Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mannen min var gift da vi møttes. Vi var begge i utlandet, så perioden han var utro med meg hadde han bare meg. Men han snakket med kona på tlf. en gang i blant, men tilsto ingenting. Det hele endte med at han skilte seg og giftet seg med meg.

Mange sier "en gang utro, alltid utro", men jeg har vært utro selv og har lovet meg selv å aldri være det igjen. Jeg ønsker ikke å såre mannen min flere ganger.

Problemet er at jeg tilsto mine synder med en gang mens han holdt sitt forhold med meg hemmelig for kona si lenge. Han sier til meg at den gangen var annerledes, at nå ville han tilstått med det samme om han skulle være utro. Han sier at hans kjærlighet til meg er mye mer ekte enn til sin forrige kone og at han har blitt mer voksen. Jeg vet jo at nå ser han jo meg hver dag, og behovet for "en annen" er vel mye mindre enn den gangen han var på reise...men likevel...jeg er bekymret. Han "løy" jo til henne, så hvorfor ikke til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65529-vil-han-v%C3%A6re-utro-mot-meg-ogs%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår tvilen, men du har jo tydligvis latt den komme han til gode tidligere, så hvorfor tenke på dette nå?

Jeg mener... Er det ikke litt seint å begynne å tenke på dette etter at dere har giftet dere?

"En gang utro, alltid utro" er vel noe jeg selv kan få meg til å tro på da man trossalt når man går over en grense ved å være utro har bryti en barriere, og det kan sikkert bli lettere å gjøre det igjen.

Men uten å vite noe om deres forhold så går det jo ikke å uttale seg. Jeg tror personlig ikke at man sånn helt uten videre kan være utro mot en man elsker...

Men det er umulig å svare på det spørsmålet her. Alle er jo trossalt forskjellige og jeg har en noe fanatisk holdning til utroskap og ville aldri tilgitt det, og sannsynligvis ikke stolt på noen som hadde gått bak ryggen på partneren sin i lang tid.

petter smart

Kanskje og kanskje ikke. Det er vel like stor sannsynlighet for at du er utro igjen? Uansett om du forteller det med en gang eller venter.

Dersom hans forrige ekteskap ikke fungerte og han bare fortsatte av gammel vane eller for evt. barn mens du er hans store kjærlighet så er han neppe utro igjen. Men dersom han gikk lei og du var noe nytt og spennende så skjer det nok gjerne igjen.

Men du må nok bare ta sjansen (du har vel allerede gjort det?). En gang utro betyr ikke alltid utro. To ganger derimot gir et mønster som nok tyder på det.

Gjest Innocens

Et arabisk ordtak sier (sånn ca.): Det som skjer en gang skjer aldri igjen - det som skjer to ganger skjer alltid igjen.

Men i denne saken er det vel vanskelig å si. Utroskap avhenger vel av ganske mange variabler. Som du sier kan man lære(?) av det.

Årsaken til utroskap ligger vel i de konkrete forhold og ikke bare i person som ensomt handlende individ.

Annonse

hvorfor har du begynt å tenke på dette nå? hva har utløst tvilen? noe må ha gjort det slik at du begynner å tvile?!?

Han er jo ikke norsk, så inntil nå har han ikke hatt så mye venner og sånnt, men nå begynner han å gå mer ut, møte mennesker...er så redd for å miste han...

Han er jo ikke norsk, så inntil nå har han ikke hatt så mye venner og sånnt, men nå begynner han å gå mer ut, møte mennesker...er så redd for å miste han...

men på tross av dette så har han på et tidspunkt vært utro?

uansett, jeg tror du må la tvilen komme ham til gode, du må tørre å stole på ham, ellers kommer du til å slite deg ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...