Poetica Skrevet 15. oktober 2000 Del Skrevet 15. oktober 2000 Jeg er blitt skikkelig forkjøla, helt nedsyltet, og har fått hoste med farga expectorat. Hver gang jeg får en forkjølelse som dette, får jeg lungebetennelse, det slår sjelden og aldri feil. ( (Har en alvorlig astma med akutte forverringer) Finnes det noen måte å forebygge en lungebetennelse på? Jeg har begynt å få leddsmerter og feber, det er hos meg et typisk tegn på at en lungebetennelse er i emning... men det må da gå an å stoppe det?? Jeg har nå fått problemer med både innpust og utpust... (Har allerede trappa opp på Seretide og Nuellin, uten nevneverdig effekt. Og tar ofte Ventolin i forstøver nå, uten effekt det også.) mvh en helt utslått 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6722-hvordan-unng%C3%A5-lungebetennelsedr-anker-eller-en-annen-lege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 15. oktober 2000 Del Skrevet 15. oktober 2000 Du bør raskt få infeksjonen undersøkt hos lege,slik at man kan finne ut om dette er en virusinfeksjon,eller en bakteriell infeksjon,og således ta standpunkt til om dette skal behandles med antibiotika eller ikke. Mtp.å forebygge lungebetennelse,er det for deg svært viktig at du til enhver tid er riktig medisinert for di astma,og du kan også ha nytte av evt.vaksiner.Jeg håper du ikke røker,men hvis så skulle være tilfelle,er det svært viktig at du slutter med det. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6722-hvordan-unng%C3%A5-lungebetennelsedr-anker-eller-en-annen-lege/#findComment-33836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.