Gå til innhold

Dere som er gravide........

Anbefalte innlegg

Gjest U F B

Hei!!

Lurte på en ting. Er det ikke tid for dere å bevege dere inn i forum for gravide?? Føler det blir litt hånlig å fortsette å skrive om plager og gleder ved det å være gravid her i dette forumet!!

Ikke det at det faller seg naturlig å holde de dere er kjent med oppdatert, for all del. Men ultralyder og slike ting, synes jeg dere kunne tatt med dere til forum for gravide. Jeg vet at dere vet hva vi føler, men nå som dere er blandt de heldige, og det er blitt noen stk av dere nå i den senere tid, så.....

Jeg mener det ikke negativt for det er koslig å se at det går bra med dere.

Håper jeg snart kommer etter inn i forum for gravide.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64554-dere-som-er-gravide/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nord-Trønder

Jeg er grunnleggende uenig med deg!!!!

Jeg er overbevist om at INGEN av UFB'erne som er blitt gravide skriver innlegg her for å hovere. Og da bør heller INGEN av oss andre få slike følelser som du forfekter. Jeg forstår godt at mange av de som er blitt gravide føler en sterk tilknytning til UFB-siden her på DOL. Og etter min mening hører de til her, og representerer kun det som for mange UFB'ere heldigvis blir et resultat - de blir gravide. Nei, gravid eller ikke - her er vel alle UFB'ere velkommen!!

Er det ikke flott å lese om folk som har vært på UL og sett barnet sitt for første, eller andre , eller .... gang!

Gled deg på vegne av andre - de vil ikke deg noe vondt de heller vet du!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64554-dere-som-er-gravide/#findComment-288348
Del på andre sider

Hei!

Denne diskusjonen har vi hatt her inne før, flere ganger... :-)

Konklusjonen vi har hatt tidligere, i den grad man kan snakke om konklusjon, er at selvsagt er alle glade for at UFB-ere blir gravide, skulle bare mangle. :-) Men diskusjon om svangerskapskvalme og andre graviditetsssymptomer etter hvert som svangerskapet skrider fram er det kanskje litt greitt å ta et annet sted enn akkurat på et forum for ufrivillig barnløse.

... Og jeg tror heller ikke at noen er ute etter å hovere her, for all del, det er nok ikke vond vilje som ligger bak.

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64554-dere-som-er-gravide/#findComment-288366
Del på andre sider

Jeg er grunnleggende uenig med deg!!!!

Jeg er overbevist om at INGEN av UFB'erne som er blitt gravide skriver innlegg her for å hovere. Og da bør heller INGEN av oss andre få slike følelser som du forfekter. Jeg forstår godt at mange av de som er blitt gravide føler en sterk tilknytning til UFB-siden her på DOL. Og etter min mening hører de til her, og representerer kun det som for mange UFB'ere heldigvis blir et resultat - de blir gravide. Nei, gravid eller ikke - her er vel alle UFB'ere velkommen!!

Er det ikke flott å lese om folk som har vært på UL og sett barnet sitt for første, eller andre , eller .... gang!

Gled deg på vegne av andre - de vil ikke deg noe vondt de heller vet du!

Eller man kan gjøre som en del andre har gjort tidligere å skrive:

Hvis dere vil høre mer om hvordan UL gikk i dag, les graviditetsforum. Dette var bare et eksempel.......

Forøvrig skjønner jeg godt at det er vanskelig å flytte forum, en vil vel alltid føle seg som en ufrivillig barnløs selv om en blir gravid. Mange av dem som er på graviditetsforumet vet ikke hva ufbère har gått igjennom for å bli gravid! Selv synes det er hyggelig å høre historiene til de som har vært så heldig å bli gravid, og vi vil miste masse informasjon hvis alle "heldige" skifter forum. Selv har jeg hatt 6 forsøk, og er fortsatt barnløs.

Så konklusjonen må være at de som er blitt gravid kanskje trår litt varsomt, men ikke forsvinn herfra da.......

Sommerklem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64554-dere-som-er-gravide/#findComment-288511
Del på andre sider

Nå ble jeg faktisk litt trist :-(

Jeg ble gravid også på forrige ivf forsøk. Hoppet da rett inn på graviditet forum. Så gikk det galt etter noen få dager. Så denne gangen følte jeg det var riktig å holde seg her inne til jeg er sikker. Etter 4 spontanaborter, 3 av de i 2-3 mnd, har jeg ikke lyst å gå over riktig enda. Føler jeg trenger støtten her inne. Til jeg er sikker på at alt går bra.

Jeg forstår du ikke mener noe vondt, men det gjør faktisk ikke vi heller! Og når du blir gravid vil du også kanskje merke hvor uvirkelig det er en lang stund. Og det må vel være fint å se at det ordner seg for de fleste? At man får et lite håp? Jeg syntes ihvertfall det var deilig å se at det var noen som ble gravide mens jeg var igang med forsøk. Ja, jeg ble kjempe misunnelig! Men herregud hvor glad jeg ble på dems vegne :-)

Du har ihvertfall klart å legge en demper på meg! Og det syntes jeg er synd! Jeg har ikke lyst å sitte med følelsen av at jeg sårer noen.

Så da får dere ha lykke til alle sammen! Hilsen en litt trist

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64554-dere-som-er-gravide/#findComment-288513
Del på andre sider

Gjest en annen UFBer

Jeg ble gravid også på forrige ivf forsøk. Hoppet da rett inn på graviditet forum. Så gikk det galt etter noen få dager. Så denne gangen følte jeg det var riktig å holde seg her inne til jeg er sikker. Etter 4 spontanaborter, 3 av de i 2-3 mnd, har jeg ikke lyst å gå over riktig enda. Føler jeg trenger støtten her inne. Til jeg er sikker på at alt går bra.

Jeg forstår du ikke mener noe vondt, men det gjør faktisk ikke vi heller! Og når du blir gravid vil du også kanskje merke hvor uvirkelig det er en lang stund. Og det må vel være fint å se at det ordner seg for de fleste? At man får et lite håp? Jeg syntes ihvertfall det var deilig å se at det var noen som ble gravide mens jeg var igang med forsøk. Ja, jeg ble kjempe misunnelig! Men herregud hvor glad jeg ble på dems vegne :-)

Du har ihvertfall klart å legge en demper på meg! Og det syntes jeg er synd! Jeg har ikke lyst å sitte med følelsen av at jeg sårer noen.

Men kjære deg, det er ikke det det handler om, at man ikke *unner* noen å bli gravide. Men kunne man ikke trø litt varsomt og ikke akkurat bruke UFB forum for diskusjon av graviditetssymptomer da? Hva med å sende mailer til de personene man diskuterer dette med?

Bare et forslag... :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64554-dere-som-er-gravide/#findComment-288523
Del på andre sider

Annonse

Nord-Trønder

Men kjære deg, det er ikke det det handler om, at man ikke *unner* noen å bli gravide. Men kunne man ikke trø litt varsomt og ikke akkurat bruke UFB forum for diskusjon av graviditetssymptomer da? Hva med å sende mailer til de personene man diskuterer dette med?

Bare et forslag... :o)

Hva er dette for diskusjon? Jeg liker den i alle fall ikke!

Visst kan man ane at de utvikler seg nærere felleskap mellom de som nylig har blitt gravide her på forumet (altså ikke bokstavlig talt blitt gravide her da, men..), og det er da helt naturlig. Klart jeg og drøssevis med andre skulle ønske at det var oss. Men hvem vet bedre hvordan vi som ikke lykkes har det enn de som har lyktes? Og det er vel ingen tvil om at det å oppleve savngerskapskvalme er noe helt annet for en UFB'er med tre-fire forsøk og et par-tre aborter enn en av de vanlige som "bare blir gravid". For den første gruppen er kvalmen noe vidunderlig, for den andre en pest og en plage. Det forstår vel vi, men ikke de på forum for gravide. For de nybakte gravide her er selvsagt redselen for å miste enorm - skjer det er det dobbelt fatalt for vi vet at de ikke bare er å ha samleie et par tre ganger så er det på'n igjen. En gravid UFB'er vil føle det helt meningsløst å diskutere krisen i de å ha lagt på seg 3-4 kg for mye under et svangerskap. Slike filleproblemer er ikke for oss.

Hva er så poenget mitt: Jo, dette forumet hører også gravide FUB'ere til, både fordi det å være gravid med prøverørsbarn faktisk er noe spesielt og fordi de foraltid vil være en av oss. Det er ikke slik at en gravid FUB'er er blitt en annen over natten og glemt prosessen fram til graviditeten. Og; dette er ikke en konkurranse der de som lykkes har vunnet, og vi andre har tapt!

Så til Becca72 og alle dere andre som er blitt gravide - ikke forsvinn! Dette forumet blir fattigere uten dere!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64554-dere-som-er-gravide/#findComment-288546
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hva med å opprette et forum for UFB som er blitt gravide!

Hvis dere sjekker nettdoktor.dk har de forum for barnløse i bahandling og barnløse uten behandling..

Det burde gå ann å dele det litt opp her også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64554-dere-som-er-gravide/#findComment-288615
Del på andre sider

Jeg liker å følge med på de som endelig er blitt gravide, og gleder meg over at det lykkes for noen. Så meg gjør de ingenting at de fortsetter på dette forumet. Det gir meg også håp om at jeg også en dag skal lykkes i å bli gravid (og beholde det).

Det er vel også her man føler mest tilhørighet etter lang tids prøving. Og det er nok ikke vondt ment.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64554-dere-som-er-gravide/#findComment-288621
Del på andre sider

Hmmm...

Lurte litt på om jeg skulle tørre å svare på dette...

Jeg vil bare si at selvom jeg har en ivf gutt og er gravid med nr 2 (17 uker), så føler jeg meg fortsatt som ufb-er.

Jeg tror også det er viktig å være klar over at vi ufb gravide antakelig er mer engstelige i starten av graviditeten enn "vanlig" gravide. Flere har jo også hatt mange aborter...Terskelen er litt større før man våger seg over på gravide-forum...Og noen kan ha behov for å diskutere saker og ting...

...Selv prøver jeg å trå litt varsomt, men det er jo mulig noen mener noe annet...Jeg har forøvrig vært inne på gravideforum i det siste og det er jo et helt annet type forum...

...Jeg tror nok vi som har vært gjennom en del forsøk mv kan ha noe å bidra med her for andre som lurer på ting...håper i alle fall det...Men det ser det jo ut som dere synes er greit...

Klem med lykkeønskninger til alle

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64554-dere-som-er-gravide/#findComment-288663
Del på andre sider

Gjest corsica

Jeg vil savne alle de som er blitt gravide her. Jeg har aldri hatt noen problemer med å lese om gravide problemer. Og jeg vet alt om og være `litt`gravid. Jeg har tidligere fått beskjed at man burde ikke si att man er gravid før det har gått 3 måneder, og det er da man har lyst til å skrike til månen, at man er gravid, men samtidig får en en lyst til å legge seg i senga, og våkne når det har gått fire måneder. Man er sikker på att dette går rett til et vist sted hver eneste dag. Det er skremmende, og jeg vil tro det at de som er blitt gravide på den gamledagse måten ikke har halvparten så mange problemer som oss. Jeg håper altid å høre fra ultralyder og gamle venner. Det er det som gir meg håp.En dag så.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64554-dere-som-er-gravide/#findComment-288813
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...