Gå til innhold

Svangerskap utenfor......... hva med etterpå?

Anbefalte innlegg

Gjest Littegrann anonym nå :o)

Sitter her med fullstendig manko på eggledere, etter nok et svangerskap på utsiden og påfølgende operasjon. Dette var vårt 5. forsøk, og vår 4. "nesten-positiv-test".

Er på en måte glad for at det nå ikke er flere eggledere igjen å feste seg i, for jeg tror ikke jeg hadde "overlevd" en gang nr 3.

På den annen side er jeg jo lei meg for at den ørlille sjansen vi hadde til å få det til på naturmetoden nå er fullstendig borte. Men pytt, den sjansen var mikroskopisk likvevel!

Men jeg har noen spørsmål som noen her kanskje kan hjelpe med: (har tydeligvis fortrengt det meste fra sist.)

* Er det mulig for et foster å feste seg der dersom det mot formodning skulle finnes "rester" etter eggledere?

*Når regner man med at de innvendige stingene har grodd etter et slikt inngrep?

*Og hva med de utvendige? (Tråden skal løse seg opp av seg selv.)

*Når kan jeg bade i sjøen? (Planer om sydenferie ca 5 uker etter operasjonen)

*Når er det fritt frem for sex igjen?

Til alle dere som har "klart det": Gratulerer så masse og lykke til med familieforøkelsene :o)) Godt å se at det går an.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65568-svangerskap-utenfor-hva-med-etterp%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

Så synd at det gikk galt også denne gangen. Vet hva du er igjennom. Har hatt tre svangerskap på utsiden av livmoren selv samt tre aborter. Har måttet fjerne begge egglederene jeg også.

Var igjennom ett mislykket IVF forsøk i april mens skal sette inn nedfryste egg om ca. 2 uker.

Så til dine spørsmål:

Etter hva jeg har forstått skal det ikke finne noe "rester" etter egglederene når man først har fjernet de. Jeg fikk beskjed om at det var fint at disse var fjernet før IVF for da var det ingen mulighet for at det kunne feste seg feil igjen hvis det først festet seg.

Når det gjelder utvendige sting har jeg hatt litt dårlig erfaring med disse. Har blitt operert 9 ganger nå på 2 år (pga komplikasjoner i forbindelse med graviditet) og stingene har ikke gått av seg selv selv om de skulle det. Jeg har imidlertid fjernet de selv etter ca 1 uke (se det ann på såret). Det er bare å ta en pinsett og saks. Hold opp tråden og klipp av. Fjern tråden med pinsetten (kjempeenkelt og gjør ikke vondt).

Når det gjelder innvendige sting er jeg ikke sikker på hvor lang tid der tar men de sier jo at man ikke bør ha samleie, bade eller bruke tampong de første to ukene så det tar vel ikke så lang tid...

Ellers får du ta det med ro og la kroppen få tid til å "fordøye" det som har hendt. Du får kose deg i syden og lade opp til nytt forsøk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...