L.M Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Hei. Jeg er helt ny her og håper noen kan hjelpe meg.For nesten 1mnd siden ble jeg operert for svangerskap utenfor livmor. Ble nødt til å fjerne eggelederen også. Fikk veldig lite, nesten ingen info om hva dette vil si for meg videre.Er veldig forvirret og trist. Var ikke gått så langt, men begynnte å glede meg så fælt de de to blåe strekene kom!(tok faktisk 3 tester for å være sikker på at jeg ikke så feil!) Jeg vil gjerne prøve på nytt, men hvor lenge bør jeg vente? Har lest at sv.utenf livmor kan også skyldes nedsatt fruktbarhet? Har prøvd i 2 år uten å bli gravid, men nå etter partner bytte ble jeg altså gravid utenfor.Kan noen hjelpe med evt. egne erfaringer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65401-hei-trenger-noen-r%C3%A5d-ang-xu/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest corsica Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Slik var det for meg også 6-7 år siden. Tester jeg tok var positive, men rett før jeg skulle ta den første ultralyden, falt jeg om, og ble kjørt med ambulanse til sykehuset og operert. De måtte ta vekk en bit av tuben, på ca. 4 cm, så den siden virker ikke lenger. Da var jeg 9+1 på vei. Jeg produserer egg på den siden fremdeles, og den gangen hadde jeg den andre egglederen igjen, og det regner jeg med att du har også. Det hender at de opererer ut bare det som er inne i røret, hvis det ikke har gått så lang tid, uten og kutte vekk egglederen, men da tror jeg at det er større sjanse til at det kan skje igjen. Eggledere blir mere arrete etter slike operationer, og egg kan sette seg på feil sted igjen. Min andre eggleder var i orden da, men har vokst seg sammen senere, så nå er det vist bare IVF som fungerer. Jeg går fremdeles med dype sår på sjelen over dette, og det er noe jeg skjelden prater om. jeg tenker på det hele tiden, og har bestandig hatt en dyp redsel om att dette skal skje igjen. Jeg vet ikke om mine tidliger problemer kan hjelpe deg,men du bør kanske vente noen måneder før du prøver igjen. Du er blitt rørt om på innsiden, og det bør få grodd. Du trenger å få det litt på avstand også. Men med den andre egglederen i orden bør du fint kunne bli gravid. Vennlig hilsen corsica 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65401-hei-trenger-noen-r%C3%A5d-ang-xu/#findComment-294792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
L.M Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Slik var det for meg også 6-7 år siden. Tester jeg tok var positive, men rett før jeg skulle ta den første ultralyden, falt jeg om, og ble kjørt med ambulanse til sykehuset og operert. De måtte ta vekk en bit av tuben, på ca. 4 cm, så den siden virker ikke lenger. Da var jeg 9+1 på vei. Jeg produserer egg på den siden fremdeles, og den gangen hadde jeg den andre egglederen igjen, og det regner jeg med att du har også. Det hender at de opererer ut bare det som er inne i røret, hvis det ikke har gått så lang tid, uten og kutte vekk egglederen, men da tror jeg at det er større sjanse til at det kan skje igjen. Eggledere blir mere arrete etter slike operationer, og egg kan sette seg på feil sted igjen. Min andre eggleder var i orden da, men har vokst seg sammen senere, så nå er det vist bare IVF som fungerer. Jeg går fremdeles med dype sår på sjelen over dette, og det er noe jeg skjelden prater om. jeg tenker på det hele tiden, og har bestandig hatt en dyp redsel om att dette skal skje igjen. Jeg vet ikke om mine tidliger problemer kan hjelpe deg,men du bør kanske vente noen måneder før du prøver igjen. Du er blitt rørt om på innsiden, og det bør få grodd. Du trenger å få det litt på avstand også. Men med den andre egglederen i orden bør du fint kunne bli gravid. Vennlig hilsen corsica Corsica:) Jeg skjønner deg veldig godt.Er også redd det skal skje noe med min siste leder. Ønsker deg lykke til videre og takk for svaret ditt.Godt å Viteat man er flere. Følte meg som en x-files studie da jeg var på sykehuset. Ingen så ut til å vite hva som feilte meg før etter endeløse uker med prøver og kontroller. Var tøft. Og ofte har leger det så travelt at dem glemmer at vi pasienter ikke vet alt, at vi er redde og har masse spørsmål. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65401-hei-trenger-noen-r%C3%A5d-ang-xu/#findComment-295521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerblomst Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hei hei! Vil bare fortelle min historie og ex'uer. Selv har jeg hatt to stykker. En gang for 10 år siden. Det var på den venstre siden. Dette var et uhell og tenkte den gang at det var jo "like greit". For 2,5 år siden giftet jeg meg og nå var det ønskelig med en liten krabat. Det tok ikke så lang tid før vi ble gravide min mann og jeg, men det viste seg jo snart at det også var utenfor livmoren. (masse ut og inn for tester etc......) Det førte til at den høyre egglederen ble operert bort. Den første gangen ble egglederen operert på, ikke fjernet. Legene trodde nå at det var lite sannsynlig at vi ville klare det på egenhånd. Vi var derfor gjennom et ivf forsøk på Volvat i påvente av å komme inn på risken eller lignende. Ble gravid på forsøket, men det var et såkalt blighted ovum, bare fostersekk uten noe inne i. Var til utskrapning, min mann og jeg dro på ferie for å summe oss og få ting på avstand. Begynte også å vente på mensen,,,,,vel den kom aldri. Resultatet er en sønn som nå er 6 mnd (i dag faktisk...) Vel det jeg vil si er at det er fullt mulig å bli gravid selv om du har bare en eggleder igjen, jeg har tom en som har blitt skåret i tidligere. Hører med til historien at jeg gikk til en fotsoneterapaut før, under og etter ivf forsøket. Da hun behandlet sonene for eggledere tydet det på at det var noe grums i dem. Om man tror på det eller ikke....vel jeg tror selv det har hatt noe med saken å gjøre. Snakket med en lege, han mente at folk med bare en eggleder som har problemer med å bli gravide kan gå på pergo eller lignende, da får man høynet sjansen noe. Flere eggløsninger på en måte. Vel lykke til. Ville bare si at det nytter:))) Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65401-hei-trenger-noen-r%C3%A5d-ang-xu/#findComment-295999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
L.M Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Hei hei! Vil bare fortelle min historie og ex'uer. Selv har jeg hatt to stykker. En gang for 10 år siden. Det var på den venstre siden. Dette var et uhell og tenkte den gang at det var jo "like greit". For 2,5 år siden giftet jeg meg og nå var det ønskelig med en liten krabat. Det tok ikke så lang tid før vi ble gravide min mann og jeg, men det viste seg jo snart at det også var utenfor livmoren. (masse ut og inn for tester etc......) Det førte til at den høyre egglederen ble operert bort. Den første gangen ble egglederen operert på, ikke fjernet. Legene trodde nå at det var lite sannsynlig at vi ville klare det på egenhånd. Vi var derfor gjennom et ivf forsøk på Volvat i påvente av å komme inn på risken eller lignende. Ble gravid på forsøket, men det var et såkalt blighted ovum, bare fostersekk uten noe inne i. Var til utskrapning, min mann og jeg dro på ferie for å summe oss og få ting på avstand. Begynte også å vente på mensen,,,,,vel den kom aldri. Resultatet er en sønn som nå er 6 mnd (i dag faktisk...) Vel det jeg vil si er at det er fullt mulig å bli gravid selv om du har bare en eggleder igjen, jeg har tom en som har blitt skåret i tidligere. Hører med til historien at jeg gikk til en fotsoneterapaut før, under og etter ivf forsøket. Da hun behandlet sonene for eggledere tydet det på at det var noe grums i dem. Om man tror på det eller ikke....vel jeg tror selv det har hatt noe med saken å gjøre. Snakket med en lege, han mente at folk med bare en eggleder som har problemer med å bli gravide kan gå på pergo eller lignende, da får man høynet sjansen noe. Flere eggløsninger på en måte. Vel lykke til. Ville bare si at det nytter:))) Klem Ble så gla da jeg leste historien din, sommerblomst! Ga meg håp. Og grattis med nurket! klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/65401-hei-trenger-noen-r%C3%A5d-ang-xu/#findComment-297093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.