Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det går sikkert greit om du kan få mor eller far din til å kausjonere, og er det en leilighet i 200 tusens-klassen, som de du nevnte her i går, så bør det vel ikke være noe stort problem.

Skal du gå på skole der til neste år? Hva da?

hvor får du tak i leiligheter i den prisklassen da? vil også ha en sånn...

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

8

• melankolsk

6

• spirito

5

• -Riksklysa

3

Mest aktive i denne tråden

Det går sikkert greit om du kan få mor eller far din til å kausjonere, og er det en leilighet i 200 tusens-klassen, som de du nevnte her i går, så bør det vel ikke være noe stort problem.

Skal studere der ja, Musikkinstrumentmaker-studie *puh*

Skal bo der i min. tre år, da kan det jo være kjekt å eie noe ;-)

hvor får du tak i leiligheter i den prisklassen da? vil også ha en sånn...

Åh, du må nok desverre til et stygt industriområde i Sarpsborg, for eksempel...

Og leiligheten er liiiiten (men da er det ikke så mye som skal vaskes heller, hehe)

Oslo er nok en 8-9 ganger dyrere!

Ikke spør meg, jeg trodde ikke det eksisterte :)

Gjest ikke undertegnet

På breidt moldenser så, men han er ikke fra byen så vidt jeg husker(?) Tror det var like utenfor, og da beveger man seg plutselig milevis unna moldenserdialekten

Han er Fra et sted som ligger over fjorden for Molde.

Stedet grenser til Sunnmøre,og heter Tomrefjord.

Du har rett,ikke Moldedialekt.

Gjest anonymjente

Sorry spirito, men "oslosk" er for meg den værste dialketen. Trøndersk er også svært turn-off i mine ører.Det er noe med oslosk som gjør meg irritert...En skikkelig sytete dialekt...æsj...Hvis jeg ser _den_ mannen, og får høre at han snakker trøndersk eller oslosk, er jo dialekten et lite minus, men hallo, det er så ting som teller så mye mer enn det....Personlig synes jeg at Kristiandsansk er nydelig, og så klart bergensk da. Det er jo fra Bergen jeg er fra. Nordlansk er litt kult, og nordlendinger er ofte ekstremt kule....My opinion! =)

Annonse

Gjest jærmann

Noen nordnorske dialekter kan være ganske tiltrekkende på jenter. Man har jo klisjeer om at de er så "freske" i sengen. Men det kommer an på personen. Noen høres bare sutrete ut, sånn derre "gi mæ no meir subsidia" liksom.

Svensk er digg, noen Oslo-dialekter er OK (ikke for ekstremt øst eller vest), men IKKE nasal Bærumsdialekt! Og definitivt ikke Fgjognegj-dialtektegj med skagje-ægj!Æsj!

Det aller verste er Østfold, indre sørlandet (Åmli og sånn) og flatbygd-dialekter. Du får meg ikke til å ligge med en dame som sier "itte" og "oss" i stedet for "vi".

Bergensdamer er bra i ti minutter, helt til de begynner på sin tirade om at "ja, eg e jo fra Bæærgææn, og det eeææ såååaa fiiiæn by, issje sant", som de jo gjentar hver gangen anledningen byr seg.

Stavanger og Jæren er jo heller ikke pent, men det minner jo om Siri Kalvig og de klonede værdamene i TV2, så da så.

Jærsk æ jo bare hailt konge!!

tigertrollet

I utgangspunktet kan jeg jo si at det selvsagt er dialekter jeg liker mindre enn andre, men hvis typen er råsexy har dialekten nada å si:)

Jeg snakker ikke Oslosk selv om jeg bor der, men jeg har aldri opplevd det som et tema i forhold til det annet kjønn. Det blir egentlig for dumt om man "feller" en person pga dialekt. Alle som snakker Oslosk er ikke guds gave til kvinnene heller da;) Dialekt har da heller aldri hindret meg i å tenne på eller like en person.

Når det er sagt har jeg alltid syntes trøndersk og svensk(!) er sjarmerende:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...