Gå til innhold

Bruk av BH

Anbefalte innlegg

Gjest Louvisa

Hei!

Jeg er ei vanlig jente på litt over 20 år. Det eneste "uvanlige" med meg er at jeg sjelden bruke BH. Hvis jeg bruker det (selv sports-BH) får jeg alltid ondt både i nakke og skuldre. Dessuten virker det som om puppene faller ut enten over eller under hele tiden.

Spørmålet mitt er derfor om det hvor skadelig det er gå uten BH?

Hvilken sammenheng har "skadeligheten" med størrelsen på puppene?(mine er forholdsvis store (D-cup).

(har legen kanskje noen tips til hvordan jeg kan få mindnre pupper uten opereasjon?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6507-bruk-av-bh/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke lege; men kan si dette om BH:

Det høres ikke ut som om du har fått hjelp til å finne riktig BH. En riktig BH skal fordele vekten av tyngden fra brystene, og gjøre at du får mindre vomdt i rygg / nakke. BHer som brystene faller ut av høres ikke ut som riktig BH. Når du har såpass store bryst som D-cup, må man ofte kjøpe litt dyrere og mer solide BHer enn de fra de rimelige butikkjedene. Gå til en spesialforretning og invester i et par kvalitetsBHer.

Det er ikke farlig å gå uten BH, men en god BH vil motvirke vondt i nakke/rygg/skuldre som ofte følger av tunge bryst. Brystene kan bli litt slappere av å ikke bli holdt på plass.

Brystene består mye av fett, så hvis du er overvektig, vil også brystene reduseres mye i størrelse hvis du reduserer vekten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6507-bruk-av-bh/#findComment-33195
Del på andre sider

Det er riktig at størrelsen følger kroppsvekten da mesteparten av brystene er kjertler og fettvev og fettvevet "slankes bort" om man går ned i vekt. Forøvrig synes jeg nok at det å gå ned i vekt for å redusere størrelsen høres litt drastisk ut. Jeg syns ikke du skal vurdere den løsningen hvis du er fonøyd med kroppen din forøvrig.