Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Zamaritan

Det er nok sant..

Jeg skriver til deg som jeg skrev til den Danske Poteten:

Du svarer egentlig på noe helt annet. Det at to mennesker i et par, er med å FORME hverandres personlighet, bør ikke blandes inn her, så lenge UTGANGSPUNKTET er en POSITIV personlighet hos den andre.

Men når en person til stadighet viser seg fra en svæørt dårlig side, så er det bortimot umulig å endre de, sjøl om historien er full av naive kvinner som har gått rundt og trodd det.

Så du vil med hånden på hjertet påstå at du rundt omkring, ikke noengang har registrert fenomenet med kvinner som driver en hjelpesløs og fåfengt "endringsprosess" av en eller annen liten jævel av en mann?

Fortsetter under...

Jeg skriver til deg som jeg skrev til den Danske Poteten:

Du svarer egentlig på noe helt annet. Det at to mennesker i et par, er med å FORME hverandres personlighet, bør ikke blandes inn her, så lenge UTGANGSPUNKTET er en POSITIV personlighet hos den andre.

Men når en person til stadighet viser seg fra en svæørt dårlig side, så er det bortimot umulig å endre de, sjøl om historien er full av naive kvinner som har gått rundt og trodd det.

Så du vil med hånden på hjertet påstå at du rundt omkring, ikke noengang har registrert fenomenet med kvinner som driver en hjelpesløs og fåfengt "endringsprosess" av en eller annen liten jævel av en mann?

Se mitt svar til esprit.(under hovedinnlegget)

Gjest Kartoffel

Mulig jeg ikke svarte på det du tenkte, men det du skrev var at ingen kvinne noensinne hadde klart å endre personligheten til en mann, og det er helt feil.

Når det gjelder hånden på hjertet osv, så har jeg sett mye rart. Noen som har klart å endre sin mann i positiv retning, og noen som ikke har det, men tvertimot gjort situasjonen værre.

Gjest esprit

Jeg er i utgangspunktet enig i at det er best å gi klar beskjed. Men alt er situasjonsavhengig. Kjente rådgiveren til selvmords-trusslene?

Nei, rådgiver kjente ikke til de. Det er det som er så rart med han: All familie og venner kjenner han som rolig og avbalansert. De har aldri sett hans dramatiske side så å si.

Da vi var til rådgivning og mekling var de jo så imponerte over hvor snille vi var og at vi satte barna først. Og han var en helt annen person enn den han nå er. Bitter og sint og lei seg.

I går begynte han å bruke barna som trussel - at hvis jeg ikke oppførte meg som han ville skulle han fortelle de hvor jævlig jeg var. Blir helt fortvilet over at han vil la dette gå utover barna. Men lite jeg kan gjøre for å kontrollere hva han sier når jeg ikke er tilstede.

Gjest ferdig med det vonde

Ingen bør være for raske til å dømme noen for det de gjør. Ingen vet hva som ligger bak i dette tilfellet. I ekstreme tilfeller ved langvarig trakassering, utskjelling, løgn, bedrag og utroskap kan man bli sittende igjen blottet for selvtillit, selvfølelse og livsgnist. Jeg har vært der selv. Heldigvis heldigvis greide jeg ikke å ta livet av meg selv. Nå er jeg bare oppgitt over at jeg i mange år har latt en annen person bryte meg fullstendig ned. Jeg er på vei opp og skal aldri la en annen person få makt til å gjøre meg så vondt igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...