Gå til innhold

nakkeproblemer

Anbefalte innlegg

jeg driver med styrketrening, og ved stor belastning får jeg veldig vondt i bakhodet. dette gjør veldig vondt med en gang og så går det over etterhver 5-10 min, til det bedre. helt borte dagen etterpå. det kommer ved det siste tunge løftet som regel og er verst i benkpress, når jeg må presse meg for å greie løftet. jeg hadde noe av de samme symtomene for 4 år siden, men de ble etterhvert borte, men har kommet tilbake nå. hva kan dette være. får ikke hodet blod eller luft?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6373-nakkeproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære salt12 !

Det er en tilstand som kalles "benign exertional headache" eler godartet hodepine ved sterk fysisk anstrengelse. Din hodepine er sannsynligvis av denne type. Man vet ikke årsaken, og diagnostiske undersøkelser kan ved denne tilstanden ikke påvise noe spesielt galt. Etter varierende tid pleier dette gå over.

Diagnosen er dog en utelukkelsesdiagnose, dvs at det vil være rimelig å bli undersøkt av lege, kanskje helst en neurolog og eventuelt supplert med en såkalt MR-undersøkelse, før man slår seg til ro med at det er dennne tlstanden som foreligger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6373-nakkeproblemer/#findComment-33059
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...