Gå til innhold

Uregelmessig fuktighet og surhetsgrad

Anbefalte innlegg

Skorpion1365380351

Jeg har vært plaget med uregelmessig fuktighet og surhetsgrad i kjeden i mange år. Jeg vet ikke hva det kommer av.

Har prøvd forskjellige underlivssåper, stikkpiller og drikker mye for å holde den i balanse. Jeg lurer på om det kan være p pillene (Trinordiol) jeg bruker som kan være årsaken, eller hormonforstyrrelser. Det er meget ubehagelig når det kommer til sex, for jeg vet aldri når det "smaker godt" av meg, det gjør at jeg spenner meg og blir usikker når vi skal ha oralsex. Noe som er både ubehagelig for meg og partneren. Har alltid hatt faste partnere over lengre tid. Har lurt på om det kunne være en langvarig soppinfeksjon, men har slått det litt fra meg. Det lukter ikke råttent, men surhetsgraden varierer veldig, det kan være så ille at det nesten er tørt i kjeden. Håper noen kan komme med noen gode råd. Hilsen fortvilet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62795-uregelmessig-fuktighet-og-surhetsgrad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du kan ikke gjøre så veldig mye for å endre surheten i skjeden, det ordner sge selv. Noen får endring av sekresjon i skjeden med p-pille. P-pillen endrer hormonbalansen ved at den kutter ut dine egne hormoner og overtar styringen med tilførsel av to hormoner som hemmer eggløsning og regulerer blødningene. Hvis det kjennes før tørrt ut kan du bruke Replens-krem som kan kjøpes uten resept. Den tilfører fuktighet som holder seg et par dager. Hvis det blir for ubehagelig med utflod og lukt bør du få din lege til å undersøke deg, men utfra din beskrivelse lyder det ikke spesielt unormalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...