Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Cadenza

Hei!

Vi skal i gang med søsken forsøk i aug/sept. Er en gammel traver i gamet - blir vårt 4. ivf forsøk totalt (2. søskeforsøk). Er så utrolig glad dette forumet finnes! Selv om jeg ikke har skrevet mange innlegg selv - henter jeg mye informasjon og motivasjon fra dere andre. Finnes så utrolig mange flotte jenter her!!

Denne gangen skal jeg ha pre-undersøkelse før sprøytestart på hjemsted og ikke ved klinikken hvor forsøket skal gjøres (Ritø).

Har derfor fått både spray og puregon pr post nå allerede. Denne gang er det puregon penn og ikke de vanlige sprøytene.

Hater bruksanvisninger og er ikke helt sikker på om jeg har skjønt hvordan dette skal gjøres. Noen som har en grei forklaring på hvordan puregon-penn-injeksjonen foregår?

Takkenemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64175-puregon-penn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først skrur du pennen fra hverandre. Sett så ampullen i, og sett delene sammen igjen så ampullen sitter inni pennen.

Så skrur du på en sprøytespiss. Tar av hetten på spissen. Og så skrur du hjulet et hakk, "knipser" på pennen og trykker hjulet inn. (Så du får ut luftbobler) Vist det er noen dråper på spissen idet du tar av hetten, behøver du ikke gjøre det.

Så skrur du hjulet frem til den dosen du skal ha. Sett den så i magen, hele spissen skal inn. Så trykker du hjulet inn... Vent ca 5 sek. før du trekker nålen ut, så eventuelle dråper blir absorbert.

Skjønte du noe av det? Pennen er kjempefin å bruke, så dette går fint :-)

Lykke til!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64175-puregon-penn/#findComment-285575
Del på andre sider

Først skrur du pennen fra hverandre. Sett så ampullen i, og sett delene sammen igjen så ampullen sitter inni pennen.

Så skrur du på en sprøytespiss. Tar av hetten på spissen. Og så skrur du hjulet et hakk, "knipser" på pennen og trykker hjulet inn. (Så du får ut luftbobler) Vist det er noen dråper på spissen idet du tar av hetten, behøver du ikke gjøre det.

Så skrur du hjulet frem til den dosen du skal ha. Sett den så i magen, hele spissen skal inn. Så trykker du hjulet inn... Vent ca 5 sek. før du trekker nålen ut, så eventuelle dråper blir absorbert.

Skjønte du noe av det? Pennen er kjempefin å bruke, så dette går fint :-)

Lykke til!

Klem fra

For å få brukt opp hele ampullen: Når du ikke har til en hel dose på siste rest, så vri hjulet som du pleier. Sett den som vanlig, og når den er tom stopper hjulet på så mye du mangler av dosen.

Så bytter du til ny ampulle, og setter resten av dosen.

Det er også litt ekstra i hver ampulle. Husker ikke helt, men tror det er ca 140ie ekstra i hver ampulle.

You go girl :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64175-puregon-penn/#findComment-285584
Del på andre sider

Det skal følge en instruksjonsvideo med. Hvis du ikke får den, gi meg et hint om en tre ukers tid (når jeg er tilbake fra ferie) så skal jeg sende den jeg har til deg. Jeg trenger den ikke mer.

Hilsen

Tusen takk for svar begge to!

Skal se litt nærmere på penn & forklaringen din becca. Har ikke fått tilbud om video så det kan godt tenkes jeg gir deg et "hint" Yogi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64175-puregon-penn/#findComment-286764
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...