kristine85 Skrevet 15. juli 2002 Skrevet 15. juli 2002 når er sjansen for å få barn størst? er det rett etter mensen eller midt i eller like før mensen? --- i det siste har jeg vært veldig slapp forkjølet og kvalm... kvalmen er veldig varierende men kan kvalmheten komme av p-pillen-. f.eks. tok en igår kveld og rett etter ble jeg så kvalm at jeg nesten spydde. eller har jeg bare fått et virus eller noe? 0 Siter
Tjohi Skrevet 15. juli 2002 Skrevet 15. juli 2002 Sjansen for å bli gravid er størst 14 dager før mensen. Det er da de fleste pleier å ha eggløsning, etter som jeg har forstått.Sædcellene kan under optimale forhold leve noen dager i livmoren. Hvorvidt kvalmen din kommer av p-pillene,kan ikke jeg svare på. Men det er vel heller usannsynlig dersom du har brukt overnevnte p-piller en stund. 0 Siter
Gjest greit å vite Skrevet 15. juli 2002 Skrevet 15. juli 2002 Sjansen for å bli gravid er størst 14 dager før mensen. Det er da de fleste pleier å ha eggløsning, etter som jeg har forstått.Sædcellene kan under optimale forhold leve noen dager i livmoren. Hvorvidt kvalmen din kommer av p-pillene,kan ikke jeg svare på. Men det er vel heller usannsynlig dersom du har brukt overnevnte p-piller en stund. Kanskje du er av de heldige som kjenner at du har eggløsning. Mine symptomer er i vært fall litt vondt i den ene siden, kjennes ut som luftsmerter. Jeg har ofte mer luft i magen enn normalt også. Noen ganger er det vondt når jeg tråkker ned, kjennes ut som et støkk i underlivet. Kan bli litt nedstemt som før menstrasjonen. Jeg har blitt gravid 3 ganger fordi jeg har visst dette og unngått å bli gravid i mange år ved å bruke kondom før og under eggløsningen. 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 16. juli 2002 Skrevet 16. juli 2002 Kanskje du er av de heldige som kjenner at du har eggløsning. Mine symptomer er i vært fall litt vondt i den ene siden, kjennes ut som luftsmerter. Jeg har ofte mer luft i magen enn normalt også. Noen ganger er det vondt når jeg tråkker ned, kjennes ut som et støkk i underlivet. Kan bli litt nedstemt som før menstrasjonen. Jeg har blitt gravid 3 ganger fordi jeg har visst dette og unngått å bli gravid i mange år ved å bruke kondom før og under eggløsningen. En som går på p-piller har ikke eggløsning. Går du på minipiller derimot så har du det. Har du glemt å ta pillen, eller kastet den opp eller har diare så kan du få eggløsning og bli gravid. Men da er det ikke lett å beregne når man er fruktbar. Ved en normal 28 dagers syklus er eggløsning dag 14, dag 1 er 1. mensdag. 0 Siter
Gjest hanne26 Skrevet 16. juli 2002 Skrevet 16. juli 2002 Kvalmheten kan komme av p-pillene. Det kan jeg skrive under på. Jeg har selv vært igjennom det å bli kvalm av pillen, og å kaste opp av dette. Til å begynne med tok jeg pillen på morgenen, men fant ut at det var bedre å ta den på kvelden før jeg skulle legge meg. (da var ihvertfall kvalmen borte på dagen) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.