umuligåfinnebrukernavn Skrevet 10. oktober 2000 Del Skrevet 10. oktober 2000 hei, jeg har et problem med at jeg til stadighet må tisse. Kan gå på do 3 ganger om morningen før jeg skal på jobb, skal jeg ut og reise må jeg tisse/ "skvette" ett par ganger...(dette er sikker litt nervøs blære), men også på jobb går jeg minst 1-2 ganger i timen. Har vært og sjekket for kjønnssykdom, ikke blærekatar og heller ikke gravid. Har det fint på jobb (derfor ingen grunn for nervøs tissing), spiser sunt, trener regelmessig..... så her finner jeg heller ingen symptomer på hvorfor jeg må tisse så ofte. Før trening må jeg på do, og rett etter trening må jeg på do. Har det noe med at jeg fremprovoserer ved å tenke masse på det...slik som jeg selvfølgelig har begynt å gjøre nå. Det har vel vart i ett par år? Hilsen dogjenger! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6262-m%C3%A5-alltid-tisse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kulseng-Hanssen Skrevet 10. oktober 2000 Del Skrevet 10. oktober 2000 Det høres ut som du har vennet deg til å late vannet hyppig. Hvis du synes det er ok gjør det ingen ting. Er det plagsomt må du forsøke å venne deg av med det. Skriv opp en dag klokkeslett for når du tisser og når og hvor mye du drikker. Drikker du mye, spesiellt te, kaffe og alkohol så bidrar disse drikker til hyppig vannlatning. Dropp eller reduser inntaket. Later du f.eks vannet hver halvtime. Forsøk å holde deg slik at det går 45 minutter mellom hver gang du later vannet. Får du det til kan du øke mellomrommet enda mer. Slik kan du kanskje kurere deg selv. Får du det ikke til kan du kontakte din lege. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6262-m%C3%A5-alltid-tisse/#findComment-32189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.