Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk for at du tar deg tid til å lese dette, og enda stor takk hvis du kan gi meg et svar som gir meg mer lyst til å våkne opp i morgen. Dette innlegget kan komme til å bli litt langt, slik at det er sagt.

Jeg er en 20 år gammel gutt. Jeg er veltrent og har (i følge andre) et bra utseende. Akkurat nå så avtjener jeg siviltjeneste (fordi jeg aldri har vært så voldelig av meg at jeg vil bli opplært til å drepe folk). Jeg har planene lagt for fremtiden og har allerede fått plass på høyskole. Jeg har flere gode venner (har flere gode jentevenner og), hvorav jeg har kjent flere av dem fra jeg var helt liten. I tillegg så har jeg god økonomi. Kanskje jeg har det bedre enn mange andre.. ikke vet jeg. Virker vel sånn utvendig, Allikevel så rant begeret over i dag som gjorde at jeg nå begynner å bli lei av alt.

Det er en "ting" jeg mangler her i livet, og det er en jente jeg kan være glad i. Jeg har aldri klart å få meg en kjæreste. Har datet en del jenter opp gjennom årene, men hver gang har det endt opp med at jenta ikke vil treffe meg igjen (har fått høre "det er ikke deg, men meg" litt for mange ganger nå). Jeg forstår ikke hva jeg gjør galt.. jeg prøver bare å være snill. Jeg er av typen som spanderer på jenta, lukker opp dører for henne og prøver å ikke ta ting for fort (jeg er ikke interessert i one-night stands f.eks). Før pleide jeg aldri å gå ut på byen, men i det siste har jeg gjort det. For 1 uke siden traff jeg på en jente ute på byen. Den siste uken har vært den beste i løpet av mitt 20 år lange liv. Jeg var sammen med en jente som ikke avviste meg dag nr. 2 men som jeg faktisk traff hver dag i en uke. Jeg var overlykkelig og trodde livet mitt hadde fått et vendepunkt. Vi hadde det morsomt hele uken og fant på ting sammen. For første gang i mitt liv trodde jeg at jeg endelig hadde truffet en jente som likte meg og som ikke ville avvise meg. Plutselig, i dag.. så svarer hun ikke på telefonen, hun svarer ikke på meldinger. Derimot så treffer jeg på henne når jeg er inne på en chat side på internett, og hun forteller meg at det vil bli vanskelig å treffe meg igjen. Jeg spurte hvorfor, men hun ga ikke noe svar. Jeg spurte henne om jeg jeg hadde gjort noe galt (forstår ikke hva det kan ha vært).. og joda.. jeg får svaret "Det er ikke deg, men meg". Deretter går hun ut av chattesiden. Jeg forsøkte å ringe henne igjen, men hun svarer verken på mobilen eller hustelefonen. Hvorfor skjer dette??? Når jeg endelig fant en jente som jeg hadde masse til felles med, og som jeg kom godt overens med (trodde jeg). Jeg har nesten aldri gråtet før, men når dette skjedde så gjorde jeg det, ikke for at jeg synes synd på meg selv! Men fordi jeg i løpet av den ene uken ble mer glad i henne enn jeg noen gang har vært i noen. Det har ikke gått helt opp for meg beskjeden jeg fikk fra henne ennå, tror ikke jeg kommer til å få sove i natt. Alle mine ønsker ble oppfylt med henne, for deretter å bli knust for 1 time siden. Hvorfor er livet så urettferdig? Forresten, jeg er ikke desperat, jeg prøver meg ikke på alle jenter jeg ser "bare for å få en kjæreste". Det eneste jeg prøver på er å finne en jente jeg kan være glad i og som jeg kan dele livet mitt med. Jeg er faktisk veldig kresen og det skal også mye til at jeg klarer å like en jente så godt som jeg gjorde med henne. Hvorfor skjedde dette? Vær så snill og svar meg noen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke vær lei, stå på

hei.

først så må jeg si at jeg har ikke peiling på hva du gjør feil, og om du gjør noe feil i det hele tatt....

skal bare fortelle to ting....

først: jeg har en kamerat som er i akkurat samme sitausjon som deg. bare at alle han prøver seg på "er lespisk"... har vært med han på byen etparganger for og observere... artig syn egentlig. han henger over jenene og er med hele tiden. og når en jente viser interesse, så er han enda mere pågående, hele tiden 100%. tror det blir for mye på en gang for jentene.. de blir skremt bort... men fyren er kjempegrei, og hadde sikkert fått napp hvis han hadde bremmset betraktelig ned.

ting nr to: jeg hadde det akkurat som deg. det eneste er at jeg er ganske stor, og litt kraftig, synes swelv jeg har vært småfeit, men aklle insisterer på at jeg bare er tykk... og alle venner av meg fatter ikke at jeg ikke har dame, og veninner av meg (som er i forhold) sier at de ikke skjønner hvorfor jeg ikke får noen dame, jeg er jo verdens greieste gutt.... (skriver i nåtid, men dette er fortid, fikk faktisk dame)

plutselig en dag så møtte jeg ei jente som jeg datt pladask for. hun er sinnsykt fin, og utrolig grei, "problemet" var at hun var så pen at jeg med en gang ga opp og "få" henne, fordi at hun umulig kunne ha lyst på meg, så vi ble bare venner. jeg prøvde avogtil og småflørte litt, men det var minimalt, men flørta ganske mye på sms, og det ble besvart. og hokelipokus så var vi ilag, og er det enda...

ikke skjønner jeg hva det var, men jeg tror det var det at jeg var litt reservert, og at hun opfattet det som at jeg var inetrresert i ei anna... og det funka....

spurte endel jenter før på hva som tiltrakk dem, og fant etterhvert ut at utseende har lite og si. men det er en fordel om man virker selvsikker, men ikke klysete og overlegen. jeter liker og fortelle om seg selv, men ikke grav, jenter liker komplimanger, men ikke overdriv, få det til og være naturlig. jenter liker og "kjempe" for og oppnå noen.

og så liker de og bli spandert på..

men dette har jeg egentlig ikke peiling på. det er bare sånn jeg har oppfatta det

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-289201
Del på andre sider

hei.

først så må jeg si at jeg har ikke peiling på hva du gjør feil, og om du gjør noe feil i det hele tatt....

skal bare fortelle to ting....

først: jeg har en kamerat som er i akkurat samme sitausjon som deg. bare at alle han prøver seg på "er lespisk"... har vært med han på byen etparganger for og observere... artig syn egentlig. han henger over jenene og er med hele tiden. og når en jente viser interesse, så er han enda mere pågående, hele tiden 100%. tror det blir for mye på en gang for jentene.. de blir skremt bort... men fyren er kjempegrei, og hadde sikkert fått napp hvis han hadde bremmset betraktelig ned.

ting nr to: jeg hadde det akkurat som deg. det eneste er at jeg er ganske stor, og litt kraftig, synes swelv jeg har vært småfeit, men aklle insisterer på at jeg bare er tykk... og alle venner av meg fatter ikke at jeg ikke har dame, og veninner av meg (som er i forhold) sier at de ikke skjønner hvorfor jeg ikke får noen dame, jeg er jo verdens greieste gutt.... (skriver i nåtid, men dette er fortid, fikk faktisk dame)

plutselig en dag så møtte jeg ei jente som jeg datt pladask for. hun er sinnsykt fin, og utrolig grei, "problemet" var at hun var så pen at jeg med en gang ga opp og "få" henne, fordi at hun umulig kunne ha lyst på meg, så vi ble bare venner. jeg prøvde avogtil og småflørte litt, men det var minimalt, men flørta ganske mye på sms, og det ble besvart. og hokelipokus så var vi ilag, og er det enda...

ikke skjønner jeg hva det var, men jeg tror det var det at jeg var litt reservert, og at hun opfattet det som at jeg var inetrresert i ei anna... og det funka....

spurte endel jenter før på hva som tiltrakk dem, og fant etterhvert ut at utseende har lite og si. men det er en fordel om man virker selvsikker, men ikke klysete og overlegen. jeter liker og fortelle om seg selv, men ikke grav, jenter liker komplimanger, men ikke overdriv, få det til og være naturlig. jenter liker og "kjempe" for og oppnå noen.

og så liker de og bli spandert på..

men dette har jeg egentlig ikke peiling på. det er bare sånn jeg har oppfatta det

meget godt innlegg. ser at du har skjønt noe av essensen til kvinnene. kanllbra...

når det gjelder "er så lei", ikke stress med å få deg dame. det kommer til slutt, du er ung, 20 år? mange på din alder har aldri små mye som tatt på ei dame.

muskler, høyde, og til dels hudfarge har ikke så fordømt mye å si, det viktigste er hvem du er og hva du står for. slapp av, la damene bestemme tempo, gjør du det, så kan man nesten garantere at neste du møter ikke forsvinner etter ei uke...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-289232
Del på andre sider

missy1365380354

Jeg forstår deg veldig godt. Akkurat det samme har jeg vært igjennom. Og en ting som er sikkert, vi er ikke alene om det.

20 år er ingen alder. Du har hele livet foran deg. ;o)

Men, jeg synes det er utrolig feigt og respektløst å ikke kunne fortelle deg hvorfor hun ikke vil møte deg igjen. Prøv heller å snu på det. Hun fortjener deg ikke. Den som virkelig gjør det, er her ute et sted. Du må bare ha tålmodighet. Som regel dukker "den rette" opp, når du minst venter det.

Kanskje ikke så mange råd å komme med, annet enn at du må aldri utgi deg selv som noen annen enn nettopp deg selv.

Som du beskrev deg selv, så virker du som en virkelig gentleman ;o) Bare du ikke er dumsnill!!

Dy sier du har mange gode jentevenninner. Snakk med de. Del tankene og følelsene dine med de, og hør hva de har å si. Spør dem om du virkelig gjør noe feil... Ikke sikkert det heller ;o)

Stå på du, aldri gi opp. Kjærligheten er der ute ;o)Lykke til videre!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-289382
Del på andre sider

Gjest Kristine

meget godt innlegg. ser at du har skjønt noe av essensen til kvinnene. kanllbra...

når det gjelder "er så lei", ikke stress med å få deg dame. det kommer til slutt, du er ung, 20 år? mange på din alder har aldri små mye som tatt på ei dame.

muskler, høyde, og til dels hudfarge har ikke så fordømt mye å si, det viktigste er hvem du er og hva du står for. slapp av, la damene bestemme tempo, gjør du det, så kan man nesten garantere at neste du møter ikke forsvinner etter ei uke...

Jeg husker meg selv på din alder. Jeg hadde en kjempekjekk flott kjæreste som jeg var veldig glad i. Men han var overivrig og ville vi skulle forlove oss og gifte oss.

Jeg ble grepet av hans iver og var med fram til forlovelse. Men ting skjedde for fort. Jeg hadde et ønske om å ha flere forhold og erfaringer før jeg giftet meg.

Det tror jeg er noe av kluet. Selv har jeg aldri vært særlig pågående ift. mann, men det har økt deres iver. Det samme tror jeg gjelder for dere menn.

Dersom du er litt reservert og ikke er altfor ivrig så blir jentene utfordret. Du kan spille på mye, blikk, litt forsiktig interesse og kanskje gi jentene en følelse av at du har flere mulige jenter i kikkerten.

Du er bare 20 år og burde være interessert i noen eventyr før du tenker på etablering. Der er du for raskt ute.

Flørt ivei og tenk på at det er et spill der og da. Se hvordan andre gutter på din alder oppfører seg. Det er få gentlemenn av dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-289416
Del på andre sider

Jeg husker meg selv på din alder. Jeg hadde en kjempekjekk flott kjæreste som jeg var veldig glad i. Men han var overivrig og ville vi skulle forlove oss og gifte oss.

Jeg ble grepet av hans iver og var med fram til forlovelse. Men ting skjedde for fort. Jeg hadde et ønske om å ha flere forhold og erfaringer før jeg giftet meg.

Det tror jeg er noe av kluet. Selv har jeg aldri vært særlig pågående ift. mann, men det har økt deres iver. Det samme tror jeg gjelder for dere menn.

Dersom du er litt reservert og ikke er altfor ivrig så blir jentene utfordret. Du kan spille på mye, blikk, litt forsiktig interesse og kanskje gi jentene en følelse av at du har flere mulige jenter i kikkerten.

Du er bare 20 år og burde være interessert i noen eventyr før du tenker på etablering. Der er du for raskt ute.

Flørt ivei og tenk på at det er et spill der og da. Se hvordan andre gutter på din alder oppfører seg. Det er få gentlemenn av dem.

Sjekk denne websiten: www.askmen.com

Og les Doc Loves svar

Vær en utfordring! Ikke tro at det du har lært om kvinner stemmer - er du for snill, grei, oppmerksom, ringer med en gang, treffer henne hver dag - mister de fleste interessen. Mulig du ikke er desperat, men taktikken din gjør at du fremstår som desperat.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-289524
Del på andre sider

Annonse

nøffelinøff

det er nok mange som mer enn gjerne ville hatt ditt liv, så selv om du er fortvilet nå er ikke livet langt på nær urettferdig mot deg.

slik som det virker på meg( som er jente) er at du kanskje er litt for kontaktsøkende.

du sier dere gikk sammen hver dag og at du prøvde å nå henne på sms, hustelefon osv.

de aller fleste tar dette som et negativt tegn, jeg ville iallefall gjort det.

hvis den andre personen selv tar intiativ til så mye kontakt er det jo helt greit, men du burde tenke på om du er den første til å ta kontakt hver gang.

hvis det er tilfelle har du svaret.

" det er ikke deg det er meg" er jo bare noe tull hvis de ikke kan begrunne det.

jeg har en noen guttevenner som er av den typen som tar mye kontakt av gangen - vil gå sammen hver dag og er VELDIG sosiale.

går etter meg hvor enn jeg går, snakker ikke med sine kamerater på byen osv.

slik blir iallefall jeg helt kvalt av, og jeg føler at de vil gjøre monopol på fritiden min som igjen fører til at jeg ikke gidder kontakte dem lengre.

skjønner du litt hva jeg mener?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-289531
Del på andre sider

Gjest dette har funket for andre!

Hei!

Må si du har vært heldig med svarene,for her var det veldig mange bra svar!!!! Jeg er selv jente på 22 år,og har brukt mye tid på å "observere" venner og venninner,da jeg selv har hatt kjæreste i 6 år og ikke har "prøvd" meg så mye.

Konlusjonen jeg har dratt er den samme som mange av de andre som har svart på innlegget ditt: Vær litt "hard to get" samtidig som du glimter til med oppmerksomhet i ny og ne. Vis at du liker jenta veldig godt,men ikke så godt at du ikke klarer deg uten henne.Ikke ring hver dag,la det gjerne gå flere dager etter at dere var sammen sist før du ringer igjen.Men pass da på at du da gir henne den oppmerksomheten hun trenger for å skjønne at du liker henne.

Komplimenter er det beste jenter vet,men i riktig mengde.For mye blir bare kvalmt og "falskt".Du må virkelig mene det du sier. Gutter som legger merke til hva jeg har på meg,hvordan jeg ser ut eller faktisk hvordan jeg lukter(!) får pluss i boken min.

Er du på byen,og hun er på samme sted: gå bort til henne,smil og gi henne en klem,gi henne en kort og huggelig kommentar,spander gjerne en drink på henne og prat litt før du trekker deg unna til vennene dine.La det gå lang tid før du prater med henne igjen. Cluet er å opprettholde hennes interesse for deg(som sagt av andre på dette forumet:jenter liker å kjempe,men ikke for hardt,da gir de til slutt opp),samtidig som du ikke er for pågående.

SMS er en enkel og grei måte å gi jenter en liten oppmerksomhet på.Men når hun sender deg en meldig,er mitt HETE tips(som jeg VET av egne og andres erfaring at funker): vent en god stund før du sender tilbake.Da vil hun gå og nesten bli litt irritert på at du ikke svarer,for så å bli kjempeglad når du endelig gjør det.

jepp jepp,dett var dett. Håper det vil funke.Jeg vet i alle fall at det har gjort det for mange andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-290388
Del på andre sider

Jeg fanget opp en setning i innlegget ditt. Og jeg bet meg merke i de ordene..."Jeg prøver bare å være snill".

Nettopp! Det er en feil mange gutter gjør, er jeg redd. Men hvordan kan det bli feil å være snill? spør du.

Feilen består i at flotte gutter som du, såkalt "snille gutter" ofte er nærmest selvutslettende i sitt forsøk på å bli likt og kompis med jenta. De "glemmer" å være gutt, mann, og å skape spenning, seksuell spenning, mellom seg og jenta. Kanskje i redsel for å virke påtrengende eller å skremme vekk jenta? Ikke vet jeg. Men kameratskapen har en grense. Et sted må du få frem at "Jeg er et seksuelt, mannlig vesen - se på meg!"

"Snille gutter" vil at hun skal like dem, men er nærmest dum-snill og altfor kameratslige. De kan bli litt sånn i blikket: "hund logrer med halen". Skjønner du hva jeg mener? Jeg setter ting på spissen selvsagt, for å illustrere poenget bedre.

Problemet er at du skal ikke være så fryktelig "venne-snill"! Du skal være grei, ja, men ikke så tvers i gjennom kompis! La det nå ose litt sex av deg, gutt ! Du skal være litt mere...æh...hvordan skal jeg si det? Litt "Me Tarzan-you Jane"!

Skap litt spenning!! Flørt!

Ikke overdriv (OBS! Overdrivelser er tabbe nr. En, jenta tror du er helt på knærne altfor tidlig), men finn gjerne et hyggelig kompliment og si til jenta i blant. Ikke hver dag, dagen lang, men i blant. Jenter liker at små ting blir lagt merke til, som f.eks. en ny genser eller bukse. Eller en ny måte å legge håret på, eller en god parfyme de har på. Observer slikt, og si det, som f.eks.: "Jøss, i dag luktet det skikkelig godt av deg. Blir nesten påvirka jeg :-) Hva heter parfymen din?"

Skjønner du noe av hva jeg mener??

Og neste gang du er ute, spill littegranne kostbar. Bruk kvelden på å se, og finner du en jente du liker, så smil på avstand. Ikke lim blikket ditt på henne, men se i den retningen en gang i blant og smil, før du så ser en annen vei igjen.

Ingen er vel mer attraktiv enn en som er "hard to get". Litt kostbarhet er bra, mye er dårlig. Jenter gir opp da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-290441
Del på andre sider

Gjest opehlia

Jeg må bare si at du blir mindre og mindre klysete. Nicket er jo bra å ha i bakhånd på dårlige dager:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-290513
Del på andre sider

Jeg er en gutt på 25, har lest de andre svarene her og syns mange har gode synspunkter. Men den stadige anbefalingen av bevisst desinteresse fra din side, veit jeg ikke helt om jeg kjøper. Sånt blir lett billig og lett gjennomskubart. Når jeg oppdager at jenter kjører 'billige triks' som ikke å svare på sms-meldinger på en lang stund, vise interesse for andre gutter etc. så er dette fullstendig turn off for meg; jeg syns bare det vitner om usikkerhet og lite raffinement. Men, folk er jo som kjent forskjellige, så for noen funker kanskje dette.

Hvis desinteressen derimot er ekte, så blir også jeg føkka – det skal jeg innrømme: da innbiller jeg meg at denne jenta er verdens eneste, vakreste og beste. Dette paradokset virker innebygd i de fleste mennesker, og min personlige mening er at den stiller skaperverket i et tvilsomt lys. Men nok om det.

Jeg har hengt meg litt opp i noe av det du skreiv:

"Det eneste jeg prøver på er å finne en jente jeg kan være glad i og som jeg kan dele livet mitt med. Jeg er faktisk veldig kresen og det skal også mye til at jeg klarer å like en jente så godt som jeg gjorde med henne.”

Jeg kjenner meg litt igjen i dette, og jeg tror at dette ofte kan være en uheldig holdning: alt eller ingenting. Med en slik tilnærming er man så å si dømt til å gå inn i nye forhold på en overivrig, despo måte. Det kan virke som du sparer deg til du møter den rette – og så setter du inn femtegiret.

Mitt råd til deg, som jeg selv forsøker å leve etter (det er vanskelig), må bli som følger: Drit i å pugge en masse triks, telle dager etc. Den slags syns jeg tenåringene skulle få ha i fred. Neste gang du møter ei dame kan du spørre deg sjøl om hva hun har å tilby deg – og forsøk å skille de forestillingene og ønskene du har i forhold til henne fra slik hun er ’mer objektivt’. Den slags er selvsagt ytterst vanskelig når man er forelska. Men det er veldig lett å overføre sin egen fantasi om drømmekvinnen til jenter man møter; da er det ikke sikkert man kan forholde seg til dem slik de er. Selv de nydeligste jenter er jo bare mennesker av kjøtt og blod som av og til er redde og stakkarslige, og de sover og driter og dø kommer de også til å gjøre som alle oss andre. Så ta litt lettere på det. Tillat deg å ha det moro, også med jenter du kanskje ikke føler 100% for. Pul litt rundt om nødvendig. Om ikke annet så kan du jo se på det som en øvelse til du møter den rette… Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-290527
Del på andre sider

Sjekk denne websiten: www.askmen.com

Og les Doc Loves svar

Vær en utfordring! Ikke tro at det du har lært om kvinner stemmer - er du for snill, grei, oppmerksom, ringer med en gang, treffer henne hver dag - mister de fleste interessen. Mulig du ikke er desperat, men taktikken din gjør at du fremstår som desperat.

Jeg sjekka ut den nettsida www.askmen.com - vær nå for all del ikke så dum å kjøpe disse rådene.

Doc Loves råd framstår mest av alt som rekalme for hans 'The System' - en komplett oppskrift for å nedlegge damer. Virker mest av alt som et sammenraska sammensurium av lettkjøpte mannebladråd og bitre menns damememoarer. En får inntrykk av at damer er noen slags merkelige vesener som bare kan oppnås gjennom å følge Doc Loves algoritmer (mao. ved at man oppfører seg som en datamaskin). Jeg tror denslags er det siste man trenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-290876
Del på andre sider

Annonse

Gjest alven

Jeg er en gutt på 25, har lest de andre svarene her og syns mange har gode synspunkter. Men den stadige anbefalingen av bevisst desinteresse fra din side, veit jeg ikke helt om jeg kjøper. Sånt blir lett billig og lett gjennomskubart. Når jeg oppdager at jenter kjører 'billige triks' som ikke å svare på sms-meldinger på en lang stund, vise interesse for andre gutter etc. så er dette fullstendig turn off for meg; jeg syns bare det vitner om usikkerhet og lite raffinement. Men, folk er jo som kjent forskjellige, så for noen funker kanskje dette.

Hvis desinteressen derimot er ekte, så blir også jeg føkka – det skal jeg innrømme: da innbiller jeg meg at denne jenta er verdens eneste, vakreste og beste. Dette paradokset virker innebygd i de fleste mennesker, og min personlige mening er at den stiller skaperverket i et tvilsomt lys. Men nok om det.

"Det eneste jeg prøver på er å finne en jente jeg kan være glad i og som jeg kan dele livet mitt med. Jeg er faktisk veldig kresen og det skal også mye til at jeg klarer å like en jente så godt som jeg gjorde med henne.”

Jeg kjenner meg litt igjen i dette, og jeg tror at dette ofte kan være en uheldig holdning: alt eller ingenting. Med en slik tilnærming er man så å si dømt til å gå inn i nye forhold på en overivrig, despo måte. Det kan virke som du sparer deg til du møter den rette – og så setter du inn femtegiret.

Mitt råd til deg, som jeg selv forsøker å leve etter (det er vanskelig), må bli som følger: Drit i å pugge en masse triks, telle dager etc. Den slags syns jeg tenåringene skulle få ha i fred. Neste gang du møter ei dame kan du spørre deg sjøl om hva hun har å tilby deg – og forsøk å skille de forestillingene og ønskene du har i forhold til henne fra slik hun er ’mer objektivt’. Den slags er selvsagt ytterst vanskelig når man er forelska. Men det er veldig lett å overføre sin egen fantasi om drømmekvinnen til jenter man møter; da er det ikke sikkert man kan forholde seg til dem slik de er. Selv de nydeligste jenter er jo bare mennesker av kjøtt og blod som av og til er redde og stakkarslige, og de sover og driter og dø kommer de også til å gjøre som alle oss andre. Så ta litt lettere på det. Tillat deg å ha det moro, også med jenter du kanskje ikke føler 100% for. Pul litt rundt om nødvendig. Om ikke annet så kan du jo se på det som en øvelse til du møter den rette… Lykke til uansett.

Syns tod har et veldig bra innlegg. IKKE prøv å virke kostbar etc, det er nokså teit og lettgjennomskuelig.

Ikke stress er rådet mitt, ha det moro mens du kan :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-290886
Del på andre sider

Gjest sdlkfjlsdjfsl

pul litt rundt om nødvendig???? ha det litt moro? hva slags tulling er du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-291475
Del på andre sider

girl1365380356

Hei!

Må si du har vært heldig med svarene,for her var det veldig mange bra svar!!!! Jeg er selv jente på 22 år,og har brukt mye tid på å "observere" venner og venninner,da jeg selv har hatt kjæreste i 6 år og ikke har "prøvd" meg så mye.

Konlusjonen jeg har dratt er den samme som mange av de andre som har svart på innlegget ditt: Vær litt "hard to get" samtidig som du glimter til med oppmerksomhet i ny og ne. Vis at du liker jenta veldig godt,men ikke så godt at du ikke klarer deg uten henne.Ikke ring hver dag,la det gjerne gå flere dager etter at dere var sammen sist før du ringer igjen.Men pass da på at du da gir henne den oppmerksomheten hun trenger for å skjønne at du liker henne.

Komplimenter er det beste jenter vet,men i riktig mengde.For mye blir bare kvalmt og "falskt".Du må virkelig mene det du sier. Gutter som legger merke til hva jeg har på meg,hvordan jeg ser ut eller faktisk hvordan jeg lukter(!) får pluss i boken min.

Er du på byen,og hun er på samme sted: gå bort til henne,smil og gi henne en klem,gi henne en kort og huggelig kommentar,spander gjerne en drink på henne og prat litt før du trekker deg unna til vennene dine.La det gå lang tid før du prater med henne igjen. Cluet er å opprettholde hennes interesse for deg(som sagt av andre på dette forumet:jenter liker å kjempe,men ikke for hardt,da gir de til slutt opp),samtidig som du ikke er for pågående.

SMS er en enkel og grei måte å gi jenter en liten oppmerksomhet på.Men når hun sender deg en meldig,er mitt HETE tips(som jeg VET av egne og andres erfaring at funker): vent en god stund før du sender tilbake.Da vil hun gå og nesten bli litt irritert på at du ikke svarer,for så å bli kjempeglad når du endelig gjør det.

jepp jepp,dett var dett. Håper det vil funke.Jeg vet i alle fall at det har gjort det for mange andre.

jo!!! du måå virke litt konstbar,men alt alt i riktig mengde.Absolutt ikke for kostbar,men det verste er å mase på jenta. Ellers er mye av det todd sier riktig.Jeg ville gått for en blanding av Todd sitt innlegg(bortsettfra det med å "leke med jentene"- pule rundt)og innlegget til "dette har funket for andre".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-291480
Del på andre sider

Gjest Xwoman

Glem for all del ikke at du er mann! Det er bra at du er snill og grei og alt det der, jenter liker nemlig snille og greie gutter. MEN så er det noe som heter instinkt. Instinktet til oss mennesker er å spre slekta videre, pare oss. Hvis du ser på dyrene når hann dyrene vil pare seg, gjør de masse rare greier for å "forføre" det utvalgte hunn-dyret. Jeg vil ikke sammenligne oss med dyr, men på noen områder har vi en del likheter. Hann-dyrene viser sin seksuelle side når han vil ha hunn-dyret. For at ei jente skal falle for en gutt, må der mer til enn at gutten er snill og grei. Der må være seksuell spenning. Når ei dame leiter etter en hun kan dele livet sitt sammen med, leiter hun jo selvfølgelig etter en mann som hun er seksuelt tiltrukket av, en mann som viser at han er mann. En mann som har hormoner, og som er trygg på sin seksualitet. Hun skal jo faktisk pule med den mannen hver dag, resten av hennes liv! Håper du fikk noe ut av dette innlegget.....Lykke til! =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64670-hva-gj%C3%B8r-jeg-feil/#findComment-295432
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...