Gå til innhold

Er jeg bifil, hjeeeeelp!!!!

Anbefalte innlegg

Nei det er jeg nok ikke. Jeg er vel det som kalles biseksuell. Takk for flott svar Gro. Neste spørsmål; Hvis det er så at det er de gode opplevelsene jeg hadde i ungdomsårene som er grunnen til at jeg er biseksuell, er det da mulig å gjøre noe med det (helbrede meg) eller er dette noe jeg må kontrollere og leve med.

Jeg skrev:

Er jeg bifil, hjeeeeelp!!!!

Da jeg var ca. 14 år begynte jeg og min beste kompis å onanere sammen. Etterhvert onanerte vi hverandre og så begynte vi å suge hverandre. Vi overnattet mange ganger hos hverandre mens vi onanerte og sugde hverandre. Dette var den første sex vi hadde og vi syntes begge to at det var veldig godt. Vi holdt på med dette til vi ble ca. 16 år gamle. Vi er fortsatt beste kompiser i dag men har aldri snakket om våre erfaringer siden.

I dag er jeg gift med to barn og har helt siden jeg var 16 fantasert om å prøve guttesex igjen. Faktisk så har jeg også gjort det ved flere anledninger. Jeg måtte finne ut om det fortsatt var like godt. Jeg fikk kontakt med menn gjennom kontakt annonser på nettet og traff de så for sex. Jeg traff i alt fem menn, men det ble aldri mer en onanering og suging. Jeg var drimot utrolig opphisset og syntes det var utrolig godt. Da jeg tok penisen til den første mannen jeg traff i munnen fikk jeg umiddlbart utløsning uten at min egen penis hadde blitt rørt.

Jeg traff alle disse mennene når jeg var i et parforhold med min nåværende kone. Jeg fikk samvittighetsproblemer og valgte til slutt og fortelle henne alt. Jeg fortalte om det jeg og kompisen min hadde gjort, jeg fortalte om mine fantasier og at jeg hadde gått bak ryggen hennes og hatt sex med fem menn. Dette ble selvfølgelig ikke tatt imot lett, men jeg er idag tilgitt for det jeg har gjort. Det jeg hadde håpet på var bl.a. at lystene mine skulle forsvinne når jeg hadde fortalt henne alt. Det gjorde de i en periode, så kom de tilbake enda sterkere enn før. Nå går det ikke en dag uten at jeg tenker på guttesex. Men, jeg blir ikke tiltrukket av andre menn. Jeg blir ikke stiv av å se en flott mann. Jeg blir kun stiv/kåt av tanken på sex med en annen mann og ha sex med en mann.

Jeg har igjen lyst til å ha guttesex men ikke på samme måte som før. Jeg har fått min sjanse. Gjør jeg samme feil igjen er løpet kjørt for vårt forhold. Derfor er det viktig for meg å finne ut hvorfor jeg har disse lystene. Er jeg bifil, for jeg tenner på kvinner? Har jeg disse fantasiene/lystene p.g.a. det kompisen min og jeg gjorde? Er det innbildning at jeg liker det? Jeg trenger hjelp! Hvis jeg finner ut at jeg faktisk er bifil tror jeg ikke at jeg kan klare å leve som en hetrofil. Valget vil i så fall da være om min kone kan akseptere min legning og at jeg f.eks. har en fast partner for å få utløp for mine fantasier/lyster.

- Tor-Erik

Og Gro svarte:

Re: Er jeg bifil, hjeeeeelp!!!!

Den opprinnelige definisjonen av biseksualitet er kjønnslig dragning både mot personer av eget og motsatt kjønn. Det høres ut til at din dragning mot menn er så sterk at du sannsynligvis må kalles biseksuell, selv om du beskriver at det ikke er menn du tenner på, men de seksuelle handlingene du kan utføre sammen med dem.

Det kan tyde på at du skiller skarpt mellom lyst/tenning og dypere kjærlighetsforhold. Mange biseksuelle har det som deg, det ene kjønnet appelerer til lysten, det vil for deg si menn, mens det andre kjønnet, for deg kvinner, kan gi dypere relasjoner både fysisk og psykisk.

Du høres ikke ut til å kunne forelske deg i andre menn. Den tenningen du opplever høres mer situasjonsbestemt ut.

Det er mange ulike forklaringsmodeller for hva som gjør at mennesker er eller blir biseksuelle eller bifile. Det hevdes at legningen kan ha genetiske, nevrologiske eller hormonelle årsaker.

Andre går så langt at de hevder at alle mennesker er biseksuelle eller bifile, men at samfunnet, det vil si den kulturen vi lever i, setter grenser for hva som er sosialt akseptert seksuell atferd og at de fleste derfor avholder seg fra å leve ut den bifile delen av sin seksualitet.

Hva som er årsaken til din dragning er kanskje de gode opplevelsene du hadde i ungdomsårene. Slike erfaringer deler du med svært mange andre, selv om de fleste går over til rene heteroseksuelle forhold når det blir aktuelt. Noen tenner også spesielt i situasjoner de bryter tabubelagte grenser.

Noen biseksuelle kan leve i monogame forpliktende forhold, til tross for at de har oppdaget denne siden i seg selv. Hva du skal gjøre med din seksuelle dragning mot menn må du nesten avgjøre selv. Et slikt dilemma utsettes de fleste som lever i et parforhold for. Begjær og intens lyst overfor en tredjeperson kan oppstå selv om en lever i et forhold som gir dype relasjoner, uansett om det er motsatt eller eget kjønn som er objekt for lysten.

- Gro Isachsen, Sexpert

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64616-er-jeg-bifil-hjeeeeelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Hei igjen!

Som jeg skrev i det første svaret mitt er det du selv som avgjør hva slags seksualitet du skal leve ut. Siden du hevder du ikke forelsker deg i menn, vil du om du velger å leve ut denne delen av din seksualitet,kanskje miste dimensjoner som forelskelsen kan gi deg. I heldige tilfeller utvikler forelskelsen seg til nærhet som igjen utvikler seg til dyp kjælighet. Siden du hevder forelskelsen er forbeholdt kvinner vil du kanskje oppleve mer spenning sammen med andre menn, men vil med andre ord miste noe annet på veien.

Dilemmaet du står overfor kan sammenlignes med det mennesker i et parforhold utsettes for når de kjenner intenst begjær overfor en kollega på jobben eller noen de tilfeldig møter. Det behøver ikke være selve personen de tenner på, men illusjonene og fantasiene om hva de kan foreta seg seksuelt sammen med denne personen. Så står de overfor valget, skal de la seg styre av lyst og begjær eller skal de prøve å få dekket mest mulig av sine seksuelle behov innenfor parforholdet de allerede er i. Slike dilemmaer utsettes vi for uavhengig av hvilke kjønn vi tenner på.

Det samme valget står nå du overfor. Det finnes neppe noen ”helbredelsesmetode” som utsletter lyst og begjær utløst av tidligere gode erfaringer. Du kan kanskje prøve å ”overskrive” de tidligere erfaringene med noen som er enda bedre. Om du satser på å ha det best mulig i det parforholdet du allerede er i, bør erfaringene skje sammen med din kjære. Om du ikke klarer å overgå dine tidligere erfaringer og likvel satser på parforholdet, er antageligvis eneste løsning at du kontrollerer lysten du føler for sex med andre menn. Det tredje alternativet er at du bryter ut av parforholdet og lever etter dine lyster. Det fjerde alternativet har du allerede nevnt selv, at du har sex med andre menn mens du er i praforhold, men dette alternativet har du selv utelukket som en mulighet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64616-er-jeg-bifil-hjeeeeelp/#findComment-289513
Del på andre sider

Jeg svarer på ditt innlegg her og ikke på Isachsens - har du fått det åpent eller pr. betalin? Isåfall burde du holdt dette for deg selv.

Dette er noe av det mest egoistiske jeg har lest på lenge og jeg kan forsikre deg om at hadde du med viten og vilje oppført deg sånn mot meg, hadde du ALDRI fått en sjanse til.

Hva tenker sånne mennesker som deg på egentlig? Føre ei dame bak lyset på den måten. Hadde du enda vært ærlig fra begynnelsen, så hun kunne løpt så fort beina klarte. Herregud at det går ann.

Hvordan tror du hun har det inni seg? Hadde det vært meg, skulle du pinadø aldri fått fred i sjelen.

Makan til sugg !!

Dette må da være et tulleinnlegg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64616-er-jeg-bifil-hjeeeeelp/#findComment-292591
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...