Amiga Skrevet 15. juli 2002 Skrevet 15. juli 2002 Nei, det er det jo ikke. Men hadde de gjort en undersøkelse der resultatet i stor grad ble farget av at deltagerne kom i økonomiske problemer fordi de skilte lag, så ville nok det vært tatt med som faktor. Uansett - jeg sitter og morer meg med statistikkene nå, og det er visst ikke så store forskjeller på USA og Norge. Feks: I Norge tjener en kvinne i snitt 63% av det en mann tjener. I USA er dette tallet 61%. (For Spania er det 41%). Ja og hvis en kvinne i Spania med barn er så heldig å få seg jobb så er den helt umulig å kombinere med skole og barnehage pga. siestaen. De er avhengige av en mor/svigermor som kan stille opp. Svangerskapspermisjonen har de nettopp økt fra 16 til 18 uker! :-/ Jeg kjenner en separert her som kun har bidraget for to barn å overleve på, ikke noen støtter og hjelp her nei! 0 Siter
naiv Skrevet 17. juli 2002 Skrevet 17. juli 2002 Jeg synes ikke det høres urimelig ut. Når man har vært sammen en stund har man mye felles: forelskelsen som startet forholdet, felles historier, opplevelser og minner. Dette kan være et godt fundament til å bygge opp igjen et forhold, selv om tenning og spenning er laber. Samtidig - når et forhold tar slutt fordi en av partene har forelsket seg i en annen, så vil som regel også den nye forelskelsen blekne etter en stund. Mye kan skje på 5 år. Skal jeg svare på spørsmålet som står i dagbladet: "Skiller vi oss for lett", så er jeg nok enig med de 86% som har svart ja. Kan tenke meg det, ja.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.