Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vår etterlengtede lille gullklump har blitt ti måneder! Synes ikke det er lenge siden jeg drev og styrte med PCOS, metformin, pergotime og barnesex...*s*

Nå er det snart på tide å begynne prøvinga igjen, men en ting skal gjøres unna først. I august har jeg time på klinikken til Fedon A. Lindberg, og da skal jeg på streng diett. Den første delen av dietten er ganske hard mot kroppen, så man bør ikke være gravid da. Derfor kjører vi kondom(!) fram til da (og det er uvant, det har vi ALDRI gjort). Rart å skulle være redd for å bli gravid, egentlig. Men jeg MÅ ned i vekt, og det MASSE!!! Tør ikke legge på meg nye 20 kg....

Gleder meg masse til å begynne med dietten, som er rimelig fri for karbohydrater.

Skal holde dere oppdatert!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64750-snart-pr%C3%B8ver-vi-p%C3%A5-nr-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest siwidi

Hei Albertine!

Så koselig å se livstegn fra deg! Synes ikke det er lenge siden vi satt på småprat og knastet med K & H og jeg var SÅÅ misunnelig på deres to blå. Ett år senere var vi alle gravide og nå sitter vi der med hver vår gullklump.

Det blir vel lenge til vi setter igang med nr. 2. Hos meg er det total sperre for prøverørsforsøk, mens gubben må få litt mer avstand til den verste baby-tiden... Har fått prøverør totalt opp i halsen etter all FUB-jobbingen. Kan godt jobbe for saken, men orker ikke gå gjennom det selv akkurat nå. Har vel noe med at jeg er et "kjent" navn blant leger og andre på klinikkene. Ender vel med at vi må reise til Danmark...

Jeg vil definitivt ha en til, men vi ender kanskje med å adoptere. Vi skal bruke ferien til å snakke litt om det - reiser til sommerhuset i Hardanger på lørdag.

Ellers er du nok ikke alene om å trenge en diett... Håper du kommer med gode tips!

Stor lykke-til-klem fra

Hei, Albertine !

Koselig å se deg her igjen. Vi har også begynt å tenke på nr. 2, men må spare litt penger først. Vi må jo til Danmark for operativt sæduttak, så vi regner med å svi av noen 10-tusener for hvert forsøk. Forhåpentligvis reiser vi i januar en gang.

Håper vi ses mer fremover. Og lykke til med kondom og vekttap.

Klem

Gjest Speranza

Heisan Albertine. Har fått med meg at du tidligere har brukt metformin (noe jeg også har begynt med)

Kommer du til å benytte dette parallelt med dietten?

Lykke til med kondomvalsen og slanking. (Har en mistanke om at det ene er LITT mer motiverende enn det andre - *gliiiiiiiis*

Heisan Albertine. Har fått med meg at du tidligere har brukt metformin (noe jeg også har begynt med)

Kommer du til å benytte dette parallelt med dietten?

Lykke til med kondomvalsen og slanking. (Har en mistanke om at det ene er LITT mer motiverende enn det andre - *gliiiiiiiis*

Joda, jeg har allerede begynt på metformin igjen, 2550 mg. Det er mer enn 1000 mg mer enn sist runde....ugh!

Har planer om å ta det samtidig med dietten, håper det virker bra. Får også tilbud om pergotime til høsten, blir spennende å se om det blir klaff denne gangen også!

Går du også på met???

Annonse

Gjest Speranza

Joda, jeg har allerede begynt på metformin igjen, 2550 mg. Det er mer enn 1000 mg mer enn sist runde....ugh!

Har planer om å ta det samtidig med dietten, håper det virker bra. Får også tilbud om pergotime til høsten, blir spennende å se om det blir klaff denne gangen også!

Går du også på met???

Hei igjen. Ja, jeg har akkurat startet og tilbringer mesteparten av ferien på do :-/

Jeg tar 3 tabletter. er ikke helt sikker på hvor høy dose det er, men jeg tror den er lavere enn din. Hvorfor må du øke, hvis den forrige dosen hadde effekt?

Veldig nyskjerrig her nå. Du behøver ikke svare hvis du føler det blir for privat. Men det er litt gøy å "møte" andre i samme situasjon. Dvs. du ligger en vidunderprins i forveien, men jeg henger meg forhåpentligvis på i andre runde:o)

Klem

Hei igjen. Ja, jeg har akkurat startet og tilbringer mesteparten av ferien på do :-/

Jeg tar 3 tabletter. er ikke helt sikker på hvor høy dose det er, men jeg tror den er lavere enn din. Hvorfor må du øke, hvis den forrige dosen hadde effekt?

Veldig nyskjerrig her nå. Du behøver ikke svare hvis du føler det blir for privat. Men det er litt gøy å "møte" andre i samme situasjon. Dvs. du ligger en vidunderprins i forveien, men jeg henger meg forhåpentligvis på i andre runde:o)

Klem

Jeg tar nå tre tabletter à 850 mg, mens jeg i forrige runde tok tre ganger 500. Synes det var litt rart at jeg måtte ta så stor dose, men legen sa "du er en stor dame" og mente det var verd et forsøk. (BMI på nesten 40 vet du......)

Gleder meg som en ØRN til å komme til Lingberghs klinikk, håper jeg får bukt med dårlige spisevaner og mange kilo i året som kommer. Og kanskje vi får til en liten prins/prinsesse også?

Uansett, jeg ser at metformin kan gjøre underverker. Vet om mange som har klart å bli gravide etter bruk av met. og kanskje en kur pergotime eller to. Klarer man å legge om kostholdet i tillegg så har man jo store muligheter!

Vil du prate mer så gi lyd, vi kan ta det på mail...?

Nord-Trønder

Jeg tar nå tre tabletter à 850 mg, mens jeg i forrige runde tok tre ganger 500. Synes det var litt rart at jeg måtte ta så stor dose, men legen sa "du er en stor dame" og mente det var verd et forsøk. (BMI på nesten 40 vet du......)

Gleder meg som en ØRN til å komme til Lingberghs klinikk, håper jeg får bukt med dårlige spisevaner og mange kilo i året som kommer. Og kanskje vi får til en liten prins/prinsesse også?

Uansett, jeg ser at metformin kan gjøre underverker. Vet om mange som har klart å bli gravide etter bruk av met. og kanskje en kur pergotime eller to. Klarer man å legge om kostholdet i tillegg så har man jo store muligheter!

Vil du prate mer så gi lyd, vi kan ta det på mail...?

Ville bare si at jeg er i full gang med Lindbergs "opplegg" og det fungerer som bare søren. Har ikke vært hos ham selv, men har lest hans bøker, og dette er en teori som beskriver meg veldig god, og jammen ser det ut til å fungere også.

Lykke til!

Ville bare si at jeg er i full gang med Lindbergs "opplegg" og det fungerer som bare søren. Har ikke vært hos ham selv, men har lest hans bøker, og dette er en teori som beskriver meg veldig god, og jammen ser det ut til å fungere også.

Lykke til!

Joda, har prøvd hans opplegg jeg også, men har ikke klart å følge det nøye. Blir sånn når jeg ikke har noen til å passe på meg sjø. Men nå håper jeg det blir andre boller!

Nord-Trønder

Joda, har prøvd hans opplegg jeg også, men har ikke klart å følge det nøye. Blir sånn når jeg ikke har noen til å passe på meg sjø. Men nå håper jeg det blir andre boller!

At det blir andre boller - nei, nei du må ikke spise boller, ikke andre boller heller.

Kunne ikke dy meg

At det blir andre boller - nei, nei du må ikke spise boller, ikke andre boller heller.

Kunne ikke dy meg

Fiskeboller kanskje? Hjemmelaget uten hvetemel? Eller kanskje kjøttboller av karbonadedeig?

Andre boller!!!!!!!

Hilsen oppsternasig sør-trønder

Ups! Er det lille nurket vi så i fjor høst blitt ti måneder? Tida flyr.....

Ville bare ønske deg lykke til med diett og babymaking!

Vi skulle starte prøving på nr.to i forrige måned, men tror du ikke kroppen min har gått hen og blitt gravid helt av seg selv to måneder før? :o)

Nåførst forstår jeg ingenting, vi som brukte så mange år på å får til nr. en??!!

Lissje Tuppsjura skal bli storesøster i januar allerede!

Håper å se deg inne på NM også?

Annonse

Heisan!

Knøttet blir også 10 mnd hvert øyeblikk nå, og vi prøver stadig vekk på nr 2 :o). Håper mensen kommer snart - litt større mulighet da for suksess... Med min dårlige eggkvalitet er det vel lite sannsynlig at vi klarer det på egen hånd, så vi håper på søskenforsøk neste vår/sommer en gang.

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...