Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Inspirert av en koselig mail, lurer jeg på en ting. Hvordan er ditt forhold til dialekter og tenning?

Er det dialekter du ikke tenner på?

Dialekter som er spesielt sexy?

Hva hvis man ser _den_ dama/mannen, skikkelig deilig kropp, helt perfekt, og personen viser seg å en skikkelig usexy dialekt? Hva da?

Er bare nysgjerrig jeg ;-)

Hilsen meg med Oslo-aksent

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63303-fu-dialekter-og-tenning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

8

• melankolsk

6

• spirito

5

• -Riksklysa

3

Mest aktive i denne tråden

Det er vel ingen dialekter som direkte tenner meg, men jeg liker å høre dem. Samboeren min er fra Stavanger og den dialekten er behagelig å høre på. Bergensk derimot er forferdelig. Jeg har heller ikke spesielt sansen for sunnmørsk eller østlandsk. Selv er jeg fra Nord-Norge, og synes ikke det er så verst dialekt, det kommer ann på hvor man er fra.

det finnes ufattelig mange søte trønderjenter, eller bergensere for den sakens skyld, men når det åpner munn og blotter en pærlehvit tanngard er jeg nesten solgt, men så begynner de å snakke, det kan faktisk føre til varige psykiske mén for undertegnede.

bløde konsonanter derimot, det er nydelig det...

Jeg liker de fleste nordnorske dialekter, særlig de med bypreg. Videre kan jeg synes bergensere er sexy. Dialekten gjør at de virker veldig selvbevisst.

Sør er Ok, sørvest blir for mye Jesus. Bygdene på østlandet - nei. Dialektene gir et snilt, men litt enfoldig inntrykk.

Molde er OK, men ikke dialekten til Gjelsten. Trønder - ja. Koselig dialekt og koselige folk.

Oslo? Tja... Oslo Øst er OK. Kari Svendsen, f. eks.

Østfold? Høres ut som kvinnene snakker til babyer.

Vestfold, Telemark, Buskerud og alle fjellstrøk er OK.

Dette høres jo etter hvert ut som en værmelding. (Sklinnabanken, Trænabanken, fiskefeltene vest for Irland..)

Annonse

Hmmm, jeg skrev da ingenting om dialekter i mailen? :)

Men siden du spør... Nei, jeg tenner nok ikke så veldig på noen dialekter, selv om jeg liker noen bedre enn andre. F.eks. synes jeg at damer med Stavangerdialekt snakker ganske sexy. Enkelte sørlendinger også, men ikke alle.

Bergensk er helvete på jord.

Svensk - Det er noe med svenska flickor, så det er ikke den verste dialekten, selv om svensk vel knapt kan regnes som noen dialekt.

Dansk - Grusomt, dog heller ikke noen dialekt.

Trøndersk - Nei... verken det ene eller andre.

Sånn fin Oslo-dialekt - Skikkelig turn off. Vet ikke hvorfor, men det er grusomt om man snakker denne dialekten for pent.

Østfoldsk - Fryktelig om dialekten blir snakket fullt ut.

Nordnorsk - helvete på jord.

Nja, det var vel det!

:)

Gedo1365380169

Men siden du spør... Nei, jeg tenner nok ikke så veldig på noen dialekter, selv om jeg liker noen bedre enn andre. F.eks. synes jeg at damer med Stavangerdialekt snakker ganske sexy. Enkelte sørlendinger også, men ikke alle.

Svensk - Det er noe med svenska flickor, så det er ikke den verste dialekten, selv om svensk vel knapt kan regnes som noen dialekt.

Sånn fin Oslo-dialekt - Skikkelig turn off. Vet ikke hvorfor, men det er grusomt om man snakker denne dialekten for pent.

Nja, det var vel det!

Hulk hyyyl, griiiin.

Eg ikkje nokke verdt eg lenger.

Hehe, har vurdert det, men det går nok ikke.

Jeg er altfor snakkesalig til det :-)

Men jeg kjenner nordlendinger som ikke er krise selv om de snakker når de burde holdt kjeft og uansett om de burde holdt kjeft eller ikke, så kommer det bare kaudervalsk ut av munnen deres.

Samme med østlendinger. Det hender de er veldig flotte mennesker.

Noe annet er det selvsagt med brannsupporter folk. Der finnes det få, om noen, unntak.

Annonse

Men jeg kjenner nordlendinger som ikke er krise selv om de snakker når de burde holdt kjeft og uansett om de burde holdt kjeft eller ikke, så kommer det bare kaudervalsk ut av munnen deres.

Noe annet er det selvsagt med brannsupporter folk. Der finnes det få, om noen, unntak.

Østlendinger skulle selvsagt være østfoldinger.

At østlendinger er kremen på jord er trossalt noe alle vet.

Gedo1365380169

Ahh det gleder mitt hjerte å høre.

Nå kan jeg gå på fest i kveld og høre Laaaaaaaaaaa Bomba og drikke og kose meg.

Hakke festet siden april, så nå er det virkelig på tide.

I går hadde vi besøk i heimen, og da snakket vi om deg SDD. Føler du deg smigret nå ;-)

Vi snakket om deg i min datters to års dag, ikke gale det?????

Og det var bare koselig snakk om deg

Dette er blandet.

Eksempel: Svigerinna mi er fra Stavanger og hun snakker på helt OK måte. Men søsteren hennes er helt grusom å høre på. Skikkelig brei og kaklete siddis er ikke godt.

Slik er det med bergensere også. Det kan være OK, men tar de i litt blir det slitsomt.

Men det vel sånn med Oslo-dialekten også tenker jeg....

Ei søt trønderjente derimot - gull.!!!

Ahh det gleder mitt hjerte å høre.

Nå kan jeg gå på fest i kveld og høre Laaaaaaaaaaa Bomba og drikke og kose meg.

Hakke festet siden april, så nå er det virkelig på tide.

I går hadde vi besøk i heimen, og da snakket vi om deg SDD. Føler du deg smigret nå ;-)

Vi snakket om deg i min datters to års dag, ikke gale det?????

Og det var bare koselig snakk om deg

Snakka dere om meg? Dere må da enten være riv ruskende gale, eller rett og slett ha veldig lite å snakke om...:)

Hva sa dere for noe peng om meg i din datters to-års dag da? Gratulerer forresten!

Nja, det var vel det!

Nei, jeg gjorde. Du vet, hun der fra Sarpsborg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...