becca72 Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Du kan jo prøve å få ut litt luft, men da burde du være veldig forsiktig. For det er edle dråper ;-) Jeg har spurt flere og fått flest svar om å beholde luften. Og det er IKKE farlig! Noe annet hadde det jo vært vist de skulle settes i en åre. Men vi skal jo bare sette de i "mageflesket" ;-) Så jeg tar ingen kjangs! Angående blødningen, så blødde jeg mindre enn en vanlig mens. Det startet på ettermiddagen/kvelden, og stoppet opp på natten og utover dagen. Sånn holdt det på ca 5-6 dager. Litt ekkelt når man har dårlig erfaring med blødninger tidligere. Men det er jo ikke sikkert du begynner å blø heller. Du sier du har fått vedtak på fragmin siden det er så dyrt. Fikk du ikke blå resept på de?? Det gjorde nemlig jeg. Siden jeg skal gå på de i minst 3 mnd, får jeg blå resept. Og da er det jo ikke så dyrt. Lykke til videre med stikkingen :-) Har du begynt å sette de nå? Gikk det bra? Stor klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63434-nullemor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nullemor Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Fikk du på blåresept???Jamen..jeg spurte legen min om det jeg, og han sa at det gikk ikke an... Skal jeg jammen ringe legekontoret på mandag. Er jo dritdyrt å legge ut så mange tusen selv da, og vi har ikke særlig god råd heller.. Ja, satt første sprøyta igår. Tok ut lufta, og det var minimalt som gikk til spille.Etpar dråper bare. Synes sprøyta var vond jeg..mye værre enn både puregon og profasi (satte profasi samtidig igår). Nåla ser så liten og uskyldig ut, men må være veldig butt, for jeg hadde problemer med å få den igjennom huden. Dessuten svei det noe voldsomt da jeg sprøytet inn...gruer meg fælt til å ta den igjen idag altså Ang progestanen, så skal jeg ta de i 13 uker de også fikk jeg beskjed om. FIkk de jo utskrevet av IVF legen, og han sa at jeg skal bruke de under forsøket og dersom jeg ble gravid da,skulle jeg fortsette i 13 uker. Han sa også at jeg skulle bruke de t.o.m.uke 13 dersom jeg ble gravid på egenhånd. Lå en time etter jeg putta de "oppi" jeg da..det holder vel. Men da jeg var på do senere, rant det masse sånn hvit guffe ut..fysj..Svei litt oppi der gjorde det også, svir faktisk litt enda..er det vanlig? Skal snart stappe oppi 3 nye nå.For noe kliss...men, hva gjør man ikke for at dette skal gå bra?*s* Går bra med deg?Hvor langt er du nå?9 uker? Takk for at du gidder svare meg, det betyr mye når man er så usikker! Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63434-nullemor/#findComment-279765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
becca72 Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Fikk du på blåresept???Jamen..jeg spurte legen min om det jeg, og han sa at det gikk ikke an... Skal jeg jammen ringe legekontoret på mandag. Er jo dritdyrt å legge ut så mange tusen selv da, og vi har ikke særlig god råd heller.. Ja, satt første sprøyta igår. Tok ut lufta, og det var minimalt som gikk til spille.Etpar dråper bare. Synes sprøyta var vond jeg..mye værre enn både puregon og profasi (satte profasi samtidig igår). Nåla ser så liten og uskyldig ut, men må være veldig butt, for jeg hadde problemer med å få den igjennom huden. Dessuten svei det noe voldsomt da jeg sprøytet inn...gruer meg fælt til å ta den igjen idag altså Ang progestanen, så skal jeg ta de i 13 uker de også fikk jeg beskjed om. FIkk de jo utskrevet av IVF legen, og han sa at jeg skal bruke de under forsøket og dersom jeg ble gravid da,skulle jeg fortsette i 13 uker. Han sa også at jeg skulle bruke de t.o.m.uke 13 dersom jeg ble gravid på egenhånd. Lå en time etter jeg putta de "oppi" jeg da..det holder vel. Men da jeg var på do senere, rant det masse sånn hvit guffe ut..fysj..Svei litt oppi der gjorde det også, svir faktisk litt enda..er det vanlig? Skal snart stappe oppi 3 nye nå.For noe kliss...men, hva gjør man ikke for at dette skal gå bra?*s* Går bra med deg?Hvor langt er du nå?9 uker? Takk for at du gidder svare meg, det betyr mye når man er så usikker! Klem Hei igjen :-) Ja, de er seige de sprøytene. Det tok flere dager før jeg klarte å få inn sprøyta på første forsøk :-) Må ta litt fart, og bruke litt krefter. Da går den lettere inn. De er ikke behagelige å sette nei. Jeg syntes også de er verre enn puregon og profasi. Hvem fikk du resepten av da? Jeg fikk resepten av riks hospitalet. Jeg spurte ikke om blå resept, fikk det automatisk. Vist du får resept på legemidler som du trenger i minst 3 mnd, har du krav på blå resept. Og siden jeg har fått det, skulle jo du også kunne få det. Vi bruker det jo av samme grunn. Jeg kikka på resepten, på den lappen de har klistra bakpå. Og der står det at vanlig pris for 4x10 stk er 1817,-. Og jeg betalte 360,-. Så det er jo litt forskjell. Så du burde høre med legen din. Jeg er 6 uker nå. Så det er ikke så langt enda. Og tiden går jo bare sååå tregt! Gleder meg så til å komme over 3 mnd grensa. Vi får være tolmodige, og være flinke til å stikke, så går dette kjempebra :-) Når det gjelder stikkpillene, så tror jeg ikke de skal svi... Kansje du har et lite sår eller noe som svir når pilla løser seg opp? Det er noe griserei det der ;-) Lykke til videre Nullemor! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63434-nullemor/#findComment-279797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nullemor Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Hei igjen :-) Ja, de er seige de sprøytene. Det tok flere dager før jeg klarte å få inn sprøyta på første forsøk :-) Må ta litt fart, og bruke litt krefter. Da går den lettere inn. De er ikke behagelige å sette nei. Jeg syntes også de er verre enn puregon og profasi. Hvem fikk du resepten av da? Jeg fikk resepten av riks hospitalet. Jeg spurte ikke om blå resept, fikk det automatisk. Vist du får resept på legemidler som du trenger i minst 3 mnd, har du krav på blå resept. Og siden jeg har fått det, skulle jo du også kunne få det. Vi bruker det jo av samme grunn. Jeg kikka på resepten, på den lappen de har klistra bakpå. Og der står det at vanlig pris for 4x10 stk er 1817,-. Og jeg betalte 360,-. Så det er jo litt forskjell. Så du burde høre med legen din. Jeg er 6 uker nå. Så det er ikke så langt enda. Og tiden går jo bare sååå tregt! Gleder meg så til å komme over 3 mnd grensa. Vi får være tolmodige, og være flinke til å stikke, så går dette kjempebra :-) Når det gjelder stikkpillene, så tror jeg ikke de skal svi... Kansje du har et lite sår eller noe som svir når pilla løser seg opp? Det er noe griserei det der ;-) Lykke til videre Nullemor! Hei igjen! Jeg fikk resepten av fastlegen min jeg da..for de sa på riksen at legene var på ferie og at de kontordamene ikke hadde lov å skrive ut fragminen. Jeg skal jammen ringe legen på mandag å be om å få på blåresept jeg. Henta ut 25 stk engangssprøyter, og det kosta 1200; Hvor lenge skal du bruke fragminen? Tar du ikke progestan, bare fragmin? Gruer meg til sprøyta idag jeg..får prøve å ta fart jeg også da, men må innrømme at det høres litt skummelt ut *s* 6 uker ja..er jo ikke så veldig mye lengere enn meg da *hihi* Håper inderlig at det går bra for oss begge denne gangen. Vi har vel brukt opp uflaksen nå? Et spørsmål til: Når jeg har tatt progestan, ligger jeg en time etterpå. Men når jeg reiser meg da, renner jo alt sammen ut igjen???Kommer masse hvit guffe ut iallefall. Hjelper de noe da, når det renner ut så fort? Mye man lurer på.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63434-nullemor/#findComment-279837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
becca72 Skrevet 13. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2002 Hei igjen! Jeg fikk resepten av fastlegen min jeg da..for de sa på riksen at legene var på ferie og at de kontordamene ikke hadde lov å skrive ut fragminen. Jeg skal jammen ringe legen på mandag å be om å få på blåresept jeg. Henta ut 25 stk engangssprøyter, og det kosta 1200; Hvor lenge skal du bruke fragminen? Tar du ikke progestan, bare fragmin? Gruer meg til sprøyta idag jeg..får prøve å ta fart jeg også da, men må innrømme at det høres litt skummelt ut *s* 6 uker ja..er jo ikke så veldig mye lengere enn meg da *hihi* Håper inderlig at det går bra for oss begge denne gangen. Vi har vel brukt opp uflaksen nå? Et spørsmål til: Når jeg har tatt progestan, ligger jeg en time etterpå. Men når jeg reiser meg da, renner jo alt sammen ut igjen???Kommer masse hvit guffe ut iallefall. Hjelper de noe da, når det renner ut så fort? Mye man lurer på.. Ja, jeg tar bare fragmin. Slutta med stikkpillene når jeg tok hcg prøven. Det er helt normalt at det renner ut litt guffe. Pillene blir fort absorbert av kroppen, så det som renner ut er bare rester. Så du behøver ikke bekymre deg! Helt normalt ;-) Og sprøytene går faktisk lettere etterhvert! Men det er jo ikke så veldig gøy da... Men ta litt fart du, så skal du se spissen kommer inn. He-he :-) Uflaksen vår er absolutt brukt opp! Så nå får vi bare prøve å kose oss, og nyte tilværelsen som gravide :-) Stor klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63434-nullemor/#findComment-279847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.