Gå til innhold

Er dette sopp - hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Gjest motløs

Jeg er gravid i uke 32 og tror at jeg har fått kronisk soppinfeksjon eller noe sånt. Hadde kløe/ svie + mye utflod tidlig i graviditeten husker jeg, men gjorde ikke noe med det. Så har det vel kommet og gått, og jeg prøvde en canesten kur (krem). Syns dette hjalp. Rett etterpå måtte jeg ta en pencillinkur pga. urinveisinfeksjon. Etter en uke på kur følte jeg at underlivet var veldig sårt og ømt, og symptomene på sopp kom raskt tilbake. Ny Canestenkur (stikkpille + krem) i ca en uke. Kjøpte også vivag melkesyretabletter i en ukes kur etterpå. Med en gang jeg hadde sluttet på denne kom symptomene tilbake. Ny Canesten kur (stikkpille + krem) i en uke. Det er vel ca 2 uker siden jeg sluttet med kuren, og nå har jeg symptomer som aldri før: Hele underlivet er jo hovent og ømt. De indre kjønnsleppene er dobbelt så store og henger nedenfor slik at det er vondt å gå. Det klør/ svir/ verker nesten konstant. Mest rundt klitoris, men er jo rød/hoven helt bak til skjedeåpningen. Har ikke lyst til å fortsette med kurer som ikke virker i lengden, men måtte bare smøre på Canestenkrem i dag. Det har ikke virket ennå. Har også Lactal melkesyregele som jeg har brukt to netter. Jeg blir snart gal av dette! Har hvit utflod som ikke lukter vondt (bare søtt). Er jo ikke kjempemye, eller kjempemye klumper, men litt. Det gjør vondt når jeg må tisse (og det må jeg hele tiden) da jeg er så øm overalt der nede. I tillegg har jeg litt vondt nederst på magen (på sidene). Hva er dette her? Syns det er dumt å gå til lege, var der jo for en uke siden i forb. med graviditeten, men kan vel ikke ha det sånn helt til neste torsdag når jeg skal til lege igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6749-er-dette-sopp-hjelp-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du skal ikke gå til neste torsdag med dette! Høres ut som du har fått en kraftig soppinfeksjon igjen, men det kan også være en bakterieinfeksjon. Det at du må tisse ofte + smerter hørtes ut som du kan ha fått urinveisinfeksjon igjen. Gå til legen !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6749-er-dette-sopp-hjelp-meg/#findComment-33883
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det er meget mulig at du har recidiverende soppinfeksjoner,men siden du nå har forsøkt diverse kurer og vivag melkesyretabletter uten sikekr effekt,synes jeg du skal få gjort en undersøkelse av dette før du går på nye forsøk. I verste fall gjør du heller vondt verre,og det er jo lite ønskelig så langt ut i graviditeten,og etter alle de forsøkene du har gjort.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6749-er-dette-sopp-hjelp-meg/#findComment-34208
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

må bare legge til at jeg skriver her, da det går så lang tid før man får svar på gynekologi. Har forresten ikke nevnt dette noen gang for lege/jordmor, da jeg syns det er flaut, + at jeg trodde det skulle gå vekk med Canenstenkur.

Tillegg til svar under: dette er et ikke uvanlig problem,og du behøver ikke være flau.Ta kontakt med lege eller jordmor like gjerne først som sist,slik at adekvat behandling kan bli gitt.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6749-er-dette-sopp-hjelp-meg/#findComment-34209
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...