sivkos Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Vi ønsker oss flere barn, og gjerne snarest mulig. Det jeg lurer på er når er det størst sjanse for at jeg blir gravid? Sist mnd hadde jeg eggløsning 12 dager etter første menstruasjonsdag, tidligere har det vært rundt 15 dager. Men jeg er ærligtalt ikke sikker på når vi skal "stå på" for å gjøre meg gravid. Vi hadde blitt veldig glade hvis det er noen som kan hjelpe oss. Jeg fikk siste mens den 300602, så da er det vel de beste sjansene våre nå til helgen (etter sist gang jeg hadde eggløsning, 12 dager) eller???? Noen der ute som har mer peiling enn deg jeg har? Kanskje det også er noen som har et godt råd om hvordan ei jente lages...... (",) Med vennlig hilsen oss 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63137-vil-bli-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melaisa Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Dette er en flott mulighet til å pule flere kvelder på rad ;-) Jeg fikk jente etter et standard misjonært opplegg, gutt da jeg satt meg på'n en morgen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63137-vil-bli-gravid/#findComment-277588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sivkos Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Dette er en flott mulighet til å pule flere kvelder på rad ;-) Jeg fikk jente etter et standard misjonært opplegg, gutt da jeg satt meg på'n en morgen. Takk for svaret. Så du mener at nå må gubben bare trå til hver kveld fram til jeg får mensen, eller i alle fall til jeg venter mensen..... :-) (",) Ja jeg skal gi beskjed til han, men jeg har hørt at hvis mannen klarer å leve i sølibat i noen dager, så vil de "svakeste" sædcellene dø, og det er som regel jentene som er sterkest.... (",) Så jeg har nektet ham noe i 2 dager nå, tenkte jeg skulle vente litt nærmere eggløsning. Høres det fornuftig ut, eller mister jeg verdifulle dager hvor jeg kunne ha blitt gravid? Med vennlig hilsen meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63137-vil-bli-gravid/#findComment-277646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melaisa Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Takk for svaret. Så du mener at nå må gubben bare trå til hver kveld fram til jeg får mensen, eller i alle fall til jeg venter mensen..... :-) (",) Ja jeg skal gi beskjed til han, men jeg har hørt at hvis mannen klarer å leve i sølibat i noen dager, så vil de "svakeste" sædcellene dø, og det er som regel jentene som er sterkest.... (",) Så jeg har nektet ham noe i 2 dager nå, tenkte jeg skulle vente litt nærmere eggløsning. Høres det fornuftig ut, eller mister jeg verdifulle dager hvor jeg kunne ha blitt gravid? Med vennlig hilsen meg Det er visst ikke mer enn en seks timer egget kan bli befruktet. Det er den tiden det bruker på å gå gjennom egglederen. Så da er det jo viktig at det er sædceller der når egget er der. Sædcellene kan leve i noen dager - opptil en uke om man er riktig (u)heldig. Men om man tenker at sædcellene fint lever to dager, så burde sex annenhver dag i tiden nær eggløsning være rikelig. Jente-sædcellene lever oftest lengst, så om det er lenge fra samleie til eggløsning, og noen har overlevd, er det sannsynlig at det blir en jente. Men jeg vet ikke hvor sannsynlig det er å bli gravid om man har sex fem dager før eggløsning..... Det fins mange fine kjoler å få kjøpt, men gutter er nå ganske kjekke de også da ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63137-vil-bli-gravid/#findComment-277655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sivkos Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Det er visst ikke mer enn en seks timer egget kan bli befruktet. Det er den tiden det bruker på å gå gjennom egglederen. Så da er det jo viktig at det er sædceller der når egget er der. Sædcellene kan leve i noen dager - opptil en uke om man er riktig (u)heldig. Men om man tenker at sædcellene fint lever to dager, så burde sex annenhver dag i tiden nær eggløsning være rikelig. Jente-sædcellene lever oftest lengst, så om det er lenge fra samleie til eggløsning, og noen har overlevd, er det sannsynlig at det blir en jente. Men jeg vet ikke hvor sannsynlig det er å bli gravid om man har sex fem dager før eggløsning..... Det fins mange fine kjoler å få kjøpt, men gutter er nå ganske kjekke de også da ;-) Takk igjen for kjspt svar. Joda gutter er helt ok, jeg er kjempe glad i guttene mine, men den eldste sønnen min, og både jeg og mannen min har et lite ønske om ei søt lita tulle (gjerne med blåe øyner (",) Men vi blir like glad om det kommer en jente med tut en gang til... *S* Bare barnet er sundt og frisk så er alle lykkelige. Jeg har selv tre søstre, og har gjennom hele barndommen min ønsket meg en bror, så nå har jeg fått bare sønner, men det hadde vært kjempe fint med en datter, føler meg litt uttafor noen ganger *S* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63137-vil-bli-gravid/#findComment-277715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ines Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Det er visst ikke mer enn en seks timer egget kan bli befruktet. Det er den tiden det bruker på å gå gjennom egglederen. Så da er det jo viktig at det er sædceller der når egget er der. Sædcellene kan leve i noen dager - opptil en uke om man er riktig (u)heldig. Men om man tenker at sædcellene fint lever to dager, så burde sex annenhver dag i tiden nær eggløsning være rikelig. Jente-sædcellene lever oftest lengst, så om det er lenge fra samleie til eggløsning, og noen har overlevd, er det sannsynlig at det blir en jente. Men jeg vet ikke hvor sannsynlig det er å bli gravid om man har sex fem dager før eggløsning..... Det fins mange fine kjoler å få kjøpt, men gutter er nå ganske kjekke de også da ;-) Det er mulig jentecellene er sterkest, men statistisk sett blir det født litt flere gutter enn jenter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63137-vil-bli-gravid/#findComment-278432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Det er visst ikke mer enn en seks timer egget kan bli befruktet. Det er den tiden det bruker på å gå gjennom egglederen. Så da er det jo viktig at det er sædceller der når egget er der. Sædcellene kan leve i noen dager - opptil en uke om man er riktig (u)heldig. Men om man tenker at sædcellene fint lever to dager, så burde sex annenhver dag i tiden nær eggløsning være rikelig. Jente-sædcellene lever oftest lengst, så om det er lenge fra samleie til eggløsning, og noen har overlevd, er det sannsynlig at det blir en jente. Men jeg vet ikke hvor sannsynlig det er å bli gravid om man har sex fem dager før eggløsning..... Det fins mange fine kjoler å få kjøpt, men gutter er nå ganske kjekke de også da ;-) "Det er visst ikke mer enn en seks timer egget kan bli befruktet" Stakkars egg! Usle 6 timer? :-) Jeg har nå alltid lest og hørt at det har ett døgn(24 timer ca) til rådighet, men...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63137-vil-bli-gravid/#findComment-278436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.