Gå til innhold

Hva gjør man i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Gjest Tuvablom

Type er utro med sin samboer gjentatte ganger med samme dame.Han har barn sammen med sin sambo og er nyetablert.Denne damen han er utro med blir gravid etter noen få møter,og han sier hun må ta abort ellers tar han livet av seg.Grunnen er da at han er redd hele familielivet hans vil rakne,og det orker han ikke.Dama er ikke sikker på om hun vil ta abort,men føler seg tvunget på grunn av at han truer med å ta livet av seg.Han sier han skal være med på sykehuset fordi han vil ha bevis for at hun tar abort.Hva tenker du om denne situasjonen/hva ville du ha gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65157-hva-gj%C3%B8r-man-i-denne-situasjonen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sånn hypotetisk sett?

kast typen på dør, dette burde han tenkt på før han dyppa pikken i andre hull enn i samboerens. fy skam for en mann...

helt om natta, helt om dagen. han kan jo ikke forlange noe som helst, han har det emd å vise ansvar...

Jeg kan ikke fatte hvorfor venninne de vil ha barn med en fyr som er sammen med en annen. Kan det være for å få han?

Typisk kjerringer det der. Bruker sin makt på utspekulerte måter.

Hvordan var prevansjonen når de hadde sex?

Hvis hun har skryti på seg noe burde hun blitt skambanka!

Dersom han kjørte på uten å bruke kondom og visste at hun ikke brukte noe blir det selvsagt noe annet, men uansett så kan jeg ikke fatte hvorfor en kjerring vil sette en unge til verden med en fyr som er i et annet forhold og som sikkert ikke vil ta det ansvar en far bør ta, for ungen.

Helvetes kvinnfolk. Dere har for mye makt og til syvende og sist går det bare ut over barnet.

Jeg kan ikke fatte hvorfor venninne de vil ha barn med en fyr som er sammen med en annen. Kan det være for å få han?

Dersom han kjørte på uten å bruke kondom og visste at hun ikke brukte noe blir det selvsagt noe annet, men uansett så kan jeg ikke fatte hvorfor en kjerring vil sette en unge til verden med en fyr som er i et annet forhold og som sikkert ikke vil ta det ansvar en far bør ta, for ungen.

Helvetes kvinnfolk. Dere har for mye makt og til syvende og sist går det bare ut over barnet.

hehe. Ja, vi har makt. Vi sitter på en gullgruve som dere dumme menn gjerne vil ta del i :-)

Annonse

hehe. Ja, vi har makt. Vi sitter på en gullgruve som dere dumme menn gjerne vil ta del i :-)

Nei, vi vil ikke ta del i den, sånn egentlig..:)

Hadde en dame gjort noe sånt mot meg hadde jeg ikke blitt en far til den ungen.

Men det er klart, nå vet jeg jo ikke om det er tilfelle her, men i en situasjon hvor gutten blir lurt, da hadde jeg gitt faen i både dame og barn.

Rett og slett.

Det var en i australia (tror jeg det var..) for ikke mange uker siden som gikk til sak mot en dame som var gravid med hans barn, etter en sånn situasjon, og han krevde vel kompensasjon for at han hadde blitt denne damenes kunstige befrukter.. Og ikke far..

Har ikke hørt hvordan det gikk, da..:)

Gjest carlina

Har du en ond tvilling?..Syns du er stort sett veloverveid i svarene dine,men dette var både aggresivt og typisk sjåvenist preik..Hadde han bare tura på og gitt blaffen i kondom blir det noe annet sier du..Det blir ikke noe annet uansett.Er jenta gravid må han ikke automatisk ta annsvar for barnet,men for handlingene sine lurt eller ikke lurt..i denne saken er han redd for samlivsbrudd med familien,DET er noe han skulle tenkt på FØR han i det hele tatt hoppet til sengs med en annen opp til flere ganger!!!!!Han fortjener "fettskatt"(Farstrygd)

Jeg hadde aldri i livet tatt abort uansett hvor håpløs situasjonen hadde vært. Jeg er prinsipielt imot å ta liv av en unge, selv om det ikke var meningen at den skulle bli unnfanget i hele tatt.

Er enig med deg at det er uakseptabelt å lyge på seg prevensjonsmiddel for å lure mannen.

Har du en ond tvilling?..Syns du er stort sett veloverveid i svarene dine,men dette var både aggresivt og typisk sjåvenist preik..Hadde han bare tura på og gitt blaffen i kondom blir det noe annet sier du..Det blir ikke noe annet uansett.Er jenta gravid må han ikke automatisk ta annsvar for barnet,men for handlingene sine lurt eller ikke lurt..i denne saken er han redd for samlivsbrudd med familien,DET er noe han skulle tenkt på FØR han i det hele tatt hoppet til sengs med en annen opp til flere ganger!!!!!Han fortjener "fettskatt"(Farstrygd)

Neida, jeg er min egen onde tvilling!

Jeg mener det jeg skrev her.

Dersom jenta har gjort som jeg beskrev over, noe hun isåfall ikke blir den første jenta som gjør, da det kan være et desperat forsøk fra hennes side i forhold til å kapre han helt, istedetfor bare å være elskerinna hans, så burde dama hatt en kule.

Dere jenter har alt for mye makt når det gjelder sånt.

Dersom han har slurvet med prevansjonen, vel vitende om at hun ikke gikk på noe, så blir det selvsagt noe annet. Vi gutta må jo stole på dere når dere sier at dere går på noe.

Det at han har knulla rundt er ille, selvsagt, men det kan ikke sammenlignes med hvor ille det er å bruke en sånn metode for å kapre en mann, og da tenker jeg ikke bare på hvor jævla dårlig det er mot han (hun bør ha visst hva hun gikk til når hun rota seg borti en opptatt mann så hun har seg selv å takke), MEN det er jæææææææævla dårlig gjort mot barnet som etter all sannsynlighet vokser opp uten en far, alternativt i et jævla vanskelig forhold som det kan være vanskelig for den lille uskylde og komme godt ut av.

MEN, og dette er jo som jeg skrev DERSOM, HVIS og alt det der.. Jeg aner jo ikke mer enn hva jeg leste over her.

Jeg har selv vært borti en dame som skrøt på seg p-piller i den hensikt å bli gravid. Det gikk greit fordi jeg når jeg fant det ut (en venninne av henne fortalte meg det..) var en sleip jævel og fortalte henne at vi hadde en framtide sammen og det som var, MEN at dersom hun nå var gravid så måtte vi gjøre noe med det, for jeg var ikke klar for det.

Hun gikk med på det, og den dagen hun fikk mensen dumpa jeg henne så brutalt som bare mulig.

Jeg skulle ønske jeg hadde leid en jævel til å skambanke henne også, for sånt går ikke ann!

Og dette mener jeg.

Tonette: Deg er jeg enig med. Det er noe annet dersom det å ta abort viker stort mot det mennesyn jenta måtte ha. Det ville jeg respektert selv om jeg ikke ser sånn på det selv.

Annonse

hadde jeg vært hun som ble gravid hadde jeg tatt abort+ sagt fra til dama hans hva som har foregått!

åsså hadde jeg som Nyco gjort;gitt ham et tau!!

Håper ikke det er du Tuvablom så er oppi dette:(

synes du også at dette innlegget var litt for "hypotetisk"?

Kjære deg, ettersom vårherre selv fant det for godt å ha seg med en kvinne som allerede var forlovet, så må man da regne med at han er litt fleksibel i saker som denne!

tja, personlig tror jeg at fjompen blir svevende mellom etasjene, hvis du skjønner hva jeg mener=

Gjest Innocens

Hadde jeg vært henne hadde jeg ikke latt ham bestemme hvorvidt jeg skulle ta abort eller ei. Vettu hva!

Nei vettu hva...La mannen bestemme også i en slik sak, nei det blir feil ja. Man er 2 om det, men kun en bør bestemme. My body my choice og den leksen der.

Ta hensyn til mannen og SNAKK OM DET!! Men prøv å være litt konkrete og ikke bare full noia - fra begges side.

Er det uansett noe særlig å få barn med en man ikke skal leve sammen med?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...