Gjest corsica Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 De siste dagene har jeg nilest alt jeg kunne komme over av nyheter og pressemeldinger. Etter det du skrev innlegg 2/7-02, om att de som før 01.01.2002 hadde hatt en eller to forsøk, så ble dette trekt av, og vi måtte da betale 18000 kr for et forsøk. Jeg kan ikke finne noen steder att det står skrevet noe om dette. Hvis det er så, kommer det til å bli et meget stort press på oss og sikkert andre, som har egentlig bare en gang igjen. Jeg tenker mest på att hormoner og nerver som oppstår under forsøkene ikke vil bedre sjansene, når det eneste man tenker på er att dette er den siste gangen. Gi meg et håp Hilsen corsica 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62550-til-sidsel-i-fub/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sidsel i FUB Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Hei Corsica Dessverre må jeg nok skuffe deg. Jeg har det bare muntlig fra Helsedepartementet, men der var de helt klare på det at hvis man hadde fått ett eller to forsøk som hadde blitt utført før egenbetalingen kom, så fikk man ikke tre nye med å betale 18000. Hvis man ser på det rent analytisk så får man jo det samme som alle andre, men man betaler i etterkant og ikke i forkant. Jeg er klar over at det virker urettferdig og at det skaper et større press på de som har få forsøk igjen, men her var de helt klare fra departementes side. Den eneste muligheten man har er at dette blir tolket annerledes fra sykehusenes side. Som du sier, det står ikke noe om dette i de retningslinjer som er sendt ut, og det blir derfor opp til legene å si om dette er første eller tredje forsøk. Det er vel igrunn det eneste håpet jeg kan gi deg. Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62550-til-sidsel-i-fub/#findComment-274339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest corsica Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 Hei Corsica Dessverre må jeg nok skuffe deg. Jeg har det bare muntlig fra Helsedepartementet, men der var de helt klare på det at hvis man hadde fått ett eller to forsøk som hadde blitt utført før egenbetalingen kom, så fikk man ikke tre nye med å betale 18000. Hvis man ser på det rent analytisk så får man jo det samme som alle andre, men man betaler i etterkant og ikke i forkant. Jeg er klar over at det virker urettferdig og at det skaper et større press på de som har få forsøk igjen, men her var de helt klare fra departementes side. Den eneste muligheten man har er at dette blir tolket annerledes fra sykehusenes side. Som du sier, det står ikke noe om dette i de retningslinjer som er sendt ut, og det blir derfor opp til legene å si om dette er første eller tredje forsøk. Det er vel igrunn det eneste håpet jeg kan gi deg. Hilsen fra Det virket bare litt rart på meg, siden det var før egenbetalingen kom. Den gangen betalte vi små andeler, men det var litt penger tilsammen likevel. Helsedepartementet har også sørget for at de som ikke har spart opp en 20-30 tusen til medisiner, får problemer i.o.m. vi må betale medisinene først, også få etterbetalt etterpå. Akkurat som ett lån...Det jeg er litt nervøs for nå er om jeg får gjort alt riktig til kanskje den siste gang. Jeg hadde tenkt for eksempel å bytte fra Ullevål til Riksen, men nå begynner jeg å tvile på hva som er det beste. Ellers var det egentlig for att Ullevål ikke hadde fryser, men nå så får jeg kanskje ikke lov å fryse noe som helst?. Er det noen som vet noe om dette, så svar gjerne. Vi kan da ikke være de eneste her inn som bare har en gang igjen i det offentlige systemet? Vennlig hilsen Corsica 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62550-til-sidsel-i-fub/#findComment-274634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mali Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Det virket bare litt rart på meg, siden det var før egenbetalingen kom. Den gangen betalte vi små andeler, men det var litt penger tilsammen likevel. Helsedepartementet har også sørget for at de som ikke har spart opp en 20-30 tusen til medisiner, får problemer i.o.m. vi må betale medisinene først, også få etterbetalt etterpå. Akkurat som ett lån...Det jeg er litt nervøs for nå er om jeg får gjort alt riktig til kanskje den siste gang. Jeg hadde tenkt for eksempel å bytte fra Ullevål til Riksen, men nå begynner jeg å tvile på hva som er det beste. Ellers var det egentlig for att Ullevål ikke hadde fryser, men nå så får jeg kanskje ikke lov å fryse noe som helst?. Er det noen som vet noe om dette, så svar gjerne. Vi kan da ikke være de eneste her inn som bare har en gang igjen i det offentlige systemet? Vennlig hilsen Corsica Nei, dere er ikke alene om det. Vi er i samme situasjon vi også. Jeg kan ikke skjønne at vi ikke kan få fryst ned, for det regnes egentlig ikke som forsøk. Jeg fryste ned en gang og det gikk ikke på kvoten for forsøk. Så jeg har hatt to "fulle" forsøk og ett med fryste egg. Derfor har vi igjen 1. Jeg spurte en gang om det ikke gikk an å få mer enn 3 forsøk, og fikk til svar at det vurderte de fra gang til gang. Hvis de har stor tro på at det et bare er "uflaks" som gjør at en ikke lykkes kan de innvilge fler forsøk. Har forstått at det er stor forskjell fra sykehus til sykehus. Men vi gir ikke opp. Gjør vi vel? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62550-til-sidsel-i-fub/#findComment-278510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.