Gå til innhold

herper/sopp, eller noe annet...?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mitt første Herpes- utbrudd for ca. fem år siden. Har hatt 4-5 smertefulle utbrudd etter det, -før i vår.... Jeg har også hatt sopp flere ganger tidligere. Men siden påske har jeg vært plaget av noe jeg ikke helt vet hva er. Jeg har hatt samme partner de siste 4 årene, jeg har desverre også smittet han før jeg visste hva jeg led av.

Problemet mitt det siste halve året er at det gjør veldig vondt når han trenger inni meg, selv når jeg er våt. Det ender med at jeg får sprekker i overhuden ved skjedeinngangen, men også lengre "fremme" langs kjønnsleppene. Disse sprekkene får jeg også selv om vi ikke har sex i lange perioder. Sammen med dette har jeg hatt både sopp og Herpesutbrudd omhverandre kontinuerlig siden i vår.Disse kommer gjerne etter sex. Dette fører jo til at jeg mister lysten på sex (selv om jeg vil!) Vi har nok ikke hatt samleie mer enn max 10 ganger på disse mnd. Dette sliter på oss begge!!

Jeg bruker både Canesten og Xylocain etter behov.

Jeg leste en artikkel i KK om en diagnose som het Candida, "sopp i systemet". Jeg har de aller fleste symptomene, kan det være dette som feiler meg?

Til slutt: Holder det å gå tilen vanlig lege med disse problemene, eller må jeg til gynekolog? Håper dere kan gi meg noen svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6409-herpersopp-eller-noe-annet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære 24 år.

Jeg forstår at dette"stresser"deg.Problemet kan da også være at du kommer inn i en ond sirkel der du forbinder samleie med smerte.Primært vil jeg anbefale at du bestiller en time hos din vanlige lege.Han el.hun vil avgjøre om du trenger en henvisning til gynekolog.I påvente av dette kan det være en ide å forsøke et glidemiddel og el.østrogen stikkpiller feks.Ovesterin stikkpiller som du får kjøpt på apoteket.Jeg regner med at du vet at Herpes kan behandles feks.med Zovirax.Når det gjelder"sopp i systemet"(Candida)så er dette svært omdiskutert.Noen vil hevde at dette er en reell tilstand,mens andre ikke har noen tro på dette.Vanligvis vil det evnt.behandles med et spesielt kostregime.Det du evnt.kan gjøre er å bestille time feks.på Balderklinikken i Oslo.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...