Gå til innhold

Anbefalte innlegg

BareMåVite

Hei Doktor. Jeg har et lite problem jeg gjerne vil ha svar på....For ca. 1 1/2 mnd. siden begynte plutselig utfloden min å "stinke" (litt sånn rekeaktig, egentlig ikke bare litt heller...). Jeg har vært i et stabilt samboerskap i et halvt år med kun en sexpartner, jeg går jevnlig til lege (ca. 4 mnd. siden sist), og jeg er en registrert blodgiver. Jeg er med andre ord 100% frisk. Jeg er også 99-100% sikker på at min kjæreste er monogam. Det klør ikke i kjeden, det svir ikke, det er ingen unaormal følelse når jeg urinerer, jeg tror ikke det er sopp, ihvertfall ikke den vanlig sorten. Jeg har prøvd canesten i tillfelle jeg bare hadde en ubalanse i bakteriefloraen men det hjalp ikke.En ting som er litt rart er at det kjennes som det dannes luft inne i kjeden min som likkssom bobler ut innimellom (hvis jeg ler f.eks.) og da kommer det ekstra mye utflod. Utfloden er hvit, nesten kremaktig men det har den alltid hvert, jeg har bare aldrig hatt så mye og jeg har alltid luktet "honning" før så jeg syntes dette er ganske flaut. Jeg unngår sex p.g.a. dette og det syntes jeg er litt dumt. Jeg legger til at jeg til tider har vondt ved eggstokken på venstre side, men jeg vet ikke om dette erellevant....Blir veldig glad om jeg får et profesjonellt og behjelpelig svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64157-en-sykdom-kanskje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det lyder som du har det man betegner som 'bakteriell vaginose' BV. Det er en vanlig infeksjon hvor den normale bakterieflora er i ubalanse og det kommer oppvekst av bakterier som f.eks. gardnerella. Det gir et spesielt utflod med 'fiskelukt'. Noen bakteriearter kan danne små luftbobler. pH er høy ved BV fordi den normale melkesyrebakterie-flora er redusert. Det er en ufarlig tilstand som bare skal behandles ved symptomer. Man kan behandle med tabletter (Flagyl)som svelges eller krem som innføres i skjeden. Man må ha resept hos legen for begge preparater. Dessverre kommer det i mange tilfeller tilbakefall en stund etterpå, men da er det bare å ta en ny kur. Skjedekremen kan være grei fordi man kan starte på nytt så snart man merker tegn på tilbakefall og å kan nøyes med et par dagers kur i stedet for en uke.

BV er ikke seksuelt overført, så partner skal ikke ha behandling, det smitter ikke. Det har ikke noe med urenslighet å gjøre.

Du er altså nødt til å gå til lege for en sjekk og for resept.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64157-en-sykdom-kanskje/#findComment-286618
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...