Gå til innhold

Postafen mot svangerskapskvalme?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg er gravid i uke 10, har vært kvalm i 4 uker nå. I begynnelsen var jeg bare litt kvalm, det hjalp å spise hyppige måltid. Begynte med Urizal (helsekost tabletter ingefær med bokhvete) i uke 8, følte ikke de hjalp noe. De siste ukene har kvalmen forverret seg, jeg kaster opp og er ekstremt kvalm hele døgnet. Føler meg helt utslitt av kvalmen, lurer derfor på om det er noen fare for å ta postafen (reisesyketabletter) mot kvalen. Har lest i flere lærebøker at de er liten/ingen fare med å bruke de, men samtidig blir en anbefalt å ikke bruke legemiddler i de 12 første svangerskapsukene. Hva gjør jeg, kan jeg prøve Postafen eller er det noen som har et annet godt råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63729-postafen-mot-svangerskapskvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-)

Jeg brukte postafen i løped av de tre første mnd etter anbefaling av legen og sykehuset....mene....de hjalp lite/ingen ting på meg..

det som imidlertid hjalp...dvs i andre svangerskap var akupunktur...trengte en 4-5 behandlinger, så var jeg tålig bra...men følte meg faktisk bedre alt etter den første.....

Lykke til....og må si jeg føler med deg....

:-)

Leger pleier å gi Postafen til gravide vet jeg, har venninner som har fått det også når de var gravide. Men regelen er; start aldri med noen form for medisiner uten å ha snakket med legen din først!!

Jeg fikk et annet legemiddel (reseptbelagt) av legen min mot svangerskapskvalme, det var supereffektivt! Det heter Afipran.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...