Gå til innhold

Matintoleranse?

Anbefalte innlegg

matintoleranse

Jeg har vært plaget med magen i mange år. Etter matinntak får jeg luftplager,som sitter fast. Etter en stund får jeg frysninger, og så får jeg diare. Etter at jeg har tømt meg et par ganger er jeg bra. Har sluttet med melk for 1 år siden. Og har de siste 14 dagene avstått fra å spise brød-mat. Jeg har nå vært kjempebra. Lurer på om jeg er allergisk for noe som er i brødet. Men siden jeg har erstattet brød med knekkebrød får jeg ingen sammenheng i dette da jeg tror at knekkebrød inneholder noe av det samme som i brødet. Hva kan årsaken muligens være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6726-matintoleranse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det høres svært sannsynlig ut som om du har en intoleranse eller matvareallergi,og dette synes jeg du skal få sjekket med et sett allergiprøver.Du tåler tydeligvis enkelte kornprodukter,og dette er ikke uvanlig selv om man reagerer på andre.Du sier ikke noe om hvor mye bedre du ble etter å ha kuttet ut melken,men noen tåler som kjent ikke melkeprodukter,og det kan hende du er en av dem.-Oppsøk legen din for en undersøkelse mtp.evt.intoleranse/allergi.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6726-matintoleranse/#findComment-34200
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...