Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Samboeren min har et gigantisk fødselsmerke som går fra baksiden av skuldreren og helt ned til albuen. Vi har vert veldig nyskjerrig på hva type fødselsmerke dette kan være og hva det kommer av, men får liksom ikke noe svar uansett hvor mye vi leter. Det er rødt, nesten rosa i normal tempratur, men når det er kaldt blir det blått. Det var tilstedes før fødselen.. Noen som hvet hva type det kan være???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63086-peiling-p%C3%A5-f%C3%B8dselsmerker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et sånt har jeg også, men i ansiktet. Det kalles portvinsflekk, men hva det egentlige navnet er husker jeg ikke. Som sagt, er dette merker en er født med - i motsetning til de såkalte jordbærflekkene som dukker opp når ungen er et par uker gammel. Disse pleier å forsvinne etter noen år, mens portvinsflekkene varer hele livet. De går forresten ofte an å fjerne med en spesiell sort laser. Mitt er blitt bedre med behandling, men fortsatt godt synlig. Faktisk har det ikke plaget meg særlig mye.

Jeg tror portvinsflekker er et ganske vanlig fenomen. Kjente personer med slike merker er f.eks. Pål Gunnar Mikkelsplass og Mihail Gorbatsjov. Det er en dansk skuespiller som har et slikt merke i ansiktet, også, men jeg kommer ikke på navnet hans. Han hadde en rolle i "Taxi", blant annet.

• 3 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...