Gjest JTH Skrevet 10. oktober 2000 Del Skrevet 10. oktober 2000 Hei. Jeg har i tre måneder nå vært sykemeldt pga ledd og muskelsmerter. Det begynte i skulderleddene, spredte seg så til armmuskler og ledd og deretter til bena. Skulder og knær er værst. Musklene føles betente og jeg har små fasiculasjoner. Ledden føles løse og de knekker hele tiden, etterpå blir det vondt. Jeg har tatt masse blodprøver, revmatiske, kalium, kalsium, hormonelle, stoffskifte, noen virus (f.eks borrelia). Senkningen er normal, CRP er ca 19, jernlageret lavt, blodprosenten ok. Ingenting har blitt påvist. Har vært hos nevrolog mtp fasiculasjonene, men alt var visst ok. Noe må det være og nå begynner jeg å bli frustrert. Tror legen prøver å få henvist meg til revmatolog, men det stemmer liksom ikke helt at jeg har vondt i musklene også. Men håper jeg får time snart likevel. Noe må jo skje! Ingen hevelser i ledd e.l. Jeg har alltid hatt litt lavt blodsukker, men i det siste har det vært mye værre. Sover dårlig, men føler meg overhode ikke deprimert. Har verdens søteste lille datter. Jeg har lest alt om muskel/leddsykdommer, men ingenting stemmer. Jeg blir f.eks værre ved bevegelse, best om morgenen osv. Kan det være noe med næringsopptaket? Jeg fødte for ett år siden og har matallergi (spiser f.eks havre istf hvete). Kan noen hjelpe meg? Veldig takknemlig for svar. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6252-muskelleddsykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpløs Skrevet 10. oktober 2000 Del Skrevet 10. oktober 2000 Hei Har du hørt om Fibromyalgi? Jeg har fått den diagnosen selv etter div. blodprøver osv. som ikke viste noen avvik, og jeg kan kjenne meg igjen på de fleste av dine symptomer. Det jeg kan råde deg til er å evt. komme til en lege som kjenner til dette for å evt. få avklart om det er det du er plaget av. Lykke til! Hilsen Lena 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6252-muskelleddsykdom/#findComment-32101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest curli Skrevet 10. oktober 2000 Del Skrevet 10. oktober 2000 Hei,JTH. Jeg fikk muskel-leddsmeter etter mandeloperasjon.Kom til revmatolog,og han mente jeg hadde fibromyalgi,da han kjente etter trykkømme punkter på kroppen.Jeg godtar ikke dette,for fibromyalgi ikke gir betennelse i ledd.Det har jeg blitt behandlet for utallige ganger med betennelsesdempende medisiner,og deretter fått tre magesår på et år. Smerter,betennelser og stivhet i ledd(de store ledd,som skuldre,hofter,knær),går ofte under revmatiske lidelser,leddgikt.Jeg har også betennelse i leddkapslene på tærne,albuer og fingre. Jeg har meldt meg inn i Norsk Revmatikerforening(NRF),hvor de sa at revmatiske lidelser/leddgikt/bindevevssykdommer kan bryte ut etter å ha født barn,etter operasjon eller etter en sorgopplevelse. Man stiller ikke så sterkt alene,og har følt meg maktesløs da to av legene jeg har hatt ikke har hørt på meg eller trodd meg. Nå har jeg fått enda en ny lege,og hun kan heldigvis faget sitt.Av erfaring er det en del leger som ikke vil gjøre noe videre,de gidder rett og slett ikke.Men det ble en annen låt på den første legen jeg hadde,da jeg måtte skrive brev til fylkeslegen. Jeg har dessuten brukt tusener på alternativ medisin,men er det en revmatisk sykdom,så kan jeg være heldig om den brenner ut med tiden. Lykke til dere,også.Ikke gi opp,noe jeg har har holdt på å gjøre flere ganger.Det er veldig god støtte i NRF,hvor de også har likemannstjeneste. Adressen deres er her på DOL: www.rheuma.no Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6252-muskelleddsykdom/#findComment-32183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 11. oktober 2000 Del Skrevet 11. oktober 2000 Til JTH. I ventetiden på videre utredning vil jeg si at det i seg selv er viktig med god søvn, evt. lett smertelindring med ikke-vanedannende medisiner. Har du prøvd vanlige betennelsesdempende av typen IBUX? Usikkerhet og smerter over tid kan gi depresjon, søvnmangel er et av de første tegn. Det å ha en søt liten datter kan gjøre det enda vanskeligere å innse/innrømme evt. slike følelser. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allemennmedisin og idrettslege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6252-muskelleddsykdom/#findComment-32441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.