Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Under stimuleringen er det nok vanskelig å bli overstimulert dersom du kontrolleres jevnlig. Blant annet kan man se dette på ultralyd ved at eggstokkene er unormalt store. I de fleste tilfeller inntreffer overstimuleringen i etterkant av behandlingen, det vil si etter uttak og innsetting og da ofte i forbindelse med oppnådd graviditet.

Selv ble jeg kraftig overstimulert 9 dager etter innsetting, og lå godt over en uke på sykehuset. Jeg ble gravid, og da er det verdt det.

Symptomene er at du får så utrolig vondt, smertene vil ikke avta og mageomkretsen øker fort - magen ser hoven og stram ut. Det skyldes at det blir for mye væske i eggposene som blir fylt opp igjen etter egguttak.

Håper dette kan hjelpe. Du trenger ikke å bekymre deg noe særlig tror jeg, og hvis du er redd kan du jo bare spørre om flere kontroller.

Lykke til, cemi.

Hilsen overstimuleringseksperten,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67395-overstimulering/#findComment-311158
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...