buffalo Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 (Jeg som skriver dette er mannen i forholdet.) Vi har vært i et forhold nå i snart 2 år. På disse 2 årene har vi hatt 2 brudd, på grunn av misforståelser. Nå er vi opp i vårt tredje brudd. Det begynner å bli litt latterlig nå, i alle fall for våre venner. Bruddene har vart i fra en uke til en måned på det lengst. De to første brudden var det jeg som sa i fra at dette ikke gikk fordi vi ikke klarte å kommunisere sammen. Det siste brudd som skjedde for noen ukersiden, så var det hun som sa i fra at dette ikke gikk. Det fikk meg også til å tenke over situasjonen. Vi er begge glad i hverandre, noe som både hun og jeg har gitt uttrykk for etter at det nå er slutt for tredje gang. Vi er forsatt på talefot. Problemet er bare at jeg mer eller mindre innser at jeg har feilet på et området i forholdet vårt: Jeg er for dårlig til å vise følelser, dette har ført til at hun føler seg usikker på meg, noe som igjen har ført til at jeg har følt meg usikker på henne. Mye av årsaken henger nok igjen etter det første forholdet som jeg hadde. Jeg ga alt og vel så det av følelsene mine, vi hadde 3 flott år, men så fant hun ut at "gnisten" var borte og dermed var det brått og brutalt slutt. Jeg har ikke lyst i å oppleve dette igjen, derfor tror jeg at jeg holder følelsene mine tilbake nå.Jeg har ikke lyst til å gi alt for så å innse at jeg kanskje har vært for intens, slik at hun får "nok" og at også "gnisten" forsvinner også i dette forholdet. Etter at jeg har fundert lenge over dette nå, og innser at jeg kan forbedre meg. Vil det da være rett og prøve nok engang ?? Vi har den siste tiden pratet mye om dette, hun sier at hun er forvirret, men forsatt veldig glad i meg. Det samme sier jeg til henne. Har vi noen mulighet ? Eller skal vi la "toget" gå ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66506-jeg-har-vanskelig-for-%C3%A5-vise-f%C3%B8lelser-i-forholdet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Hei! Dette høres positivt ut. Ikke bare innser du at du ikke klarer å vise følelser, men du vil gjøre noe med det. Om det også er nok til å forbedre forholdet til kjæresten vil tiden vise. Det høres ut som om dere henger sammen og ikke klarer helt å slippe hverandre selv om dere flytter ut. Da er det kanskje et bånd igjen som dere nå kan puste mer liv inn i. For hva er gnisten i et parforhold? Det er vel summen av lysten til hverandre og viljen til å være noe for den andre selv om lysten ikke er på topp hele tiden. Øve deg i forstå at dere er ulike, lytt mer enn du snakker selv, for å bli kjent med henne. Jeg tror ikke toget er gått for dere. Men ikke flytt sammen straks. Finn ut hva du kan gjøre for din egenutvikling nå. Og ikke forstyrr henne for mye nå, hun er forvirret sier du. La henne oppdage deg på nytt og evt. bli roligere og mer tilfreds. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66506-jeg-har-vanskelig-for-%C3%A5-vise-f%C3%B8lelser-i-forholdet/#findComment-303760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfelina Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Uff, jag känner igjen mig i din historia.. Har varit sammen med en man i 4 måneder ocg nå har i vår "første" pause. Har man en gang blivit sviken i ett forhold så kan det vara svårt att glemme sånt helt.. I vårt forhold har jag varit den som kanske har varit lite sparsam på att visa mina känslor. Det blir en ond sirkel da han ikke tørr vise sine känslor... Är kjempeglad i han, å han i mig men det blir så feil. Nu ska han på hytta i 2 uker for att tenke litt, vi får se hur dette går!! Men jag hoppas ting og tang løser sig før din del!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66506-jeg-har-vanskelig-for-%C3%A5-vise-f%C3%B8lelser-i-forholdet/#findComment-305604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Alle forhold til mennesker er risikoprosjekter. Forholdet til venner, foreldre, søsken og kolleger kan være vanskelige nok, men stort sett forholder vi oss til hverandre i livslange forhold uten å gå på trynet følelsesmessig. Med kjærligheten til et annet menneske er vi på vårt mest sårbare. Jo mer du gir, jo mer blottlegger du deg. Det er sant. Men det er da ingen skam å elske? Jeg synes du skulle øve deg i å slippe deg løs, fortelle og vise akkurat de gode følelsene du har, være kjærlig, øm og lidenskapelig. Tenk - en dag kan det være for sent. Hva da? Skal du sitte der med uforløste lengsler og vite at du skuslet bort denne kvinnen fordi du ikke _turte_?? Du har alt å vinne. Det er _godt_ å elske noen og vise dem det. Du har lite å tape. Hvis du blir forlatt en gang eller på annen måte såret, blir du såret uansett om du har vist dine følelser eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66506-jeg-har-vanskelig-for-%C3%A5-vise-f%C3%B8lelser-i-forholdet/#findComment-305614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.