Gå til innhold

Anbefalte innlegg

6 februar fødte jeg min lille engel. Vi valgte å avbryte svangerskapet på grunn av store misdannelser. Nå er jeg 12 uker på vei igjen, og til onsdag skal vi inn på Riksen for utvidet utlralyd. Her kommer også spørsmålet om fostervannsprøve, vil vi ta denne.

Vi tok prøven med Hannah, men det var liksom bare for å vite mest mulig om hvorfor ting gikk så galt. Det var ikke kromosonfeil, ikke genetisk. Noe vi var veldig glade for.

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg ønsker å ta fostervannsprøve. Føler at hvis legene ser alvorlige ting er det en ting, men hvem er jeg som skal bestemme over liv og død. Er det noen der ute som har vært i denne situasjonen. Noen som kan si litt om hva de tenker og føler om dette. Til syvende og sist er det vårt valg, men det hadde vært godt å få noen synspunkter på dette.

Takknemelig for svar.

Klem fra Katrine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63553-ang-fostervannspr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Embriksmamma

Hei!

Jeg har vært oppe i samme problemstilling som deg - vi mistet en gutt som hadde en stor misdannelse, men han hadde ingen kromosomfeil. Jeg ble raskt gravid på nytt, og da fikk vi valget - fostervannsprøve eller ikke. Vi valgte å ikke ta prøven.

Hvis du har lyst til å "snakke" mer med meg, bare send meg en mail - [email protected].

Hilsen Embriksmamma

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...