Gå til innhold

Årevis med hemorrider??

Anbefalte innlegg

Gjest 40-åring

Jeg har hatt kløe rundt endetarmsåpningen i flere år, og i tillegg har jeg ofte fått litt blod på toalettpapiret fra små sår. For tre - fire år siden fikk jeg også en utvekst like ved åpningen, på størrelse med ei ert. Den forsvant etter to - tre uker. I øyeblikket har jeg fått det tilbake, og nå er utveksten på størrelse med to eter og er vondere.

For et år siden var jeg hos legen og fortalte det. Han ga meg krystallfiolett og en salve som heter "Locacorten-Vioform", men egentlig sa han vel ikke at det var hemorrider. (Jeg tror ikke han vsste hva det var....) Ellers har jeg også prøvd Sheriproct, Dactacort og Alcos-Anal. Alle salvene forhindrer kløe, men ingen av dem fjerner de små sårene og kløen/utveksten når jeg slutter med salven. Spørsmålet blir selvsagt: Kva gjer eg no? (Jeg hadde liksom trodd at kroppens eget system skulle ta hånd om dette selv etter så lang tid, men nå har je jammen begynt å tvile...!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6551-%C3%A5revis-med-hemorrider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det du beskriver kan være hemoroider,og noen ganger må disse fjernes kirurgisk.Jeg synes du skal få undersøkt endetarmen,slik at man får full oversikt,og evt.kan hemoroidene da fjernes,hvis dette står igjen som den aktuelle problemstillingen.De midlene du har brukt høres ellers fornuftige ut.Du og legen bør også diskutere spise- og avføringsvaner,da dette kan medvirke til at hemoroidene kommer tilbake.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...