Gå til innhold

hvor mange pergotime-kurer kan man ta?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

...Som i så mange andre sammenhenger tror jeg de lærde strides om dette. Noen mener du nærmest kan ta en "uendelighet" av slike kurer, mens andre setter en begrensning ved 3-4 kurer. Du får kanskje bare stole på at legen din gjør det som er rett for deg eller??? Noen som mener noe annet?

Jeg har hatt fire slike kurer (3 doble). Etter det fikk vi tilbud om inseminasjonsbehandling før vi endte opp med ivf.

Lykke til videre!

Klem fra

Gjest Minita

...Som i så mange andre sammenhenger tror jeg de lærde strides om dette. Noen mener du nærmest kan ta en "uendelighet" av slike kurer, mens andre setter en begrensning ved 3-4 kurer. Du får kanskje bare stole på at legen din gjør det som er rett for deg eller??? Noen som mener noe annet?

Jeg har hatt fire slike kurer (3 doble). Etter det fikk vi tilbud om inseminasjonsbehandling før vi endte opp med ivf.

Lykke til videre!

Klem fra

Hei! Hva er inseminasjonsbehandling? (ligger vel kanskje i ordet, men forskjellen mellom det og ivf?)

Vet du om det har noe å si om man hopper over en syklus innimellom, mellom pergotimekurene?

Hei! Hva er inseminasjonsbehandling? (ligger vel kanskje i ordet, men forskjellen mellom det og ivf?)

Vet du om det har noe å si om man hopper over en syklus innimellom, mellom pergotimekurene?

Hei igjen.

Inseminasjonsbehandling kan gjøres på litt forskjellige måter avhengig av diagnose og sykehus. Felles er at du insemineres med mannens sæd (eventuelt donor).

Jeg brukte gonal f/puregon stimulering (sprøyter dvs det samme som ved ivf) på mine ins forsøk. Det var en ganske langvarig og slitsom behandling fordi jeg måtte øke dosen forsiktig og ikke modne for mange egg. Men jeg har pco..tror jeg gikk på hormoner i 3-4 uker. Etter tilfredstillende stimulering ble eggløsninssprøyte satt (tilsvarende ivf) og så var det inseminasjon. Jeg ble ikke gravid på disse forsøkene, men på første ivf forsøk. Nå er jeg utrolig nok gravid av meg selv med nr 2.

Jeg hadde minst en vanlig syklus uten behandling innimellom pergotime behandlingen.

Lykke til videre, håper det ordner seg for dere også!

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...