Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! Dette har mildt sagt vært en dårlig dag..... Først kom den forhatte tante rød; det betyr at dette forsøket har gått rett i vasken. Jeg taklet det faktisk bedre enn jeg trodde og med stor optimisme og iver ringte jeg til Trondheim for å sette oss opp på nytt forsøk. Snakk om nedtur da jeg ble nektet akkurat dette.... De forklarte at de ikke kunne sette folk opp på søskenforsøk før de fikk klare retningslinjer fra departementet. Jeg ringte sporenstreks til rikstrygdeverket og de mente at jeg hadde rett på inntil tre forsøk ettersom vi startet etter 01.01.02, men helt sikre var de ikke. Jeg ringte derfor tilbake til Trondheim for å fortelle hva de på rikstrygdeverket hadde sagt og ble da satt over til avdelingsleder ved seksjon for barnløshet. Hun kunne fortelle det at Vidar von During (seksjonsoverlege) hadde fått signal fra departementet om at de som skulle ha søskenforsøk må betale full pris.!!!??? Snakk om at vi føler oss lurt. Her har vi stått i to år på venteliste for å komme inn og så må vi i tillegg betale full pris. Trodde faktisk denne saken var ferdig behandlet, men den skal visstnok opp i stortingen om en 14 dagers tid.

Jeg blir helt matt....skal da dette styret aldri ta slutt. Skal vi aldri få tid til å samle oss og konsentrere oss om de forsøkene vi holder på med?

Snakk om å bli slått til bakken i dobbel forstand.

Trist hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67502-ble-nektet-s%C3%B8skenfors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har fått nesten samme svar som deg fra Rikshospitalet - men ringte da til Helsedepartementet der jeg fikk snakke med en jurist ved navn Anne Mari Jacobsen. Hun kunne fortelle meg at de ikke kunne se at det foreligger begrensninger for søskenforsøk i den nye ordningen med egenbetaling. Hun mente at man skulle betale 18000 for en tre pack og at det gjelder pr. barn. Hun sa også at om det var uklart for sykehuset så kunne de ringe henne. Det skal sendes ut et rundskriv til alle sykehusene der dette vil bli beskrevet - men det kunne ta noe tid.

Så ring sykehuset igjen og be dem ringe helsedepartementet så får de svar om de lurer på noe. Selv venter jeg på respons på mitt brev til Riksen der jeg har henvist til denne samtalen.

Vi får det nok til skal du se!

Mange hilsninger fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...