Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vil noen ta seg bry med å fortelle litt om egguttaket.

Erfaringer, både positive og negative.

Det er kun dette jeg gruer meg til ved eventuell prøverør.

Selve fødselen skremmer meg ikke.... merkelig nok.

Hvis noen har tid, please!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Husker at jeg også grudde meg veldig til egguttaket, men det var egentlig ikke mye å grue seg for, jeg synes det hele var veldig spennende. Fikk først litt valium for å roe meg ned på. Ble så lagt i en seg og de satte inn en kanyle i hånden min. Inn i den kanylen førte de inn morfin. Kjente egentlig ikke så mye av morfinen, men mannen min påstår at jeg ble plutselig veldig pratsom....*ler* Så førte legen inn en dings i skjeden som han skulle ta ut eggene med. Det stakk veldig akkurat idet han trengte gjennom skjedeveggen, men ikke verre enn at det gikk greit. Dette gjentok seg helt til han hadde fått ut alle eggene. Det som var så kjekt var at vi fikk se eggene på en TV-skjerm etterhvert som de kom ut. Veldig spennende å følge med på hvor mange egg det ble til slutt. Dette gjorde at jeg nesten glemte hele smerten i skjeden.

etterpå var jeg litt øm i magen (og full av morfinen). På venterommet var stemningen merkbart lettere. Vi var flere par som var inne til egghenting samtidig og vi damerne var i strålende humør. Mannen min måtte roe meg ned....*ler*

Lykke til ikke gru deg til hverken dette eller fødselen du, for det er såååååå verdt det. Det kan jeg love deg!

*klem*

Gjest Katheinka
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt egguttak to ganger, og det gjorde ikke vondt. Fikk massevis av dop, sprøyte i rompa, drypp i hånden og pille, så jeg hadde det helt fint!

Uttaket tar bar noen minutter. Du ligger med bena til værs i den kjekke stolen som vi alle er så glad, muligens får din mann være med. Det er iallfall vanlig i Haugesund. Doktoren fører en lang nål inn i "heimen", og gjennom skjedeveggen. Slik klarer han å fiske ut eggene. Selv om du på sett og vis er våken under uttaket, husker du trolig lite etterpå - jeg var helt blåst! Du får sove noen timer etter uttaket. Du kan ikke kjøre bil etter inngrepet.

Egguttak gjør vondt for enkelte, det varierer. Hvis du føler du kjenner for mye, er det bare å be om mer dop.

Dersom du har mange egg, kan du bli litt øm i magen og uopplagt i dagene etter uttaket. Det er fordi de tomme eggposene fylles opp med væske.

Dette klarer du, Tramse, ikke noe å være redd for!!

Hilsen

Skrevet

Kort fortalt, jeg har hatt fire forsøk, mye dop, veldig lite smerte, kvalm og dårlig av morfinen noen timer etterpå (Afipran stikkpiller hjelper mot det også).

Hvis du ikke gruer deg til en fødsel, men bare til egguttak, glem hele egguttaket. Det er peanuts i forhold. Nå er fødsel en kjempepositiv opplevelse, og på den måten så tåler man smerten. Tenk på egguttaket på samme måte. Forhåpentligvis blir det noe veldig positivt ut av det også. :o)

Egguttak er veldig forskjellig fra person til person. Jeg tror normalen er å ha lite smerte. En trøst for deg kanskje?

Hilsen

Skrevet

Egguttak er ikke noe å grue seg til, Tramse.

Min erfaring (fra mitt foreløpig eneste forsøk) er at det gjør vondt, men ikke verre enn at det går greit. Du får smertestillende både før og under inngrepet, og du kan risikere å bli ganske happy...!

Og så er det egentlig ganske fort gjort - det er det beste med det.

Jeg synes det er tiden som kommer etterpå som er ille; tiden hvor du venter...Det gjør ikke vondt, men det er slitsomt.

Slapp av du, Tramse - egguttak går fint!

Lykke til fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...