Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mettemor-1968

Mamma er 54 år og har ikke hatt mens på 3 år. Så begynte hun å blø. Har nå blødd i 3 uker. Hun har fått beskjed av legen at hun har celleforandring, og hun skal inn til scanning på VAS og på Radium for noen prøver under narkose. Hvorfor lar de henne gå over 3-4 uker før prøvene er ferdig tatt??...ingen behandling e.l.

Legen hennes roet henne ned med at det bare var celleforandring i et tidlig tidspunkt....på hva slags grunnlag kan legen fastslå det??

På deres sider står det at blødninger er tegn på kreft...ikke celleforandring. Legen sa at hun var kommet på et tidlig tidspunkt, dette stemmer ikke med deres artikkel om emnet livmor/hals-kreft av Jens Benn Sørensen, overlæge, dr.med.Han sier at slike blødninger mamma har er for fremskredne tilfeller..Hvem har rett??

Kan vi pushe på slik at ting går raskere? Mamma har gjennomgått nok vondt i livet synest jeg om hun ikke skal bli holdt for narr av legen også.

Hun har gjennomlevet en psykopat av en mann som gav henne anoreksi på 70-tallet, før hun fant sin nåværende elskede mann. Hun har mistet flere barn i magen, min bror mistet hun i tragisk selvmord for 3 år siden, hun driver eget produksjons-firma, + masse annet som man egentlig ikke skal oppleve i livet, selv om man er ei sterk jern-kvinne og en realist som mamma.

Kan jeg hjelpe henne til å få ting til å gå raskere (ivertfall undersøkelses-fasen)??? Kan vi få tak på noe informasjonsmateriell noe sted?

Håper du svarer meg for det er viktig for oss begge.

Min mann har fått kjønnsvorter etter å ha hatt sidesprang i fjor.

Jeg har hatt smerter i magen (som min lege kaller kolikk) i nesten ett år, spesielt de siste månedene. Jeg har gått ned 35 kilo i vekt (bevisst)siste året.

Min mens stoppet opp i jan og feb, kom tilbake i mars, men med merkelige blødninger som er brunaktige og litt slimete. De er veldig uregelmessige.

Magesmertene er nedenfor navlen over skambenet og gjør at jeg kaldsvetter og må legge meg på kne ruglende på gulvet for ikke å svime i bakken. Dette kan skje fra 1 - 6 ganger i måneden. Moderate magesmerter har jeg ca annenhverdag (da greier jeg ikke trekke inn magen pga. smerter (luftsmerter mener legen)).

Smertene er å betrakte som kraftige og moderate etter-rier som etter fødsel (har to barn).

Utflod som er litt gul/hvit men ikke illeluktende, mye ved samleie.

Smerter i underlivet ved samleie hvor penis støter/er borti bunnen og mot veggene inni.

Jeg skal til Bønnelycke (spes i gynokologi) neste uke.

Håper du gir meg noe fornuftig og SANNE svar.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62560-kreft-i-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...