GĂ„ til innhold

vil ikke bo her!men er jo gravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er opprinnelig fra krsand. har gÄtt pÄ skole i oslo, og bodd her nÄ i fem Är...

trdje typen jeg er sammen med fra denne kanten av landet, har jeg nÄ blitt gravid med. vi er kjempeglade i hverandre og gleder oss, sÄ lykken stopper ikke der.

det er bare det at jeg lenge har lyst til Ä reise "hjem". her har jeg dÄrlig kontaktnett, og synes det er fem timer for langt unna familien min, smÄsÞsken, mamma og pappa.

nÄ er jeg 25. burde liksom ha lÞsrivet meg for lenge siden(?) men fÞler sterkt behov for Ä bo nÊrmere familien. i krsand har jeg ogsÄ flere venninner etc.

dette vet jeg kan komme til Ä ende med en konflikt. samboeren min er ikke interessert Ä snakke om det engang, i hvert fall ikke flytte. (selvfÞlgelig med tanke pÄ jobber. det er her markedet er for det han jobber med akkurat nÄ.)

fĂžr dette ble en sak har han sagt at for ham spiller det ikke stĂžrst rolle for ham hvor han bor. bare han jobber med noe han trives med...

jeg fÞler at jeg blir sÄ lett irritert og sÄn pÄ ham nÄ. klandrer liksom ham for at jeg mÄ bo her. hadde vi visst hvordan det var, hadde vi kanskje ikke blitt sammen? det er litt trist Ä tenke pÄ.

men nÄ mÄ vi jo liksom da. pga bebien som kommer.

orker ikke mer her! opplevd sÄ mye dritt i oslo at jeg ikke er lysten pÄ Ä tilbringe livet mitt her!

en gang da jeg kom tilbake fra en tur i krsand, sa han at det var jo mulig for at vi kunne liksom bo begge steder! (han pendle) men hallo. tror ikke akkurat vÄr Þkonomiske situasjon tillater det. dessuten vil vi jo ha hverandre i hverdagen...

jeg blir sÄ lei meg av Ä tenke pÄ dette. gruer meg ogsÄ til den "isloerte" tilvÊrelsen nÄr permisjonen kommer, og jeg gÄr alene Ä triller pÄ grÞnland.

har noen vÊrt i samme situasjon? jeg trenger sÄ sÄrt noen rÄd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 timer til familien, sÄ heldig du er. Jeg og mannen min er fra hvert vÄrt land... NÄ bor vi pÄ nÞytral grunn, i et 3. land. Siden kommer vi til Ä bo litt i Norge og litt i hans hjemland. Jobb fÄr man alltids... eller sÄ fÄr man omskolere seg til noe man kan fÄ. Hverandres sprÄk mÄ vi ogsÄ lÊre oss.

Elsker man hÞyt nok, er kompromisset lett. Men savnet etter familie og venner, det mÄ man leve med.

Men trives du ikke i selve Oslo, sÄ kan man jo ogsÄ flytte litt utenfor byen. Ellers er jo GrÞnnland et topp sted Ä bo, der bodde jeg fÞr.. mimre, mimre !

Hilsen Nomadefamilien.

Solveig Vennesland, FamilierÄdgiver
Skrevet

Hei jipp!

Jeg ble berÞrt av brevet ditt. Jeg forstÄr at du savner familie og venner fra hjemstedet ditt. Men jeg lurer pÄ om du savner like mye Ä bli forstÄtt av partneren din? Tenk pÄ hvordan du kan oppnÄ det.

Vennlig hilsen

Gjest maja_29
Skrevet

5 timer til familien, sÄ heldig du er. Jeg og mannen min er fra hvert vÄrt land... NÄ bor vi pÄ nÞytral grunn, i et 3. land. Siden kommer vi til Ä bo litt i Norge og litt i hans hjemland. Jobb fÄr man alltids... eller sÄ fÄr man omskolere seg til noe man kan fÄ. Hverandres sprÄk mÄ vi ogsÄ lÊre oss.

Elsker man hÞyt nok, er kompromisset lett. Men savnet etter familie og venner, det mÄ man leve med.

Men trives du ikke i selve Oslo, sÄ kan man jo ogsÄ flytte litt utenfor byen. Ellers er jo GrÞnnland et topp sted Ä bo, der bodde jeg fÞr.. mimre, mimre !

Hilsen Nomadefamilien.

Synes du er heldig som bare bor 5 timer unna familien din, du kan jo reise hjem i helgene. Kanskje ikke hver eneste helg, men du har iallfall muligheten.

Jeg bor i et annet land sammen med min kjÊre og er bare hjemme i Norge et par ganger i Äret.

SelvfĂžlgelig har jeg valgt det selv, men det hender det er tungt. Likevel; jeg elsker min mann over alt og det er sammen med ham jeg skal skape en fremtid.

Lykke til! Du kommer nok til Ă„ trives etterhvert hvis du tillater deg det :) Dere trenger jo ikke bli i Oslo forever and ever heller..

Skrevet

Hei

Jeg skjÞnner deg godt, sÞsteren min er i mamma permisjon nÄ, og man kan bli ganske sÄ isolert hvis man ikke har noen Ä vÊre sammen med.

Kan du ikke gjÞre litt research i krsand, skjekke hvordan jobb mulighetene for kjÊresten din er der eller i omrÄdet rundt, se litt pÄ internette etter hus som selges osv. sÄ nÄr du legger frem planen din, sÄ har du alerede svar pÄ alle spÞrsmÄlene hans. Hvis det er jobben som det kommer ann pÄ, sÄ er jo avgjÞrelsen lettere hvis du allerede vet hva slags muligheter han har der.

Men hvis ikke dere flytter sÄ bli med i en barsel gruppe der du bor, da fÄr du kontakt med andre mammar i omrÄdet, dette settes i stand av helestajonen og du burde si ja takk, sÞstern min har veldig god erfaring med dette ogsÄ har hun fÄtt flere nye venner. Noe som har fÄtt henne til Ä ville bo pÄ et "fremmed" sted, som hun i svanger skapet tvilte pÄ...

Lykketil!

Skrevet

Hei

Jeg skjÞnner deg godt, sÞsteren min er i mamma permisjon nÄ, og man kan bli ganske sÄ isolert hvis man ikke har noen Ä vÊre sammen med.

Kan du ikke gjÞre litt research i krsand, skjekke hvordan jobb mulighetene for kjÊresten din er der eller i omrÄdet rundt, se litt pÄ internette etter hus som selges osv. sÄ nÄr du legger frem planen din, sÄ har du alerede svar pÄ alle spÞrsmÄlene hans. Hvis det er jobben som det kommer ann pÄ, sÄ er jo avgjÞrelsen lettere hvis du allerede vet hva slags muligheter han har der.

Men hvis ikke dere flytter sÄ bli med i en barsel gruppe der du bor, da fÄr du kontakt med andre mammar i omrÄdet, dette settes i stand av helestajonen og du burde si ja takk, sÞstern min har veldig god erfaring med dette ogsÄ har hun fÄtt flere nye venner. Noe som har fÄtt henne til Ä ville bo pÄ et "fremmed" sted, som hun i svanger skapet tvilte pÄ...

Lykketil!

tusen takk for godt rÄd...jeg skal drivve litt research...

:)

Skrevet

Hei jipp!

Jeg ble berÞrt av brevet ditt. Jeg forstÄr at du savner familie og venner fra hjemstedet ditt. Men jeg lurer pÄ om du savner like mye Ä bli forstÄtt av partneren din? Tenk pÄ hvordan du kan oppnÄ det.

Vennlig hilsen

men hvorfor mÄ jeg bo der han bor? hvorfor kan ikke han bo der jeg vil bo?

Skrevet

Synes du er heldig som bare bor 5 timer unna familien din, du kan jo reise hjem i helgene. Kanskje ikke hver eneste helg, men du har iallfall muligheten.

Jeg bor i et annet land sammen med min kjÊre og er bare hjemme i Norge et par ganger i Äret.

SelvfĂžlgelig har jeg valgt det selv, men det hender det er tungt. Likevel; jeg elsker min mann over alt og det er sammen med ham jeg skal skape en fremtid.

Lykke til! Du kommer nok til Ă„ trives etterhvert hvis du tillater deg det :) Dere trenger jo ikke bli i Oslo forever and ever heller..

forstÄr deg godt jeg!!!!Det er nÄr en fÄr barn en virkelig fÞler at en trenger familien i nÊrheten,Ä ha muligheten til Äringe til noen(mor) som kan komme og vÊre til hjelp og stÞtte under svangerskap og barseltid!Du er i "redebygger-fasen" som vi pleier Ä kalle det,og vil ha en trygg plass for deg og barnet ditt.HÄper dere fÄr til en lÞsning som begge kan leve med*S*

Skrevet

Reis hjem til Kristiansand, han kommer etter. Det er der du vil vÊre, det er der du hÞrer hjemme. Det at du ikke trives i Oslo forstÄr jeg meget godt, jeg bor i TÞnsberg og orker ikke engang tanken pÄ Ä reise pÄ handletur til Oslo.

Greit at han har jobben sin i Oslo, men hvis den er sÄ betydningsfull som han mener, burde det ikke vÊre noe problem for han Ä fÄ en jobb et annet sted---for din skyld.

Det er ikke bare han det dreier seg om, det er ogsÄ deg.

Lykke til !

Skrevet

Reis hjem til Kristiansand, han kommer etter. Det er der du vil vÊre, det er der du hÞrer hjemme. Det at du ikke trives i Oslo forstÄr jeg meget godt, jeg bor i TÞnsberg og orker ikke engang tanken pÄ Ä reise pÄ handletur til Oslo.

Greit at han har jobben sin i Oslo, men hvis den er sÄ betydningsfull som han mener, burde det ikke vÊre noe problem for han Ä fÄ en jobb et annet sted---for din skyld.

Det er ikke bare han det dreier seg om, det er ogsÄ deg.

Lykke til !

...det var godt med litt forstÄelse....

tusen takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...