Gå til innhold

positiv erfaring med p-pille?

Anbefalte innlegg

har hørt så innmari mye negativt om p-piller, men må ta den (microgynon) kontinuerlig i ihvertfall 4 måneder p.g.a. at mensen siver ut i bukhulen. hadde vært hyggelig om noen som IKKE har lagt på seg 50 kilo og griner hele dagen ville skrevet til meg og muntret meg opp...

(er 39 år og festrøyker).

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6728-positiv-erfaring-med-p-pille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære apple.

Jeg la ikke på meg av p-pillen i det hele tatt, gråt riktignok en uke i strekk da jeg begynte, men derettet tok det flere år før jeg merket litt humørendring. Og da mener jeg faktisk bare litt også.

P-pillen har mye bra med seg; menssmertene minsker (i alle fall hos meg), blødningsmengden minsker, og du vet nesten på klokkeslettet når neste mens kommer.

Og festrøyking er ikke noen voldsom trussel. Så ta det med ro, ikke bekymre deg!

Klem

Mette Moen, Gynekolog

Man hoerer bare om det negative med p-pillen, de fleste taaler den veldig bra. Det med vektoeking og humoerforandring er sjelden. Du skal tilsynelatende bruke den som behandling for smerter? Hvis du skal bruke den fordi du har endometriose (blodcyster i bukhulen), er et alternativ aa bruke det man betegner 'gestagen' (primolut eller provera). Du boer ikke roeke naar du skal bruke p-pille. Snakk evt med din lege om det.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...