Gå til innhold

Besvimte nesten av hormonspiralen

Anbefalte innlegg

Gjest 2-barnsmor

Jeg fikk satt inn en hormonspiral og opplevde en bivirkning som legen ikke hadde informert om. Det var VONDT og ikke bare litt ubehagelig først og fremst å få satt den inn. Det var litt vondt etterpå, men ikke så veldig. Etter 10 minutter fikk jeg mer vondt, følte plutselig at hodet var omgitt av bomull, var kvalm og svimmel. Jeg la meg ned og følte meg helt elendig. Holdt på å besvime flere ganger og kaldsvettet. Sånn hadde jeg det i 2 timer etterpå!!! Grusomt. For meg føltes det som om jeg hadde fødselsrier og at livmoren prøvde å støte ut fremmedlegemet.Er det noen som har opplevd noe lignende???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/67518-besvimte-nesten-av-hormonspiralen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det på samme måten som deg. Ble liggende hos legen i flere timer, så han fikk overtid den dagen ;)

Da jeg kom tilbake en senere gang og vi snakket om dette, forklarte han meg at dette var en spesiell "tilstand". Det heter noe spesielt og går ut på at man er spesielt ømfintlig inni "der".

Har nå hatt spiralen i snart 3 år og har ikke merket noe til den etter den dagen. Det er altså ikke farlig, men veldig ekkelt akkurat der og da.

Jeg hadde det slik etter at jeg fikk satt inn kobberspiral. Tror nok det har med innsettingen mer enn hvilken type spiral det er.

Man må sette på en klype på livmorhalsen, og det var det som gjorde så sinnsvakt vondt hos meg. Og som deg ble jeg skikkelig dårlig etterpå. Måtte få skyss hjem, barnevakt + Paracet slik at jeg fikk lagt meg nedpå. Sov som en stein i 2 timer. Så var det sånn nogenlunde greit. Men jeg kjente at det "var noe" i magen i flere mnd etter innsetting. Nå har jeg hatt kobberspiralen i snart 1,5 år, og merker den ikke. Men hva jeg gjør etter at vi forhåpentligvis har fått et siste barn vet jeg ikke. Tror jeg kommer til å grue slik for innsetting av en evt. ny spiral at det ikke kommer til å gå. Vi får se...

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest ikke undertegnet

hei!kjenner meg veldig godt igjen ja.fikk satt inn hormonspiralen for 3 mnd siden og det er det verste jeg har vært med på.holdt på å svime av flere ganger og så dobbelt.det var pyton.jeg trodde jeg fikk en forsmak på det å føde.jeg må si at jeg har ikke født barn og legene advarte meg om at det ville bli vondt,nettopp pga det.hadd vondt resten av dagen men dagen etter var alt bra.har ikke hatt smerter siden og er svært fornøyd med spiralen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...