Gå til innhold

Noen med erfaring med hcg-tilskudd tidlig i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Gjest Vesla#

skal til legen imorra, så jeg håper noen kan svare meg ikveld:)

Jeg har saumfart både forumet her, og snartmamma, og sett at flere får tilskudd med hcg (profasi) hver 3. dag eller 1.gang pr. uke de første ukene av svangerskapet.

Er det noen av dere som har fått denne behandlingen? Kan du isåfall fortelle meg litt ang. det- hvor stor dose, hvor ofte?

Takker for svar!

Vesla

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Hei Vesla,

Jeg har sett at du har spurt om dette og ikke fått noe svar, så jeg skal svare så godt jeg kan. Jeg er egentlig ferdig med mine forsøk, uten at jeg lyktes - men jeg har en datter og har slått meg til ro med det.

Iallefall, i fjor tok jeg det siste forsøket mitt, det ble tatt på Røde Kors i Oslo. Jeg ble da satt på profasi etter innsetting av egg. Jeg mener å huske at jeg tok 5000iu med profasi hver 3 dag ca 4 ganger. Kan huske det var mye pes og dele opp innholdet siden ampullen var på 10000iu. Jeg trakk alt opp i sprøyta og måtte sprøyte ut halvparten før jeg satte den. Jeg syntes det var lettere enn å bruke sprøytene enn stikkpillene.

Jeg ble nå ikke gravid - selv om jeg faktisk testa positiv på dag 15 - og det var kun profasiens skyld. Jeg hadde jo ikke helt fått med meg at jeg burde vente ganske lenge med å teste. Ble litt vippa av pinnen av det.

Det var min erfaring med profasi, hvis det er noe du lurer på får du bare spørre - så skal jeg prøve å grave i hukommelsen :)

Lykke til med deg.

Klem fra

Hei Vesla,

Jeg har sett at du har spurt om dette og ikke fått noe svar, så jeg skal svare så godt jeg kan. Jeg er egentlig ferdig med mine forsøk, uten at jeg lyktes - men jeg har en datter og har slått meg til ro med det.

Iallefall, i fjor tok jeg det siste forsøket mitt, det ble tatt på Røde Kors i Oslo. Jeg ble da satt på profasi etter innsetting av egg. Jeg mener å huske at jeg tok 5000iu med profasi hver 3 dag ca 4 ganger. Kan huske det var mye pes og dele opp innholdet siden ampullen var på 10000iu. Jeg trakk alt opp i sprøyta og måtte sprøyte ut halvparten før jeg satte den. Jeg syntes det var lettere enn å bruke sprøytene enn stikkpillene.

Jeg ble nå ikke gravid - selv om jeg faktisk testa positiv på dag 15 - og det var kun profasiens skyld. Jeg hadde jo ikke helt fått med meg at jeg burde vente ganske lenge med å teste. Ble litt vippa av pinnen av det.

Det var min erfaring med profasi, hvis det er noe du lurer på får du bare spørre - så skal jeg prøve å grave i hukommelsen :)

Lykke til med deg.

Klem fra

Ooops - det er hvist lenge siden jeg har skrevet noe her inne - jeg trodde nicket mitt kom opp av seg selv, som før.

Men ikke undertegnet er altså renna!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...