Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nå på min 7. spraydag. Skal begynne på Puregon 31. juli. Dette er vårt første IVF-forsøk.

Jeg har PCO og pleier så godt som aldri å få mensen uten å bruke Primolut.

Imens man sprayer og før man begynner på sprøyter skal man jo få mensen.

Det jeg lurer på er hva som skjer dersom jeg ikke får mensen?

Og når er det vanlig å få mensen i denne perioden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64053-ingen-mens-ved-spraying/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis kommer mensen litt senere enn for en vanlig 28-dagerssyklus. Det er litt forskjellig fra klinikk til klinikk om de mener at mensen SKAL komme før sprøytestart eller ikke. Ved Maigaard mente de at man ikke skulle begynne med sprøyter før mensen kom. Min lot vente på seg, så jeg fikk tabletter for å sette igang blødningene. Andre steder, f.eks. på RiT, synes de ikke det spiller noen rolle om mensen kommer eller ikke.

Hvis du nærmer deg sprøytestart uten at mensen har kommet, ringer du klinikken din og spør hva du skal gjøre. Da gir de deg nærmere instruksjoner, og kan ta hensyn til det i den videre behandlingen.

Lykke til !

Kristin1970

Hei !

Det er helt normalt at mensen blir litt forsinket ved spraying.

Ved vårt første forsøk fikk jeg ikke mensen før jeg hadde sprayet i 12 dager.

Ved vårt andre forsøk - Det måtte jeg avbryte i dag etter å ha sprayet i to uker. Vi har nemlig klart å bli gravide på egenhånd.

Lykke til med forsøket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...