Gå til innhold

Anbefalte innlegg

når er sjansen for å få barn størst? er det rett etter mensen eller midt i eller like før mensen? --- i det siste har jeg vært veldig slapp forkjølet og kvalm... kvalmen er veldig varierende men kan kvalmheten komme av p-pillen-. f.eks. tok en igår kveld og rett etter ble jeg så kvalm at jeg nesten spydde. eller har jeg bare fått et virus eller noe?

Fortsetter under...

Sjansen for å bli gravid er størst 14 dager før mensen. Det er da de fleste pleier å ha eggløsning, etter som jeg har forstått.Sædcellene kan under optimale forhold leve noen dager i livmoren.

Hvorvidt kvalmen din kommer av p-pillene,kan ikke jeg svare på. Men det er vel heller usannsynlig dersom du har brukt overnevnte p-piller en stund.

Gjest greit å vite

Sjansen for å bli gravid er størst 14 dager før mensen. Det er da de fleste pleier å ha eggløsning, etter som jeg har forstått.Sædcellene kan under optimale forhold leve noen dager i livmoren.

Hvorvidt kvalmen din kommer av p-pillene,kan ikke jeg svare på. Men det er vel heller usannsynlig dersom du har brukt overnevnte p-piller en stund.

Kanskje du er av de heldige som kjenner at du har eggløsning. Mine symptomer er i vært fall litt vondt i den ene siden, kjennes ut som luftsmerter. Jeg har ofte mer luft i magen enn normalt også. Noen ganger er det vondt når jeg tråkker ned, kjennes ut som et støkk i underlivet. Kan bli litt nedstemt som før menstrasjonen.

Jeg har blitt gravid 3 ganger fordi jeg har visst dette og unngått å bli gravid i mange år ved å bruke kondom før og under eggløsningen.

Gjest ikke undertegnet

Kanskje du er av de heldige som kjenner at du har eggløsning. Mine symptomer er i vært fall litt vondt i den ene siden, kjennes ut som luftsmerter. Jeg har ofte mer luft i magen enn normalt også. Noen ganger er det vondt når jeg tråkker ned, kjennes ut som et støkk i underlivet. Kan bli litt nedstemt som før menstrasjonen.

Jeg har blitt gravid 3 ganger fordi jeg har visst dette og unngått å bli gravid i mange år ved å bruke kondom før og under eggløsningen.

En som går på p-piller har ikke eggløsning. Går du på minipiller derimot så har du det. Har du glemt å ta pillen, eller kastet den opp eller har diare så kan du få eggløsning og bli gravid. Men da er det ikke lett å beregne når man er fruktbar.

Ved en normal 28 dagers syklus er eggløsning dag 14, dag 1 er 1. mensdag.

Gjest hanne26

Kvalmheten kan komme av p-pillene. Det kan jeg skrive under på. Jeg har selv vært igjennom det å bli kvalm av pillen, og å kaste opp av dette. Til å begynne med tok jeg pillen på morgenen, men fant ut at det var bedre å ta den på kvelden før jeg skulle legge meg. (da var ihvertfall kvalmen borte på dagen)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...