Gå til innhold

Foreldre som nekter oss å være kjærester

Anbefalte innlegg

Gjest en som føler han har funnet den rette jenta

Hei,

Jeg fant verdens beste jente for 1 år og 8 mnd siden..

Vi har vært minst like forelska helt siden vi fant hverandre, og har _aldri_ kranglet.. Vi har et perfekt forhold, og vi passer sammen på alle måter..

Problemet er at foreldrene hennes nekter henne å være sammen med meg.. De første ukene så visste dem om oss, og da begynte dem med å juge til henne om at jeg drev med stoff osv, og mye rart, enda hun visste dem ikke hadde sett meg før.. Etterhvert ga dem opp og sa hun ikke fikk være sammen med meg pga hun ikke får være sammen med en norsk gutt..

Etter at de oppdaget at vi var sammen 4 ganger, så bestemte vi oss for å være superforsiktige..

Det innebærer at vi kun møtes hos meg, og da sier hun at hun drar til venninner, og vi kan ikke gå ute, for det bor bosniere over alt, og de sladrer.. (en av grunnene til at vi ble oppdaget de første ukene)

Nå har vi vært sammen i 1 år og 8 mnd, og møtes nå 2-3 ganger i uken, i 3 timer per gang.. Vi har det helt supert når vi er sammen..

Som alle par(?) har vi alltid drømt om å flytte sammen en gang, og slippe å gjemme oss.

Problemet er at vi nå har funnet ut at det er mer alvorlig enn vi trodde.. Hun overhørte morra som snakka med mormorra, og de var utrolig alvorlige om det..

Det er såpass alvorlig at hvis vi skulle flytte sammen, så måtte vi rømme til utlandet for at de ikke skal finne oss.

Hvis de finner henne da, så drar de henne mest sannsynlig tilbake til Bosnia...

Så siden vi må gjemme oss, så betyr det at vi må vente til hun er ferdig med hele utdannelsen først.. Og det er ikke før om 5 år..

Og jeg har jo igrunnen egentlig ikke lyst til å bo i utlandet.. Men om vi er sammen om 5 år, og det er eneste løsning så vil jeg jo gjøre det..

Bosnia er veldig snillt land.. Folk tenker jo vanligvis bare "muslimer" og med en gang tenker de på alt fra omskjæring til kvinner som ikke får gå ut.. Men Bosnia er ikke slik.. De er som norge med det meste, bortsett fra at de har ramadan, og sånne ting. Og så er det denne tingen med at 70% av bosnia mener at jentene ikke kan bli sammen med ikke-muslimsk person.

Jeg kjenner fetteren hennes.. Og foreldrene hans synes det er helt ok, så han er veldig heldig..

Jeg spurte en gang om ikke han kunne be foreldrene sine snakke med foreldrene til kjæresten min om at de burde godta ikke-muslimske kjærester. Men det sa han at de ikke kunne, for det er noe dem bare må respektere.

Jeg klarer bare ikke forstå deres tankegang, hvorfor kan dem ikke bare godta deres datters valg?

Det er jo nesten som rasisme..?

Mitt spørsmål er: Det er umulig å endre deres mening. Det vet jeg. Men er det noen måte vi kan slippe å gjemme oss i et annet land, og samtidig få bo sammen?

Noen med meninger/idèer?

Fortsetter under...

Det er forferdelig vanskelig det der.

En venn av meg var sammen med ei muslimsk jente. De var sammen ca 1 år, men da turde han ikke mer. Både hun og han ble truet på livet av det muslimske miljøet i byen. Hennes familie godtok forholdet, men det gjorde altså ikke de andre muslimene i byen, og de er jo overalt.

De muslimske mennene passer veldig godt på jentene sine, men selv har de seg med hvem de vil.

hantilhøyre

Det er forferdelig vanskelig det der.

En venn av meg var sammen med ei muslimsk jente. De var sammen ca 1 år, men da turde han ikke mer. Både hun og han ble truet på livet av det muslimske miljøet i byen. Hennes familie godtok forholdet, men det gjorde altså ikke de andre muslimene i byen, og de er jo overalt.

De muslimske mennene passer veldig godt på jentene sine, men selv har de seg med hvem de vil.

Nå tror jeg ikke Bosniere er av den gjeng som ville true på livet men.. De er vanligvis ikke no voldelige sånn sett..

Såvidt jeg vet..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...