Gå til innhold

Depresjon etter ex. u.

Anbefalte innlegg

For litt over 3 uker siden ble jeg innlagt på sykehus p.g.a en graviditet utenfor livmoren med store indre blødninger. Jeg er sykemeldt ut neste uke.

Jeg er ufrivillig barnløs som har forsøkt å bli gravid i over 8 år. Jeg ble naturlig nok overlykkelig da jeg endelig trodde at jeg hadde lykkes. Men den gang ei...

Fysisk har jeg nesten ikke vont lengre. Kjenner av og til at jeg er sår der de har kuttet bort egglederen. Tror også at blodprosenten har tatt seg ganske bra opp.

Men psykisk har jeg det slett ikke bra. Er fremdeles ganske nedfor. Tårene triller stadig vekk. Kjenner ingen steder at jeg er motivert eller i form til å begynne å jobbe igjen.

Den legen som jeg var til kontroll hos for 2 uker siden sa at dersom jeg fremdeles hadde vont eller var slapp så skulle jeg ringe og bestille en time hos dem. Så skulle jeg få forlenget sykemelding.

Kan jeg gjøre det selv om jeg ikke har fysisk vont lengre? Disse sykehuslegene har jo ikke akkurat tid til å høre på folks psykiske problemer.

Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6614-depresjon-etter-ex-u/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om en forlenget sykmelding, du trenger det både for kropp og sjel.

Min erfaring med ex. u ligger langt tilbake i tid men jeg kan ennå føle hvordan det var etter opreasjonen. Jeg trodde jeg hadde abortert til å begynne med men jeg ble ikke bedre heller tvert om. Etter ca. 3 uker ble jeg akutt syk og ble lagt inn til hasteoperasjon. Heldigvis gikk det bra til slutt. Etter at jeg kom hjem fra sykehuset var jeg sengeliggende en uke før jeg klarte å komme meg på bena og jeg trengte yttrligere 4 uker før jeg var såpas restituert at jeg kunne begynne å jobbe igjen.

Ta hensyn til deg selv, det er bedre med en uke for lang sykmelding enn en uke for kort. Ta en prat med primærlegen din dersom du har det såslipper du å mase på sykehuslegene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6614-depresjon-etter-ex-u/#findComment-33427
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Jeg forstår at dette var en svært tung opplevelse for deg,og det er klart sykemeldingen kan forlenges selv om du ikke har fysiske plager.Jeg synes du skal bestille en time,og kanskje også drøfte om du trenger litt oppfølging videre etter mange år med ufrivillig barnløshet,og nå ifm.den siste opplevelsen din.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6614-depresjon-etter-ex-u/#findComment-33548
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...