Gå til innhold

Halvt "hjerte"...

Anbefalte innlegg

Gjest Snart psyko

Hei,

Jeg er ganske fersk på denne siden, men nå klarer jeg ikke å vente lenger.

Jeg var hos legen etter 1/2 års forsøk for å bli gravid. DVS 2 år etter at jeg sluttet på pillen, men vi var forsiktige 1 1/2år før det (ingen prevensjon).

Hun sendte meg til røntgen av livmor og diverse blodprøver, han til sædprøver.

Resultatet (i mai) var at han var helt fin, men jeg hadde bare en halv livmor og en eggleder/stokk. Legen sa at de pleide å finne ut slike ting ved fortidlig fødsel.I tillegg så det ut som jeg til tider blødde fra en slimhinne, dvs ved den defekte siden.

Jeg har ofte vondt i den "defekte" siden, men det var visst ikke farlig.

I september skal jeg ta lapraskopi på SIA, og det er noe jeg gruer meg til.

I tillegg tok jeg en abort for 10år siden, men dette sa legen bare betydde at jeg kunne bli gravid hvertfall!! Dette var visst noe jeg var født med.

MEN: Jeg er livredd!!

Er det noen som har hatt det samme som meg?

Gi meg gjerne noen gode råd for hvordan "få det til". Vi har hatt sex hver dag, clearplan osv

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63793-halvt-hjerte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kan ikke svare for hva det vil si å ha "halv" livmor - men ble operert ved lap. for litt over et år siden. Det var helt ufarlig og ikke særlig vondt! Du får full narkose - og det er over på en dag. Så det bør du iallefall ikke grue deg til. Jeg ble gravid på første IVF forsøk nå i vinter, og venter en liten gutt i oktober! Kan også fortelle om min kusine som har vært plaget med endometriose (tette eggledere) fra 15-års alderen. Hun har vært inn og ut på sykehus pga dette. Men i dag, 33 år gammel, har hun 3 friske barn, 2 fått med IVF og 1 på "naturlig" måte!!

Lap. skal du derfor ikke grue deg til, det er faktisk behandling som gjør deg friskere og antagelig øker dine sjanser for å bli gravid!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63793-halvt-hjerte/#findComment-282849
Del på andre sider

Gjest Shanti

Hei!

Jeg har hjerteformet livmor, dvs. at det er en slags skillevegg inne i livmoren min. Ettersom jeg har skjønt kan dette gjøre det vanskeligere å bli gravid, og man kan ha en høyere risiko for spontanabort, særlig i 2. trimester. Men, jeg har ikke hatt problemer med å bli gravid og begge mine barn er født 14 dager over termin, heltg ukompliserte fødsler.

Vet ikke om det blir på samme måten som med deg når du har halv livmor, men det som er saken er vel om babyen kan få liten plass, og det blir jo det samme som hos meg. Lykke til ihvertfall!!:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63793-halvt-hjerte/#findComment-283612
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...