Gå til innhold

Hvordan livet ble sakte ødelagt...

Anbefalte innlegg

Gjest Har lært

Hvordan kunne han sjarmere meg så i senk med sine ord? Hvordan kunne han være så intenst forståelsesfull og kjærlig? Hvordan kunne han være så hjelpsom og vennlig? Hvordan kunne han vise så sterk interesse for mitt indre, min personlighet? Hvordan kunne han være så snill? Hvordan kunne han gi meg dyre gaver for å glede meg? Hvordan kunne han opphøye meg som om jeg var rene gudinnen? Hvordan kunne han sette meg på en pidestall og beundre meg? Hvordan kunne han si han ønsket meg alt godt? Hvordan kunne han si jeg var den mest fantastiske i verden?

Hvordan kunne han...før han snudde gradvis om..og rev meg ned. Hvordan kunne han ta det han visste om mitt indre, kaste det mot meg, klandre meg og rive ned det jeg hadde prøvd bygge opp? Hvordan ble han plutselig så opptatt av mine svakheter? Hvordan kunne han legge all skyld på meg? Hvordan klarte han manipulere meg? Hvordan kunne han bli så ondskapsfull? Hvordan kunne han bli så voldelig? Hvordan kunne han såre meg uten å bry seg om mine følelser? Hvordan kunne han degradere meg? Hvordan klarte han leve uten aldri si "tilgi meg?"? Hvordan kunne han plutselig straffe meg for bagateller? Hvordan klarte han få meg til å lure på om jeg var gal? Hvordan kunne han bli så sjalu? Hvordan klarte han få meg til å ønske meg død? Hvordan klarte han holde det gående slik så lenge?

Jo for innimellom ga han meg likevel disse gode ordene, og fordi jeg elsket ham så gikk jeg ikke. Jeg håpte i det lengste. For lenge. På at dette ville ordne seg med tiden. For innerst inne var han vel den snille mannen han var i begynnelsen, og som jeg innimellom så glimt av?

Jeg tok feil. Innerst inne er han veldig, veldig syk.

Jeg elsker ham ikke mer. Vil aldri mer se ham.

Har lært. Ord betyr ingenting. Handling betyr derimot alt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63243-hvordan-livet-ble-sakte-%C3%B8delagt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Har lært

Det er desverre alt for mange slike menn. Og samtidig alt for mange kvinner som ikke ser dette før det går for lang tid...

Godt å høre at du i hvertfall har kommet deg videre.

Slike er ikke noen god reklame for 'oss andre'.

Ja, du har rett i begge deler: det er for mange slike menn, og for mange slike kvinner som ikke ser før det er for sent...

Likevel vil jeg si en ting: Jeg har alltid vært av den oppfatning at kvinner som lever i et mishandlende forhold, må jo "bare se å gå"! Har alltid lurt på hvorfor de blir værende, hva det er som gjør det så vanskelig å gå...? Har aldri skjønt det.

Nå derimot er jeg selv fersk på området.Og jeg kan si at jeg har en stor forståelse for de kvinner som blir i slike forhold. De blir ikke nødvendigvis fordi de bare elsker mannen, - men ofte blir de fordi de er redd hva som skjer om de går. Livet deres består antakelig av trusler, manipulering og mange blir så godt som "hjernevasket". Jeg vet hva jeg prater om.

Heldigvis, ja, så kom jeg meg ut av dette. Øynene mine ble åpnet etter at jeg ble dengt løs på en kveld. Da var det nok.

Jeg håper andre kvinner(og menn) som leser dette kan lære noe av slike historier. Dette kan skje "den beste", og slike menn finnes overalt.

Vær på vakt, sier jeg bare.

Men tross alt, så har jeg ikke mistet troen på at det finnes snille menn :-) Jeg har jo møtt dem før!

Gjest Shallow_Hal

Ja, du har rett i begge deler: det er for mange slike menn, og for mange slike kvinner som ikke ser før det er for sent...

Likevel vil jeg si en ting: Jeg har alltid vært av den oppfatning at kvinner som lever i et mishandlende forhold, må jo "bare se å gå"! Har alltid lurt på hvorfor de blir værende, hva det er som gjør det så vanskelig å gå...? Har aldri skjønt det.

Nå derimot er jeg selv fersk på området.Og jeg kan si at jeg har en stor forståelse for de kvinner som blir i slike forhold. De blir ikke nødvendigvis fordi de bare elsker mannen, - men ofte blir de fordi de er redd hva som skjer om de går. Livet deres består antakelig av trusler, manipulering og mange blir så godt som "hjernevasket". Jeg vet hva jeg prater om.

Heldigvis, ja, så kom jeg meg ut av dette. Øynene mine ble åpnet etter at jeg ble dengt løs på en kveld. Da var det nok.

Jeg håper andre kvinner(og menn) som leser dette kan lære noe av slike historier. Dette kan skje "den beste", og slike menn finnes overalt.

Vær på vakt, sier jeg bare.

Men tross alt, så har jeg ikke mistet troen på at det finnes snille menn :-) Jeg har jo møtt dem før!

Jeg tror det er viktig med mer åpenhet rundt det hele.

Og ikke minst tilbud og informasjon om hva som kan gjøres for å stoppe slike menn i å utføre det de truer med.

Kombinasjonen 'kjærlighet', hjernevask og trusler er helt sikkert veldig effektivt...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...