Gå til innhold

Gifter meg snart... ;-)

Anbefalte innlegg

Gjest Snart Gift

Hei!

Føler meg nå litt dum som må spørre om dette, men jeg har aldri giftet meg før, og er ikke helt sikker på hva man gjør og hvordan man gjør det, og ikke minst rettigheter jeg har som en kone.

Greit nok, jeg tar hans etternavn, men er det slik at jeg selv må informere alle, banker, telefonselskapet mitt og alle andre steder om mitt navnskifte, eller er det noe som skjer automatisk? Jeg må jo ha nye bankkort og alt jeg nå...tilogmed nytt pass...

Blir en nytenkning for meg dette... så jeg er ikke sikker på om jeg engang har fått med meg alt jeg skulle husket på...

Så var det rettighetene mine som en manns kone da...noen som har peil?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65028-gifter-meg-snart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest carlina

du skal bare ta med vielses attest til banken så du får nytt bankkort,med det ordner du nytt førerkort.Resten tar folkeregistret seg av.Mener at i 2002 hverken mister eller får du noen rettigheter når du gifter deg..Det som skjer er at alt blir felles,såfremt ikke særeiekontrakter blir signert da!!

*lykke til*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65028-gifter-meg-snart/#findComment-291739
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...