Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Etter noen late dager på sørlandet så er vi igjen tilbake hjemme.

Har akkurat sprayet meg gjennom min 6 spraydag. Stort sett har det gått greit, selv om jeg tar meg selv i å være litt vel sint noen ganger og i dag på vei hjem begynte jeg å gråte mens jeg hørte Teddybjørnsvise med Bjørn Eidsvåg, vel, vel. Er litt kvalm, og føler jeg går i et vakum med trykk i hodet, det er ikke vondt men tungt.

Etter at jeg leste på svara til Dipsey litt lengre nede så ble jeg i tvil.

Dere snakker om mens og blodprøver og ul. Når gjelder det?

Jeg er som sagt på dag 6 med spray og har fått time i Trondheim i slutten av august til ul og forhåpentligvis egguttak, befruktning og insetting i løpet av uken deretter.

Skal jeg egentlig går rundt å vente på mens nå?

Vel, jeg gjør ikke det selv om jeg har litt trykk helt nederst i magen og litt ømme bryster. Hva skjer hvis man er gravid etter spraystart?

Vel, det var en liten oppdatering med spørsmål.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67156-6-spraydag-og-noen-spm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

bobla1365380358

hei fisk69

skal prøve å svare på noen av dine sp.mål:

når det gjelder mens, så er det jo slik at du regner ut når du starter m/spray ut i fra 1.dg. i siste mens(den du ringte inn på). etter det så hadde ikke jeg noen menstruasjon før etter forsøket var ferdig og ikke vellykket.kan hende andre hadde d.

blodprøver tar du samme dagen og før du begynner med hormoner, deretter får du time av lege/sykepleier når du skal ta nye blodprøver og ul.

ul tar du for å se om eggposene dine har vokst/blitt stim. for uttak.

når det gjelder graviditet under spraying kan jeg ikke hjelpe deg..):..kanskje noen andre her?? eller du kan ringe sykhuset..

håper dette hjalp litt??

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67156-6-spraydag-og-noen-spm/#findComment-309364
Del på andre sider

Hei!

I mine papirer fra RH står det at man skal ha hatt menstruasjon før man begynner på sprøytene. I mine to forrige forsøk fikk jeg mensen 7 dager etter spraystart noe som henger sammen med min syklus på 28 dager. Tror det er mest vanlig å få mens etter spraystart på den dagen man normalt ville fått den uten forsøk hvis en har stabil syklus (skjønte du noe av dette?). Sånn har det ihvertfall vært for meg.

Har jo hørt om fler som har oppdaget at de har vært gravide etter spraystart, da er vel første tegn mangel på mens. Har du stabil syklus ville jeg tatt en test når det har gått noen dager uten antydning til mens.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67156-6-spraydag-og-noen-spm/#findComment-309425
Del på andre sider

bobla1365380358

Hei!

I mine papirer fra RH står det at man skal ha hatt menstruasjon før man begynner på sprøytene. I mine to forrige forsøk fikk jeg mensen 7 dager etter spraystart noe som henger sammen med min syklus på 28 dager. Tror det er mest vanlig å få mens etter spraystart på den dagen man normalt ville fått den uten forsøk hvis en har stabil syklus (skjønte du noe av dette?). Sånn har det ihvertfall vært for meg.

Har jo hørt om fler som har oppdaget at de har vært gravide etter spraystart, da er vel første tegn mangel på mens. Har du stabil syklus ville jeg tatt en test når det har gått noen dager uten antydning til mens.

Lykke til!

hei

det stemmer det med mens før hormoner, beklager så mye...

noen detaljer bare forsvinner innimellom...(c;

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67156-6-spraydag-og-noen-spm/#findComment-309768
Del på andre sider

Hei fisk69! Slik jeg forstår det så tar du forsøket hos StOlavs i Trondheim? Jeg har selv tatt to forsøk der og tenkte å skrive hvordan prosedyren er der.

De er veldig minimalistiske og utfører ikke en del ting som f.eks. blodprøver som er vanlige hos andre klinikker.

Først ringer du inn mens og starter spray på dag 20 av syklusen og sprayer ca. to uker. Under spraying så får noen "menslignende blødning" som de sier. Det er normalt, men enlig klinikken er det like normalt å ikke få blødning. Datoen til blødning varierer hva person til person og gang til gang.

Før du begynner med sprøyter må du ta graviditetstest hjemme (Clearblue etc.) så de kan se du ikke er gravid. Spray er vist ikke skadelig for barnet men sprøytene er det.

Etter 9 dager på sprøyter møter du opp til ul, der de bestemmer antall sprøyter du trenger i tillegg, tid for eggløsningsprøyte og datoen for uttak og innsetting. Av og til må du til ul flere ganger så de kan se hvordan eggege har vokst.

Men ul etter 9 sprøyter er første gangen du møter på sykehuset og det tas ingen blodprøver. Dette er et fast opplegg som de følger.

Dette ble litt langt, men jeg håper jeg klarte å forklare det på en forståelig måte.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67156-6-spraydag-og-noen-spm/#findComment-310414
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...