Gjest ikke invitert Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Faren til kjæresten min er fra Spania og de har en del slekt der nedde (onkler, tanter, fattere og kusiner). Mora hans er norsk og jeg har god kontakt med mora. Ikke noe særlig med faren, de er skilt. Nå har det seg sånn at faren har sagt til mora at den ene kusina til kjæresten skal gifte seg, så mora har foreslått til kjæresten min at de to skal dra nedover til Spania i bryllup. Jeg har ikke blitt nevnt. Noe jeg synes er litt ratr, føler meg litt uvelkommen på en måte. Vi har vært sammen i tre år og bor sammen. Kjæresten min sier at "du kjenner dem jo ikke", og det er jo sant nok det, men vil han ikke presentere meg for dem? Han sier jeg overreagerer, men jeg sier at er jeg ikke velkommen så er jeg ikke det, og da gidder jeg heller ikke dra nedover seinere på ferie e.l. Nå føler jeg at de ikke vil at jeg skal bli med! De sier bare at de skal dra, og nevner ikke meg. Synes det er litt dårlig gjort. Hvorfor vil de ikke ha med meg? Mora til kjæresten duller og susser på han når vi tre er sammen og det er jo greit nok, jeg bare ler av dem. Og jeg veit at mora er glad i meg, fikk gucci-klokke i går bare fordi jeg betyr så mye for henne, sa hun. Kosleig det, men nå skjønner jeg ikke stort?!? Er jeg plutselig ikke så ålreit allikevel? vil mora ha sønnen sin for seg selv eller? Er ikke sjalu på mora hvis noen vil antyde det, men skjønner meg ikke helt på dette opplegget her. Overreagerer jeg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62800-kj%C3%A6resten-skal-i-bryllup-men-ikke-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest han må klare opp Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg forstår ikke helt opplegget.. Det sendes vel ut invitasjoner (skriftlige) til gjestene, og da får vel kjæresten din en hvor det enten står kun ham på, eller hvor dere begge inviteres. Det er vel ikke slik at brudens onkels ekskone som bor i et lite land langt unna, bare skal dukke opp med sin sønn, uten å ha fått en invitasjon? Og det er vel heller ikke din "svigerfar" som bestemmer hvem som skal være gjester i sin nieses bryllup? Eller har han mottatt en blanko-invitasjon hvor han kan ta med seg hvem han vil av ekskoner og barn (og eventelt disses ektefeller / forloveder?) I de fleste andre land enn skandinavia er det mye større skille mellom å være gift/forlovet (dvs at bryllupsdato er bestemt) og det å være bare kjærester (begrepet samboer finnes i mange miljøer i mange land). Så det er ikke nødvendigvis rart om fettre og kusiner inviteres med ektefelle (evt forlovede) og at kjærester ikke inviteres i et spansk bryllup. Men det er kjæresten din sin oppgve å sørge for at du blir behandlet på en skikkelig måte, eller informere sin far om det hvis dere føler at dette blir galt. Bryllup er den anledningen man ofte bir presentert for sin svigerfalilie (kusiner, tanter osv) så at man ikke kjenner dem er den dårligste unnskyldningen jeg har hørt. Det er jo derfor man skal være med, for nettopp å bli kjent! Hvordan din samboer takler dette, sier mye om hvordan han setter seg inn i din situasjon, og hvordan han senere vil kunne megle og være til hjelp når ting er litt rart mellom deg og din svigerfalilie (som man alltid vil oppleve en gang). Trekker han seg unne og lar andre bestemme dette (når han ikke engang har fått en invitasjon fra brudeparet som forteller hvem som er invitert og ikke invitert), er han feig og bør få beskjed om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62800-kj%C3%A6resten-skal-i-bryllup-men-ikke-jeg/#findComment-275266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rettelse Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg forstår ikke helt opplegget.. Det sendes vel ut invitasjoner (skriftlige) til gjestene, og da får vel kjæresten din en hvor det enten står kun ham på, eller hvor dere begge inviteres. Det er vel ikke slik at brudens onkels ekskone som bor i et lite land langt unna, bare skal dukke opp med sin sønn, uten å ha fått en invitasjon? Og det er vel heller ikke din "svigerfar" som bestemmer hvem som skal være gjester i sin nieses bryllup? Eller har han mottatt en blanko-invitasjon hvor han kan ta med seg hvem han vil av ekskoner og barn (og eventelt disses ektefeller / forloveder?) I de fleste andre land enn skandinavia er det mye større skille mellom å være gift/forlovet (dvs at bryllupsdato er bestemt) og det å være bare kjærester (begrepet samboer finnes i mange miljøer i mange land). Så det er ikke nødvendigvis rart om fettre og kusiner inviteres med ektefelle (evt forlovede) og at kjærester ikke inviteres i et spansk bryllup. Men det er kjæresten din sin oppgve å sørge for at du blir behandlet på en skikkelig måte, eller informere sin far om det hvis dere føler at dette blir galt. Bryllup er den anledningen man ofte bir presentert for sin svigerfalilie (kusiner, tanter osv) så at man ikke kjenner dem er den dårligste unnskyldningen jeg har hørt. Det er jo derfor man skal være med, for nettopp å bli kjent! Hvordan din samboer takler dette, sier mye om hvordan han setter seg inn i din situasjon, og hvordan han senere vil kunne megle og være til hjelp når ting er litt rart mellom deg og din svigerfalilie (som man alltid vil oppleve en gang). Trekker han seg unne og lar andre bestemme dette (når han ikke engang har fått en invitasjon fra brudeparet som forteller hvem som er invitert og ikke invitert), er han feig og bør få beskjed om det. Det skulle stå at begrepet "samboer" IKKE finnes i mange land / miljøer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62800-kj%C3%A6resten-skal-i-bryllup-men-ikke-jeg/#findComment-275272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.