Gå til innhold

Ikke lykkeligere av skilsmisse

Anbefalte innlegg

Nei, det er det jo ikke.

Men hadde de gjort en undersøkelse der resultatet i stor grad ble farget av at deltagerne kom i økonomiske problemer fordi de skilte lag, så ville nok det vært tatt med som faktor.

Uansett - jeg sitter og morer meg med statistikkene nå, og det er visst ikke så store forskjeller på USA og Norge.

Feks: I Norge tjener en kvinne i snitt 63% av det en mann tjener. I USA er dette tallet 61%. (For Spania er det 41%).

Ja og hvis en kvinne i Spania med barn er så heldig å få seg jobb så er den helt umulig å kombinere med skole og barnehage pga. siestaen. De er avhengige av en mor/svigermor som kan stille opp. Svangerskapspermisjonen har de nettopp økt fra 16 til 18 uker! :-/

Jeg kjenner en separert her som kun har bidraget for to barn å overleve på, ikke noen støtter og hjelp her nei!

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det høres urimelig ut.

Når man har vært sammen en stund har man mye felles: forelskelsen som startet forholdet, felles historier, opplevelser og minner. Dette kan være et godt fundament til å bygge opp igjen et forhold, selv om tenning og spenning er laber.

Samtidig - når et forhold tar slutt fordi en av partene har forelsket seg i en annen, så vil som regel også den nye forelskelsen blekne etter en stund. Mye kan skje på 5 år.

Skal jeg svare på spørsmålet som står i dagbladet: "Skiller vi oss for lett", så er jeg nok enig med de 86% som har svart ja.

Kan tenke meg det, ja..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...