Gå til innhold

Ny lov for psykiatere...

Anbefalte innlegg

Det er herved bestemt ved konsensus (?) at ingen psykiatere eller psykologer kan ta ut mer enn èn uke sammenhengende ferie, og under ingen omstendigheter ta ut mer enn fem ukers ferie i løpet av året, uten å samtidig ha etablert et godt og tilstrekkelig tilbud til sine pasienter i tidsperioden slik at de ikke returnerer fra ferien til en halvert pasientskare!

Synes det skulle være slik, jeg! Hvem overlater alvorlig syke kreftpasienter til seg selv, uten behandling i flere uker,med argumentet at: Å, vel, det går nok bra, skal du se! Synes ikke dette blir enklere jeg, bare verre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62957-ny-lov-for-psykiatere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og joda, jeg skal love deg at også kreftpasienter blir overlatt til seg selv. Moren min ble sendt hjem fra sykehuset mye verre enn hun kom ut, helt forvirra med smerter,døde en uke senere

Det er jo alldeles forferdelig! Alle mine verste fordommer om helsevesenet blir stadig bekreftet... Moren min måtte vente ett år på innkallelse til sykehuset fordi legen hadde glemt henne og rotet bort papirene hennes - og det viste seg at hun hadde ondartet kreft. Hvorfor gjør de slikt? Eier de ikke samvittighet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62957-ny-lov-for-psykiatere/#findComment-276653
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det er jo alldeles forferdelig! Alle mine verste fordommer om helsevesenet blir stadig bekreftet... Moren min måtte vente ett år på innkallelse til sykehuset fordi legen hadde glemt henne og rotet bort papirene hennes - og det viste seg at hun hadde ondartet kreft. Hvorfor gjør de slikt? Eier de ikke samvittighet?

Jada, de har nok samvittighet.

Men de er rett og slett ikke FLINKE nok. Det er lite flinke folk i alle yrkesgrupper. Forskjellen er bare at en rørlegger blir ikke dødelig fornærmet når du fronter han med det. Klager du derimot på noen i helsesektoren så er faren stor for at du lager ris til egen bak. Du er jo avhengig a de folka. Spesielt ille er det når folk som behandler svake grupper som psykisk syke svikter. Leser jo av og til historier om det her inne. DE kan skade mye.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62957-ny-lov-for-psykiatere/#findComment-276924
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...